Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Söndagsblogg!

Av Kerstin - 21 mars 2010 21:16

Idag vaknade jag och hundarna halv nio och det var så där ljust och härligt! Vi fick sova rätt länge idag innan man hörde utanför dörren ett uppfodrande "Mjauuuuuuuu"...det sätter igång samtliga familjemedlemmar det...lika bra att kliva upp och ge de stackars feta hungriga missarna lite frukost. Varför äter de så mycke...är det för att de måste tröstäta eller...

Min fot är inte riktigt hundra ännu så att gå några längre sträckor är inte att tala om. Tompan tog ut samtliga vovvar.

Jag tände ljus....

  


Kokade te   och dukade lite frukost!


  

En liten nos som alltid ska vara med på ett hörn....


Jag tackar den som kommit på Honungsyoghurt...så underbart gott och i det lite Gyllene korset apelsiner! Längtar redan till nästa morgon....det finns bara en affär i denna stad som säljer den här youghurten...


Lite kollande av bloggar och en ny indexbild fixades...sen fick jag ett jätteroligt samtal ifrån Anki i Malmö...det är så kul med människor som tar såna initiativ...jag blev jätteglad! Vi hann prata en stund innan jag måsta springa till Bromangymnasiet för att repa med ett gäng elever....Vi ska nu planera att ses och det ska bli så skoj när hon kommer hit!


Jag blev på Broman ca 4 timmar så när vi kom hem var det ingen ork att gå några promenader. Vi tog bilen och stack iväg för att släppa dem...de fick alltså motionera sig själva istället...säkert roligare för dem!


Det var en så fin himmel.....


  

Nån´stans i mörkret finns de våra vovvar...

Hero var alldeles galen för han fick vara kopplad, det blir så hårt när de är alla tre!

  

Han fick vara ute med Cesar en stund på slutet....


  

Supervackert ute är det i alla fall....


När vi kom hem så blev det middag, sen som vanligt....nu är det bloggen och lite uppåttänk för det är ju dags att jobba i morgon!


Tänk vad en dag går fort!



   Natti natti...ses snart igen!


  




 
 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

22 mars 2010 11:34

Vad tråkigt att du har ont i din fot, hoppas att du snart är kry igen...

Vad gott det lät med honungs yogurt, det såg riktigt riktigt gott ut!

Fina bilder som vanligt.... Kram och trevlig måndag!

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

23 mars 2010 08:36

Hej Kerstin
Låter jättegott med honungs yogurt ska se om det finns i vår affär.
Synd att du har ont i foten,,hoppas den blir bra fort.
I dag snöar det massor igen här fy vad trött jag blir på detta snöande.
Fina bilder som vanligt har du här på din blogg.
Jag ska nu titta in i Ramos blogg.
Tusen Tack Kerstin för dina fina ord i min GB.
Jag tänkte prova och se hur det är att ha en blogg på sin egna hemsida,det är ju så lätt att få in bilder där ju.Men jag är lite dålig på att uppdatera.
Ha de gott nu.Kram Lise-Lott

http://lukas.dinstudio.se

 
Helena

Helena

23 mars 2010 20:33

Hej hopp!
Stackars fossingen... Vad har den råkat ut för månntro?
Härligt med kvällsprommis, men ibland är man rädd att fara hem med en hund för lite i bagageluckan, man kan missa saker i mörkret ;) ! Tur att man har åtminstone en stor, ljus jycke, eller hur?!
Det där med honungsyoghurt däremot.... Jag är ingen frukostmänniska och har väldigt svårt att tänka mig att trycka ner nå't sött med yoghurtkonsistens :) ! Men i din tallrik såg det nästan gott ut!!
Ha det bäst!
Massa kramar från Helena och gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards