Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Hel träningsdag

Av Kerstin - 24 juli 2011 20:41

Söndagkväll och det blåser som attan ute...vi har ätit (helt otroligt före kl 19) och nu sover alla fyrbentingar. De är trötta efter att ha varit ute och tränat hela dagen!

Vi startade med att ta en liten promenad vid lintjärn innan vi åkte till Mo för att träna rally. Jag tog ut alla hundarna och började med Ramos som var helt ointresserad av detta...vindade och var bara uttråkad...det syntes liksom sa Tompan som satt och kollade. Jag körde två varv och det blev lite bättre på andra rundan. Undan med Ramos och fram med Hero som oxå var strulig på första rundan men på andra då gick det superduper...myspysen.

Cesar fick oxå testa på rally idag för första gången och han var så glad att han inte riktigt visste vart han skulle ta vägen....men om vi fortsätter med detta så blir det nog bra för honom med:)

Ramos fick komma ut en omgång till och då gick det bra...uppgraderade godiset!

Avslutade dagens träning med att låta Ramos göra några markeringsövningar med dold figge...JA takterna sitter i...

Etype är en riktig tuffing och idag gjorde jag en budföring med honom mellan husse och mig och åhhhhhhhhhh vad han sprang och viftade med lillrompen...en ganska lång blev det oxå!!!!

Väl hemma så blev det tuggben för samtliga som nu ligger och trynar.


  

Efter bentugg så var det fullt ös medvetslös som gällde...

  Åh vad dessa herrar gillar att busa...

  Får jag inte bollen tar jag väl en flaska istället.... 


Gårdagen bestog av spårläggning med alla killarna och det gick väl sisådär...

* Cesar spår nr 1: 3 apporter, 2 vinklar...Tog upp spåret halvvägs så blir stollen så glad att han rullar, fastnar i selen, tar ett tag att reda ut vad som är vad. missade apport nr 1, markerade apport nr 2 och när han får syn på apport nr 3...då har poletten trillat ner...

* Hero spår nr 2: 1 slut leksak i slutet som han kastade sig över...inga problem. I spårkärnan och snabbt!

* Ramos spår nr 3: 4 apporter slalomlikt, några vinklar...tar upp spåret bra sätter av mot fel håll, vindar...hittar ngt att rulla sig i, kan inte sluta rulla...försökte ta upp spåret med hjälp av mig men kom helt fel. Selade av och konsaterar att 5 apporter är förlorade...Tog ut Hero och han spårade rätt till första apporten och där slutade vi!

* Ramos spår nr 4: Åkte hem till vår skog, la ut ett nytt spår med 3 apporter, markerade apporterna och nu gick det bra. markerade apporterna.


Efter spåren så åkte vi hem till oss och lät alla hundar vattenapportera...Det är ju trots allt det bästa som finns för våra vänner...Tom Etype fick simma lite, han var ju lite smutsig efter att Hero kissat på honom :)


Vi avslutade kvällen med att sitta på grannens härliga altan, tog ett glas vin medan Etype sov på mina fötter...han är helt otrolig denne kille...


       

Måste bara få säga att älskde lilla Hero är en fantastisk storebro....


   Tjingeling!

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 juli 2011 00:19

Åhh, vad flitig du är med att träna :) Här har det blivit väldans lite träning på sista tiden tyvärr. Både värmen och den där galningen gör att man känner sig rätt seg :(
Men nästa vecka på osdag så ska vi åka på läger några dagar, så förhoppninsvis blir det en massa träning då :)

Sköt om dig och ha det så bra :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards