Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

En mycket bra dag!

Av Kerstin - 22 januari 2010 19:15

Ja det har jag haft idag om jag nu summerar vad jag gjort   ...

Det började med att jag hade väldigt trevligt på de lektioner jag hade idag, ungdomar är bara för härliga!

När jag kom hem så for vi till Katrin, jag och Hero...hon skulle hjälpa mig att få fram en liten nos på plutten så han slipper se ut som en helt annan ras än den han är.

Vi började med att raka Heros nos o tassar så att han skulle orka med den biten!

Det var inte riktigt rätt skär hon hade men det får duga så länge, jag tycker att jag har världens vackraste pudelpojke! Hero skötte sig exemplariskt, inte ett gnäll eller att det fanns någon tendens till att försöka fly   .... Tack snälla Katrin för hjälpen!

När vi var klara så fick han leka med sin kompis Jimmy, vad kul de hade...Naturligtvis krånglade batterierna så jag måste fota med telefonen!


  

Vem är vem?????????

(Nu tänkte jag lägga in fler bilder men det är totalt omöjligt att komma in på bildsidan! .... .... ....   .... Kommer att försöka lite senare istället!

men hur dum får man vara...  ... sidan var redan öppen och då är det ju klart att det inte går att öppna den igen...)


Små söta tungor hängde utanför en hel del....

   


  

Törstig blir man av allt bus....ja för vad mycket bus det blev medan jag och Katrin fikade!


 


Nyfiken liten bushund....


   


När vi kommit hem efter handling så blev det bad för lilla gubben och han håller på att frysa ihjäl innan han torkat!


Fota denne Duracell det är inte lätt...tänker på den gamla filmen om hon som filmar och söger till sin man att han simmar ur bild!


      


Ja det var allt ifrån oss idag....Jag tycker att min gosekille är det underbaraste som finns!


   Nu ska jag ut och leta min lilla "smörkatt"...inte likt henne att vara borta en hel dag!


  Tjingeling!













 
 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

22 januari 2010 22:46

Vilka killar! Ja, vem är vem. Inte länge sedan Jimmi var större än Hero! Roligt att kunna få leka på lika vilkor.
Ses i morgon.

http://www.annelishundtjanst.se

 
Annika

Annika

23 januari 2010 21:34

Vad fin han blev lille Hero! Kan inte vara lätt att trimma till en sån liten ullboll. :-)Är det dax för ett litet vänstervarv möjligen?
Lycka till i så fall.
Det var en vilt främmande man som tryckte ner Fritiof tills han pep,,det var därför jag undrade kring det om att andra fostrar. Han använde dessutom en metod jag inte gillar. Men som du skrev så kan det ju vara lättare att nån annan säger till ibland för då kanske dom fattar bättre men det här fick mig bara att känna mig ledsen.
Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards