Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Nu är det förkylt

Av Kerstin - 16 januari 2010 15:09

Ja här är det sängläge som gäller nu    är bara uppe en liten stund och fikar . Passar på att skriva lite när jag ändå är på benen....  läget är just nu så där att det behövs en hink i mitt knä, dripp dropp, dripp dropp!

Tompan sköter alla vovar idag och det är skönt att bara få vara inne och kura.

Det är ju lite mildare idag och det är inte en dag försent...


Igår innan min snuva hade brutit ut helt tog vi en tur i solskenet till skogen....  


   


  

Solen är precis på väg att gå ner i en dimbank, ser ut som berg....


  

Det är is på havet men det hindrar inte fartygen att ta sig fram....


  

Cesar o Ramos busade i snön och de blev så trötta att de sov hela resten av dagen och kvällen.


  


Godisletning i snön det var poppis.


  

Cesar har bråttom...kom igen kasta godiset nu´rå....


  


  

De stora killarna var med Tompan medan jag och lilleman gick åt ett eget håll. min vante den var ett poppisföremål...."döda vantenleken"...

Jag hade Hero på lina så att jag  skulle hitta honom i den djupa snön   inte kul om han skulle försvinna!

Det var mest för att jag vill ha koll på de stora vovvarna...det kan bli ganska tufft när de sätter igång.

  

Herogubben börjar se ut som ett troll igen...dags för frissan kanske.


  

Visste inte att Cesar kan stå på två ben....


  

Här tränar vi på kommandot ligg....duktig kille!


  

Ute på Hornslandet finns det massor av vilda djur. För det mesta hinner jag aldrig fota men igår så stannade den här fina älgen vid vägen och kollade länge på oss...vi har även sett renar flera gånger. De är kvarglömda av samerna som haft sina renar på vinterbete hos oss i flera omgångar.


  

Det är så vackra nyanser av blått och igår kändes det som att man var i snödrottningens rike!


  


  

Sista promenaden och jag lyckades ta ett kort som vart helt ok....



Nu ska jag äta en semla och dricka lite kaffe hoppas det smakar  .


    Atjo-prosit på er! 


 
 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

16 januari 2010 16:45

Åh, trist med en förkylning nu när man både vill och kan vara ute. Krya på dig! Underbara bilder från er natur.......I morgon blir det ett litet vänstervarv för Wiktor och mig så jag skall fortsätta med att få hans Guldlockar på plats:-).
Jobbar du också inom skolhälsovården? Nyfiken i en strut... Kram

http://www.goldenhits.blogg.se

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

16 januari 2010 17:44

Vilka härliga kort du har tagit! ;) Bakgrundsbilden till bloggen är helt fantastisk. Det är så vitt!
Det verkar inte gå någon nöd på dig när du får semlor i dag igen;) ;) Men krya på dig ordentligt. Kram.

http://www.annelishundtjanst.se

 
Annika

Annika

16 januari 2010 19:31

Krya på dig! Inget kul med förkylningar men oundvikligt. Härligt att komma ut en sväng iallafall och vilka bilder du tagit. Så fantastiskt vacker och så roligt killarna har. Här hos oss har vi varit för slöa ett tag tycker jag. SKÄRPNING! :-)
Jag har inte vågat börja med semlorna för jag är semleberoende och om man börjar kan jag inte sluta! Värre än Ture Sventon med andra ord.
Ha det gott
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anki

Anki

16 januari 2010 19:45

Men så tråkigt att ligga sjuk. Krya på dig...

Sänder massor av Krya på dig kramar härifrån Skåne...

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 januari 2010 21:00

Men usch vad tråkigt vara sjuk, hoppas du blir frisk snabbt.
Men vilka kanon härliga bilder du tagit på naturen och hundarna, jätte fina :) Och ni har ju SOL hos er.....Vill också ha det. Nu har det varit bara grått på himlen länge nu. Får väl vara nöjd att det inte är så kallt, bara -2 grader idag. Så skönt.

Ha en så skön kväll du kan ha, du och hinken :p

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Therese

Therese

16 januari 2010 21:08

Har precis uppdaterat mig en sväng med vad som händer i era liv - åh va många vackra bilder! Här njuter vi av all snö-skidorna är framplockade och det blir en långtur över fälten nästan varje dag :-)

Ta hand om dig nu och krya på dig!

Pussa på vovvarna från mig och lite extra på Ramos!

Kram

Therese & Co

http://www.animando.se

 
Ulla

Ulla

16 januari 2010 23:36

Krya på dej nu.
Anledningen att jag är uppe den här tiden på dygenet heter hosta, hosta.
Vilka fina kort du tagit, igen.
Jag måste nog ta och skärpa till mej och ta mer kort ;)
Natti natti

http://www.gottigottas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards