Alla inlägg under april 2010

Av Kerstin - 29 april 2010 22:47

ja det ska vi fira i morgon om det nu är någe att fira...tycker inte det är speciellt kul med alla dessa smällare och raketer...våra fyrbenta är inte speciellt rädda men det är så onödigt tycker jag!

Idag har jag tränat lydnad med Ramos...Jag var så trött när jag åkte iväg, somnade i soffan på jobbet när jag väntade på Tompan.

Hur det var så blev jag i alla fall jättepigg av all positiv energi Ramos gav mig, idag bara älskade han att träna.

Vi åkte till Brukshundsklubben och jag körde hoppet, linförighet, budföring, apporten och några markeringsövningar...det var så härligt att träna där igen!

Katrin var oxå där med sina sötnosar...

Hero och Jimmie fick en stund tillsammans på den stora planen...oj vad kul de hade!



 



 


Jag tog ut Ramos i två omgångar och när vi for hem så var jag pigg men han var trött...precis som det ska vara!


Nu är det natta som väntar igen!


   Ha en skön Valborgsmässoafton/ 1 maj...Kramar!  

Av Kerstin - 28 april 2010 21:50

Ja äntligen har vi kommit igång med söket igen...hur kul som helst...det tyckte hundarna oxå!

Jag hade Ramos o Hero med mig....

Hero fick vara med och valla rutan och så fick han en hittaövning på slutet.... han blev superglad när han hittade Katrin....inga rädslor där inte!

  


Ramos fick 3 hittaövningar och två markeringsövningar...gissa om han var taggad när han fattade vad som var i görningen, i det första skicket fick jag bara släppa men sen så gick det bättre och bättre!


Det var 8 hundar och 4 mattar....vi figgade åt varandra och det gick så smidigt så vi hann med alla på 2 1/2 timme. Bra jobbat tycker jag!


    

Att vara figge det kan vara väldigt avslappnande, beroende vilken vovve som ska komma förståss....fotade ifrån olika håll....


  

Söta Hoffedamen Freja sökte och då fick man världens största puss i ansiktet minsann..... Jättemysig hund!


Det var så härligt att kunna vara ute på lite träning igen och jag tror att det kommer att se ut så här nu i maj...jag har ju ingen soaree utan kommer att vara ledig på kvällar och helger...helt otroligt!


Nu ska jag gå och sova för nu har jag gått den sista rundan med den knäppaste hunden i världen när det gäller hundmöten...hur dum får man vara egentligen!


   Natti natti....

Av Kerstin - 26 april 2010 21:46

...det blev det ikväll efter jobbet...jag var jättetrött efter dagens arbetspass. Så fort Tompan koma hem så stack vi iväg till skogen, vi lyckades hitta lagomt stort snöfritt område för att få ut tre spår.

Ramos spår fick ligga drygt en halvtimme medan Hero och Cesar fick ett varsitt direktspår...oj vad taggade samtliga hundar var...Hero bara skrek av lycka att få komma ut och han var jätteduktig. Tog spåret direkt och hittade ganska snart sin nya boll som han aldrig sett förut.

   

   

   


Cesar var lika lycklig han att få komma ut och jobba efter en lång vinter....

      



   


Cesar hade sån fart så det var inte så lätt att hålla emot, han hittade sin grej på en gång (en petflaska för jag hade glömt väskan hemma) och så kom han in med den så fint!

Efteråt så belönade han sig själv med att "bada" i snön....


   

Ramos fick det längsta spåret och spårade bitvis mycket bra medan han smaskade på skogens läckerheter...slutade alltihop med att av misstag bita mig i fingret när vi lekte med apporten....gissa vad som ljöd genom skogen då   


Det är så jätteskönt att äntligen kunna vara ute på kvällarna och jobba med hundarna...jag blir så pigg när jag är ute i skog o mark efter en dags jobb!


Nu är det snart natta igen....


   Vi ses snart igen.....       

Av Kerstin - 25 april 2010 21:29

...har det här varit, jag har hunnit med en hel del faktiskt!

Igår åkte vi till Valbo med våra tjejer och vi ha de det så mysigt där....det började dock inte så bra för på morgonen så drog Ramos efter en fågel och han vara bara ca 50 meter ifrån riksväg 84. Jag hade lina på honom men hann inte med när rycket kom...vips så drog han mot vägen. jag skrek stopp, stanna och det gjorde R..en stund så att jag hann få tag i linan, då var han endast 20 meter ifrån. Den cyklist som han troligen såg stannade oxå när jag skrek...det ska han ha en eloge för. Jag plurrade i en stor vattenpöl men vad gjorde det, när det kanske hindrade en stor olycka äga rum...vill inte tänka på följderna om Ramos kommit upp på den vältrafikerade vägen!

Cesar hade oxå rymt över vägen hos syrran så hade det velat sig illa hade vi bara haft en liten duracellkanin kvar...som tur var så gick allt bra!

När vi kom till Gävle så släppte vi av tjejerna i köpcentrat och åkte själva till "Jennys hund o katt"...vilket paradis!

  

Jag inhandlade lite smått o gott....

Vi blev borta hela dan och på kvällen var det favvoprogrammet "Luftslottet som sprängdes"...sen somnade vi knall o fall allihopa!


Idag har det varit städning av altan och inomhus...fasiken man kan tro att man aldrig städar...men för jösses det var bara för tre dagar sedan vi dammsög!

  

Årets första humla hälsade på idag....och årets första grillning blev det idag med...Mmmmm så gott!

Ramos och jag drog iväg på kurs och vi var taggade båda två...jag är så nöjd med dagens träning....det var oxå så kul att komma igång med lite riktig träning! Medans så åkte Tommy med de andra hundarna till stugan och matade kissemissar och umgicks med dem en stund!

Efter middan så har jag badat och torkat Hero som såg ut som en trasselsudd...nu ska bara lilla nosen fixas till och bli fin sen så har vi en snygging i huset igen!

  


Kloklippning på alla hundar och öronrengöring på Hero så nu duger de ett tag igen!

I morgon är det jobb som gäller igen och jag ska nu börja skriva 350 omdömen...därför säger vi nattinatti och så ses vi en annan dag!


   See You...  


Av Kerstin - 23 april 2010 19:36

Halloj   Nu är vi tillbaka till det normala igen åtminståne ett tag innan nästa projekt sätter igång. Vi har jobbat nu i två veckor utan att ha haft tid med så mycket annat...i onsdags satte vi upp en föreställning som gick helt superbra och det vart en magisk kväll med underbara ungdomar som satsade allt....vi avslutade med en fartig danskväll med Zifa och det var full fart på dansgolvet...det var barn, unga, gamla som dansade i nästan 2 timmar och alla var bara lyckliga! Tack alla underbara elever på Lunds skola, Broman och Zifa som gjorde allt så lyckat!

Nu är vi trötta men lyckliga!   Det har varit ett hårt jobb och långa dagar...åkte kl 8 och kom hem kl.24...så jag är lite mör! 


Hundarna har verkligen fått sitta emellan de här två veckorna men jag tycker det gått förvånansvärt bra! Vi har haft hjälp av Christina och Anneli när det krisade som värst! TACK   Ni är underbara.....


Nu är det hundar som gäller och vi har varit ute faktiskt både igårkväll och idag så nu kommer det en massa bilder! 


Hopp mina gossar....


      


Snyggkillarna....samstämda är de ibland....för det mesta faktiskt!  


I söndags så åkte vi till stugan och fikade...det är så mysigt på altanen med våra grabbar som alltid vill vara så nära...

  Utsikt ifrån altanen...snart går nog isen!

  Ramos och Hero delar på ett hål....

 

Ramos fick inte komma in i hagen på en gång för han blir så tuff och vi måste skydda vår minsta lilla kille som nu blivit introducerad i den lilla hagen i stugan...efter ett tag gick det bra...fast herr R fick ha sele oc´h lina för det är inte säkert stängsel överallt...det gick jättebra!  


 

På eftermiddan idag så åkte vi till Hällkrok och lät vofsen vara lite fria och det var en underbar eftermiddag...solen sken och det gick hur bra som helst att gå ner, snart är snön borta!


 

Cesar hittade naturligtvis en speciell sten att märka ut som sin egen...


I´m in love with my Golden dog....


 

Hero o Cesar levde loppan tillsammans


Lilla trasselsudden måste nog till frissan igen....ska ta tag i det bara jag orkar igen, det tar ju ganska lång tid!


Min underbara sötgubbe.....

    

Nu är isen på väg att luckras upp...snart är den borta oxå nu njuter man så att det är inte sant!


    

Med våren kommer härliga måsarna...de hör liksom till...havsmåsarna!


Nu ska jag se på så ska det låta sedan ska jag ta och kolla allas bloggar som jag inte haft tid att läsa...


 Nu säger vi Trevlig Helg med enstor KRAM!!!!   







Av Kerstin - 16 april 2010 22:43

Nej det har jag inte haft tid att göra på hela veckan och kommer nog inte att ha tid att göra det till veckan heller....har inte ens tid att vara hundägare tycker jag...det händer inte mycket nuförtiden inte!

Vi har legat i för hårdträning den här veckan och vi är nu uppe i ca 100 medverkande i vår föreställning! Det bllir många att hålla reda på det....


  

Jobbade kort dag idag och vi stack nästan direkt till stugan...idag fick nämligen kissemissarna flytta dit ut...

Vi ska sova där i morgon....vi slog på värmen så jag tror nog att det blir varmt och skönt för dem!

Det vart en stor serenad i korgarna när de märkte vart vi var!

  

Smöret sticker runt knuten.......

Sen får vi se om de följer oss hem till hösten eller om det blir på något annat sätt...det är så många som gnäller här där vi bor att deras bilar blir förstörda av klösiga katter...det är väl inte skönt att klösa där! Jaja nu har jag gnällt lite!


Jag har köpt ny kamera och det blev lite testning av den idag....


När vi skulle åka iväg så vägrade Cesar att kliva upp...strejkade alltså....

Jag tog Ramospojken till ett träningsställe och där tränade vi lite linförighet och så fick han leta bollen under konerna....

  

Jag gömde bollen och sa åt Ramos att titta bort...  


  

Vi busade jättemycket.....


    


  


  


  


  


 


I morgon ska vi åka till stugan och bara slappa sen så sätter vi igång igen på söndageftermiddag!

På måndag hämtar jag Zifa på stationen...ska bara jobba 1/2-dag då...vi har hur mycket till som ska fixas och nu är det bara fem dagar kvar.... 


Jag har inte tid att läsa andras bloggar heller men jag ska läsa ikapp så fort det magiska datumet 21 april är över....



   Nu önskar vi er en härlig helg i vårens tecken....

                                      Kramen    







Av Kerstin - 11 april 2010 19:32

Jag måste bara lägga in de härliga bilderna ifrån igår när jag och Hero var ut på date....  



  


    



  


De är bara för söta....och älskar verkligen varandra! De leker på samma villkor!


Idag har vi varit ute och njutit av den härliga naturen, sopat lite ute, städat inne och avslutat dagen med ett otroligt roligt arbetspass...den positiva känslan jag fick dag 2 hos Svartberg infann sig och vi hade skitkul tillsammans min älskade Hoffe och jag!


Ute i skogen tog hoppas jag Cesar det sista snöbadet....fast man vet aldrig!


  




Hero knöck min vante och tyckte han var jätteduktig....lillfisen!

 Ha en bra vecka nu väntar jobbet...hualigen!   

Av Kerstin - 10 april 2010 11:10

Så var vi hemma igen Ramos och jag efter tre otroligt roliga och lärorika dagar...

Äventyret började på onsdagen med att Cristina och Walle hämtade oss...bara det att vi skulle åka i en annan bil och med en annan hund var en nyhet!

  


Det funkade jättebra med killarna...vi stannade och tog en god räkmacka på Gävle Bro, världens bästa fik!

Vi drog vidare mot Gimo värdshus och där fick Ramos och jag ett enkelrum...jag trodde nog att det skulle bli lite gruff där att han skulle vakta men inte ett ljud...

Den första kvällen gick vi på en promenad runt byn och sen blev det lite bekantande med de andra deltagarna....




   

Ramos och mitt rum som vi sov så gott i...min duktiga gullkille....


Taggade åkte vi iväg och träffade Nina Svartberg på Olands Brukshundsklubb och det var en upplevelse....jag blev skitnervös och gjorde naturligtvis allt man inte ska göra när man tränar hund...ointressant dessutom....Ramos var för trött och för mätt och en matte som inte riktigt var klar för detta...hjälp jag åker hem!


Kursen var upplagd så att vi kom ut ca 15 -20 minuter var...äggklockan på....


Nästa pass så hade chocken lagt sig och jag tänkte om på ett annat sätt...det gick lättare att få kontakt för nu hade en annan belöning kommit ut...jag var mera samlad, avslappnad men franförallt aktiv och fick naturligtvis en annan hund!

Vi tränade uthopp och sättande på håll och linförighet!

  

Det vart mera fart på grabben för varje gång han kom ut och det blev roligare och roligare.... Jag fick på slutet stora goda köttbullar av Mona att belöna med!

Vi avslutade denna dag med att träna på inkallning och sitt, stanna kvar!


  

Nina Svartberg vägleder Monica och Porsch.....vi andra lyssnar intresserat!


    




Christina o Walle....                            Katrin o Douglas.....

      

Mona och Molly....                              Leyla och Chess....


Ja så åkte vi hem så där nöjda och trötta både två och fyrbenta....

  

Monica hade fixat middag till alla...spagetti o köttfärssås...Mmmmm...jobbar du här eller...

Kvällen avslutade med god mat och ett glas vin samt en massa surr i soffan...alla supertrötta!

  


På natten kom tankarna om att man var på fel ställe och hade jag haft egen bil så hade nog resan gått norrut....jag kände att jag hade avslutat positivt och var rädd att det inte skulle bli så där bra igen!

  

Jag var lite låg när vi kom tillbaka till Oland igen men idag fick vi träffa Kent Svartberg och på nåt sätt så kändes allt roligare...han plockade fram allt det som fanns hos oss och såg vad som behövdes för att vi skulle känna oss mera tillfreds och mera taggad!

Här fick jag redskap för att förbereda, rutiner och belöning....När det inte blir rätt så lägger vi in ojojoj så det kan bli!

Tränade om alla moment ifrån första dagen och vi hade jättekul....tog även in apprtering idag och vi jobbade ifrån grunden....

Här är några bilder ifrån dag två och det är Christina som tagit dem....

 



   

JA det blev så här med fasit i hand två kanondagar och efter dag två så kan jag också ta till mig dag ett....

När jag kom hem så blev det middag av min supergubbe och soffan...Ramos fick mat och kissning...sen så somnade vi gott och sov till klockan åtta i morse...

Nu är det mycket att fundera på och plocka in i den andra träningen som vi faktiskt redan håller på med och får så bra coatching i....det ska bara knytas ihop!

Nu ska jag och lillsnuppen Hero åka ut och leka med någon liten vovve!!!! 


  Ha en bra lördag!



 

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards