Alla inlägg under maj 2010

Av Kerstin - 31 maj 2010 21:03

                                     För vår 4-åring idag!  


  


Ja idag fyller vår Gyllene gosse 4 år, tänk vad tiden går fort! Det är inte längesen kan man tycka vi hämtade hem ett litet sårigt yrväder...det håller i sig fortfarande!


  

Vår kille nummer ett....


Badkillen nummer ett....



  

      

Bästa kompisen nummer ett.....


  

 

Puss o kram killen nummer ett....


  

Sömntutan nummer ett....


                              Snyggkillen    


Vi firar med något gott och så ett härligt havsbad förståss.....


  Vi ses o hörs!!!!


  

Av Kerstin - 28 maj 2010 21:48

Det blev gårdagens aktiviteter. Jag "MÅSTA" bara städa igår när jag kom hem och min belöning det blev att fara ut till skogen och lägga spår. Jag la ett varsitt spår till alla tre killarna, det är ju så härligt nu när man kan vara ute sent på kvällarna.

Jag började med att lägga Heros spår och det fick ligga medans jag sedan gick ut Ramos spår....det blev en liggtid på ca 20 minuter.

Det gick så bra...jag höjde svårighetsgraden med att lägga två apporter och det blev toarullar med godis i. Han jobbade med fart men ändå noggrannt...vilken spårhund det är i Hero!

  


  


Hero jobbade med att få loss godiset och det var så gott!


Efter Heros spår tog jag ut Cesar och det var spårning som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla...ingen koll, superfart(jag orkade nästan inte hålla emot), rulla sig i nåt gott för att tll slut hitta den mysräv som var slutapport! 


   

Överlycklig Cesar kommer med sin grej och får belöning! 


  

När jobbet var slutfört så blev det rullning.... ja vilken tokstolle du är du Cesar...det är liksom tjoho hela dagen lång för att vara världens lugnast och coolaste inne! Egentligen helt perfekt!


Så blev det då dags att gå Ramos spår( tävlingsspår)...helt utan markeringar och med tre apporter....det fick bära eller brista! liggtid ca 45 minuter.

Det blev ett helt otroligt spår igen av den gode gossen! Han spårade snabbt men ändå noga, tog alla vinklar och markerade alla tre apporterna!

Yes!!!!! Det kändes så härligt!

Höll mig bitvis ganska nära för att ha kolla på apporterna.....  


  

Belöning i form av kvällsmiddag....


  

Vi tar det lugnt och har det mysigt efter spårandet....


  

Underbara älskande hund....vad jag lär mig mycket av dig!


  

Massor av kontakt.....nyckeln!


Efter några timmar i skogen så åkte vi hem igen och då blev jag naturligtvis så där pigg som jag alltid blir när jag tränar hund....

I morse däremot var jag inte pigg utan DÖÖÖÖÖD....kom försent tom....


När jag kom hem så tvärslocknade både Tompan och jag på soffan några timmar...härligt, härligt men farligt, farligt om man vill fortsätta att kunna funka som människa!

Till slut så kom piggheten tillbaka och då åkte jag ut till klubben för att träna, där träffade vi Katrin och hon hjälpte mig med en budföring med Ramos...

Vi tränade även hoppet som gick skitbra idag...

Passade på att även idag gå över till agilitybanan och köra några hinder....

Hero fick springa och leka med bästisen Jimmy och Cesar fick åka med husse till stugan och vara lös och ledig där!

Vi blev rätt blöt för det kom en rejäl skur men vad gör det....när jag var liten så gick jag alltid ut när det regnade på sommaren, det var mitt bästa väder!


  

Pustar ut efter träning!


  

Härligt grönt och skönt är det nu.....


  

  "ÄR DET INTE KÄRLEK SÄG"......  

  Må Så Gott!!!!!!

Av Kerstin - 26 maj 2010 21:31

En superlång dag har det varit idag...massor av ungar...träning till examen och så var det planeringsmöte på eftermiddan!

När vi kom hem så åkte jag och Ramos till klubben och tränade  en stund medan Tompan kämpade på med sin körsång!

Idag blev det rejäl träning på hopp,sitt, hopp och framförgående...båda momenten funkade riktigt bra!

Efter träningen gick vi över på agilitybanan och där gjorde jag en kort bana med hinder, tunnel, däcket och A-hindret! Gisses vad kul vi hade...detta passade även Ramos!


Ramos pustar ut efter ett intensivt träningspass!


Nu ska jag pusta ut efter ett frenetiskt letande efter Tompans plånbok...han hittade den på läroverket...tappade den när han var där och sjöng!


   Må så gott! 

Av Kerstin - 24 maj 2010 21:30

Ja det kan man ju undra för igårkväll så åkte allt hår av på Hero för hans päls var som en enda stor tovad matta. Allt gick mycket snabbt ifrån förra veckan med en päls som hur lätt som helst gick att borsta...läskigt tovorna blev större minut för minut...timma för timme....det fanns liksom ingen återvändo...han är ju fortfarande gullig men...vart tog den lilla kära yrbollen vägen? Det växer nog snart ut....


Idag har vi varit ute och lagt spår och det var en jätteduktig kille trots att lilla selen var för stor och hängde på trekvart!

   

Bus, bus, bus....Egentligen skulle jag inte visa honom men jag tycker han är lika söt fast han är en nakenpudel....hihihihi.... 


Vi har hunnit med att spåra även i helgen. Jag la ett spår åt Chila och Anneli la ett spår åt Ramos. Chila gick sitt spår väldigt lätt och noga fast det var ett svårt spår...duktig tjej!! 

Ramos fick ett täcktspår men efter att ha börjat strålande så började han att snaska gåsskit så det var bara att sela av.... Ramos fick ett spår till och då spårade han bra men fick lite hjälp med att kolla av apporten...då blev det fest!


Ikväll spårade han helt utan problem...snabbt, noggrannt och så markerade han alla apporter. Det är en sån lycka som åker genom kroppen!

I helgen har jag för övrigt tränat lydnad med Ramos, varit på kurs med Hero och så har vi varit på världens härligaste promenad....Vi har även njutut av lugnet i stugan, A o T hälsade på oss och vi käkade ute...superhärligt...de två T:na stog för grillandet!


     


  

Tompan lockar på storlommen och det kom faktiskt 5 stycken....undrar om det var honor?

Ramos kollar in ryggsäcken, kan ju vankas någe gott...

 

Cesar vill tala om att han äger skogen....som att nån bryr sig....


  


Härligt bad i bäcken i skogen...


 

Det var tomt i det här fågelboet i år......


Den här lilla typen hade inte bråttom över vägen inte....vackert hus tycker jag! Naturens under igen....


Så var det dags att gå i säng igen och ta emot en ny dag med öppna armar!


   Natti natti, sov gott!        

Av Kerstin - 21 maj 2010 23:00

Ja så heter Martins nya band och nu fick man bli så där stolt igen... Martin hade redovisning av sitt projektarbete igår kväll. Det var en spelning på BG...superbra var det!

  


Musiken som spelades var egen komposition och så några låtar av Kings of Leon...


Jag hoppas verkligen att det går bra fortsättningsvis på hans karriär....


     

Moster broster och kusiner vitaminer var på plats...


   

Fanny och Amelia var på plats och diggade...före hade vi varit och skakat hand och samtalat med vår kulturminister...spännande för oss alla...även om vi inte sympatiserar rent politiskt!

Mina tjejer skötte sig så underbart bra!

Igår vart det en sån där superstressig dag....Anneli kom och hämtade Ramos så att han fick komma ut lite och Tompan skötte de andra två!

På eftermiddan idag drog vi ut på en superlång skogspromenad...det blev ett enormt bumpande på stenar i skog och på strand! de blev rejält trötta...detta gjorde vi med flit för att de skulle varar trötta medans vi stack till Manis sportbar på afterwork!

Nu är det tröttheten som infunnit sig efter en lång dag!

Kram, natti natti och sov gott!!!! 

Av Kerstin - 18 maj 2010 17:29

Ja det har varit så varmt och skönt i några dagar nu...igår var det nästan så att man började gnälla men det får man akta sig för! Nu är det bara att tacka och ta emot!

Vi hade friluftsdag igåreftermiddag och det vart en trevlig och behaglig dag, jag spelade boule med några elever ur 9:an. det gick inte så bra kan jag så här efteråt konstatera.

Det som däremot gått bra i flera dagar nu det är möten med andra hundar...i morse mötte vi 5 hundar och inte ett ljud...igår likadant! det är så härligt att kunna vara ute och gå som en normal hundägare nu...känner mig riktigt stolt!

Igår planerades det för student och den närmar sig med stormsteg nu...ett plakat håller på att fixas till och så all mat som man måste tänka ut...det blir nog bra!

På kvällen var Tompan och sjöng i "Glada-Hudikkören", medans så tränade jag lydnad på parkeringen utanför...funkade bra trots att det var många störningar.


  

Efter kören så åkte vi ut till havs och lät vovvarna ta sig ett dopp...det var en ljuvlig kväll.

 

Den nybadade Hero tog sig ett litet dopp i havet....mysigt att göra strandfynd!

 

Hero jag gick åt ett håll medan Tompan, Christina och de stora gick åt ett annat...


   

Plask o plums i vattnet...så härligt!



Cesar njuter och fiskar stenar att plocka ....



Hero lyssnade intensivt efter de stora grabbarna och höll på att krypa ur skinnet när han hörde att de var på väg...fick stå på ett bord så han inte ska bli manglad 

   

Gullmumsen....


   

Ramos hittade något som luktade extra gott tror jag....




       

Vi har då definitivt inte samma smak för vad som är gott eller inte...äckel!

Idag har det varit promenader som gällt, tog Hero i slingan och det kanske blir ett lydnadspass till kvällen när det inte är så varmt!



  Må så gott i värmen där ute...  

   

Av Kerstin - 16 maj 2010 20:08

Så känns det faktiskt när det ännu endag går att vara ute och möta andra hundar...inte ett ljud, inte ett hopp, inte en enda varning att nu äter jag opp dig om du kommer hit! Det är helt otroligt...men jag tror att vi håller på att knäcka koden!

Igår åkte vi ut till stugan igen efter att vi varit på kurs Hero o jag... det var jättevarmt ute och ingen av oss orkade annat än att ligga och tryna i solen...

Hundarna tog sig ett dopp och Ramos badade faktiskt och det är så härligt att se den stor kille försiktigt och värdigt lägga sig i vattnet och hämta apporten jag kastat ut. Det fick bli några gånger för det är rejält kallt i havet! Eftreåt då är det en bulldozer som far fram,det är bara att ställa sig på ett säkert ställe och låta ångloket frusta sig fram...det är smällar man får ta om man vill ha en badande hoffe...det ser väldigt festligt ut...han vänder på en femöring!


Hero var i vattnet och Cesar var naturligtvis i vattnet!

  


  


  

De två minsta sötingarna badade tillsammans och de ville inte riktigt komma in när matte ropade...vadå vi vill bada mera!


  

Under bryggan häde det spännande saker....men ok vi kommer väl då!


Hero har sin plats i soffan bredvid sin "mamma", nåde den som tänker ta den...


  

     

Lilla blomsterkillen....

Efter badet sov vi alla middag en stund och oj,oj oj vad skönt man sover i stugan!

Vi vaknade efter några timmar och då var det fortfarnade varmt men det fick vara träning på klubben som avslutade lördagens aktiviteter...Ramos och jag drog dit tillsammans med Katrin och My...och alla deras hundar förståss!

Vi hade jätteskoj och Ramos var så duktig, världens fart och glädje över att få vara där och träna...belöningarna blir ju så häftiga!

  


Bollar, kampen och så en massa godis...fast den korv som var med den åkte ut...bra tips när man ska köpa korv nästa gång...ta med Ramos som smakråd!

 Vi tränade helt om...  

Fritt följ....matte du måste titta upp, inte i backen!

  

Budföring är verkligen favoritövningen... måste kolla in fotografen men fortsätta springa ändå!

  

Efter en timmes träning åkte vi hem, åt en god middag ute, tog en sista runda med vofsingarna och sov som klubbade sälar klockan 21.30...javisst stämmer talesättet "sjön suger".... 


   Så var då den häringa helgen till ända och så är det jobb som ska planeras igen....snart är sommaren här!

Av Kerstin - 15 maj 2010 12:46

Ja vad glad man blir när sola skiner....det blir en helt annan känsla när man vaknar på morgonen.

Igår var jag och spårade med Hero o Ramos...Heros spår fick ligga ca 20 minuter och det var en 90 * vinkel...inga problem, han jobbade jättebra...noga och så gav det utdelning!

Ramos spår var lite längre än förra gången...de två första apporterna gick hur lätt som helst men sen började han bakspåra och hittade en död fågel så vi selade bara av och gick och hämtade in de två apporter vi missat!

Vi kom till stugan sent, vi var bjudna på middag av Karin o Janne så det blev en jättemysig kväll tillsammans med dom!

I morse for vi till stan för att gå kurs Hero och jag,,,han var jätteduktig, mycket lugnare än vanligt! Det är det som är målet att han ska kunna koppla av med andra hundar....

  

Hero tränar stanna sitt kvar....

Nu är både han o jag trött! Vi ses en annan dag!

   Tjingeling!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards