Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Härlig helg...

Av Kerstin - 25 april 2010 21:29

...har det här varit, jag har hunnit med en hel del faktiskt!

Igår åkte vi till Valbo med våra tjejer och vi ha de det så mysigt där....det började dock inte så bra för på morgonen så drog Ramos efter en fågel och han vara bara ca 50 meter ifrån riksväg 84. Jag hade lina på honom men hann inte med när rycket kom...vips så drog han mot vägen. jag skrek stopp, stanna och det gjorde R..en stund så att jag hann få tag i linan, då var han endast 20 meter ifrån. Den cyklist som han troligen såg stannade oxå när jag skrek...det ska han ha en eloge för. Jag plurrade i en stor vattenpöl men vad gjorde det, när det kanske hindrade en stor olycka äga rum...vill inte tänka på följderna om Ramos kommit upp på den vältrafikerade vägen!

Cesar hade oxå rymt över vägen hos syrran så hade det velat sig illa hade vi bara haft en liten duracellkanin kvar...som tur var så gick allt bra!

När vi kom till Gävle så släppte vi av tjejerna i köpcentrat och åkte själva till "Jennys hund o katt"...vilket paradis!

  

Jag inhandlade lite smått o gott....

Vi blev borta hela dan och på kvällen var det favvoprogrammet "Luftslottet som sprängdes"...sen somnade vi knall o fall allihopa!


Idag har det varit städning av altan och inomhus...fasiken man kan tro att man aldrig städar...men för jösses det var bara för tre dagar sedan vi dammsög!

  

Årets första humla hälsade på idag....och årets första grillning blev det idag med...Mmmmm så gott!

Ramos och jag drog iväg på kurs och vi var taggade båda två...jag är så nöjd med dagens träning....det var oxå så kul att komma igång med lite riktig träning! Medans så åkte Tommy med de andra hundarna till stugan och matade kissemissar och umgicks med dem en stund!

Efter middan så har jag badat och torkat Hero som såg ut som en trasselsudd...nu ska bara lilla nosen fixas till och bli fin sen så har vi en snygging i huset igen!

  


Kloklippning på alla hundar och öronrengöring på Hero så nu duger de ett tag igen!

I morgon är det jobb som gäller igen och jag ska nu börja skriva 350 omdömen...därför säger vi nattinatti och så ses vi en annan dag!


   See You...  


 
 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

26 april 2010 17:45

Heeeeeeeeeeeeeej på er! Har inte startat datorn på länge, det har varit skönt, men blev så sugen på att hälsa på mina goa bloggvänner...
Som vanligt helt underbara bilder, sitter här och njuter... Vilken härlig tränings helg, blev riktigt avis ;)

När vi har bilat ner över har vi också besökt Jennys hund och katt, där vi har shoppat en hel del nyttigt som onyttigt till vovvisarna :D

En fin fortsatt april, med härligt väder önskar vi er! Ha det allra bäst!

Kram från oss fjällfarare

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

26 april 2010 22:28

Härligt att höra ifrån er...Hoppas ni haft en fin fjällvistelse!
Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards