Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Tunga flingor sakta dalar...

Av Kerstin - 22 januari 2012 18:48

...lägger sig som bomullsbalar. Tittade ut i morse och upptäckte att det var vitt och fint ute, attans. Vi hade bokat in ett viltspår idag men det kändes inte som att det passade riktigt.

Ramos o jag gick ut på en promenad istället i snövimlet. Vi hade jätteskoj med bollen på stranden oxå så hoppade vi över stockar o stubbar igen. Det är en sak vi gillar, träning av uthopp och inhopp!

Vi var ute en timme och sedan tog jag ut småkillarna. Oj oj oj vad det kutade och idag var det full fart även på Etype som annars bara brukar lulla. De gillar verkligen snö! Vid lunchtid gick vi in för lite fika och då passade jag på att bada Hero, inte nåt han gillar som ni vet   ja han skakar och darrar och mår verkligen dåligt av detta. Därför har jag delat upp det hela på flera dagar och stunder....vi tar lite då o då. Nu är han badad, nerklippt och så fin...det är bara tassarna kvar och de tar jag i morgon. Sedan är det Etypes tur, även han ska klippas ner så det blir hans tur nästa vecka! Jag älskar verkligen pudelns temperement men avskyr lika mycket pälsen.Nu har jag lovat mig själv och dem att de ska slippa långpälsarna...jag fixar det bara inte!


Hero letade bollen i hagen....

   

Han hittade den förståss och då blev det fart med Typen bakom sig....


  

Det ser ut som han hittat en snöboll...


  

Ja ibland blir det fart även på Etype...


  

Gokillarna....


 

Visste inte att det var en kanin vi köpt....


Kollade in lite skidor sedan så gjorde vi en sak som vi varje vinter bruka göra, en utflykt till Saltvik. Den här gången behövde vi inte åka så långt, hahahaha vi kokade kaffe o fixade mackor sen så satte vi oss och njöt på gamla altanen...det var så fint ute, solen skymtade fram en stund... men nu har det börjat snöa igen!


 

En del snö kom det....


 

Ramos kollar in om man kan gå på bryggan....skeptisk!


 

Till slut gick han ut och höll koll på läget....


 

Inte mycket till is är det inte, den sjunger däremot väldigt mycket....


 

Ramos min vackre springare...  


 

Tigga är ju kul men då fick det bli en koncentrationsövning istället....varsågod!


Ja det vart en toppendag idag med även om det inte blev som vi tänkt. Jag har hunnit massor och det är så skönt ute...helt perfekt, nu hoppas jag att det håller sig så här tills det blir vår.

Igår hittade vi en jättefin skogsbilväg och jag har blivit vän med ett flexikoppel som är för hundar över 50 kg och 8 meter långt. Det ska jag nu ha till Ramos när vi går på isen och han vill vara lite fri. Jag kommer aldrig att släppa hundarna där för jag ryser bara vid tanken. Jag köpte kopplet för att jag ska kunna fästa det i ett dragbälte som jag skaffat om man vill gå med stavar...fasen det funkade skitbra. Ramos gick inte ett steg längre än de 8:a metrarna. En annan orsak är att jag inte vill att han ska kuta och förstöra sitt ben igen...vi har haft nog av halt hund:(

Jag kommer aldrig att använda detta koppel till något annat för jag blir så störd på de som promenerar med dessa koppel flera m framför sig och inte har nån koll....


 

En jättehärlig väg...otroligt lång, undrar vart den ledde?


Sen funderar jag på om vi inte ska ta och reklamera den tokigaste hunden i världen som inte kan ge fasen i mina byxben när jag går förbi...hahahaha... Helena skoja bara!


 

Så här blir man bemött varje dag när man kommer hem och inte bryr han sig heller att man blir skogstokig, nej då går svansen ännu mer...Hjälp vad gör jag för fel????


En annan galning i vår flock heter Smöret och det är ju en katt med smör på. Hon sover på de mest knäppa ställen som man kan sova på här är ett sånt ställe...


 

Kanske det var varmt o skönt därinne....


Nu är det dags att ställa om för jobb igen, avslutar helgen med lite "så ska det låta" och "riktiga människor"...


    Ha en bra vecka!!!!

  

 

 
 
Helena

Helena

22 januari 2012 23:50

Hallåjs!
Härligt med lite vinter! Underbart att slippa alla skitiga jyckar...
Klipp ner dem du! Helt rätt, underbara hundar både med och utan päls!!! Kom hit om du vill ha hjälp!!! Osså vore det ju skoj att ses, såklart <3
Bitandet i fötter/brallor har han nog lärt sig av sin svarta kompis här hemma, Lava ;) Hon är bedrövlig och det spelar inte stor roll vad man gör.....
Kramisar

http://www.queencobra.se

 
Annika

Annika

23 januari 2012 08:22

Så härligt vinterväder ni har!! Skicka hit lite av snövaran. Här har fått lite kyla på pudersnö men det är ju inget i jämförelse. Pudelpälsar tror jag inte jag skulle orka med. Ser ju hur grannen håller på och det är inget för mig. ;-) Beundrar tålamodet ni pudelägare har.

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

24 januari 2012 20:44

Ja en (enda?) nackdelen med snö är att det blir lite krångligt med viltspår ;) Men men det kan jag gärna offra några månader om året.
klart han ska ta tag i byxbenen. De är ju fina med hjärtan på. Ser ut som såna jag har fast i rosa-röd nyans. Jättemysiga!
Kram

http://busgolden.se

 
Ingen bild

Ingela

24 januari 2012 22:53

Ni har fått lite mer snö än vad vi har. Det blir så ljust med lite snö men fåglarna sjunger och stundvis känns det som om det är vår i luften. Dags för läger snart igen??

 
Lena och killarna

Lena och killarna

26 januari 2012 11:43

Vad roligt att snön stannade av hos er också,för visst blir det trevligare och roligare iaf för hundarna.Läste att det går bra med lydnadsträningen med din springare.
Jisses vad Etype har vuxit och blivit stora grabben.
Ha en bra dag
//Lena

http://www.cartier.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards