Alla inlägg under februari 2012

Av Kerstin - 26 februari 2012 18:52

Äntligen har vi varit iväg på sökträning, allt stämde och förväntansfulla drog vi iväg till asfaltsverket tillsammans med Ch... och Ka... det var ett tag sen nu av olika anledningar!

Ramos o jag stack iväg lite tidigare och gick en runda i skogen och kollade in miljön innan de andra kom!


         

Vi gick runt och med lite godis till hjälp så vågade springaren klättra upp på stegen....duktig kille!

Det var som ett stort glasgolv så vi fick flytta oss till den soliga sidan.


Ramos jobbade bra den tre första figgarna sen tog nog hjärnkontoret slut men efter lite hjälp så fixade han även den! Kul att se hur de kan komma ihåg fast det gått en långt tag mellan träningarna. Vi har ju legat lite lågt efter allt som hänt! Längtar till att få vara i skogen igen!


Vi hade ingen kamera med men Christina fotade och det är hon som är ägare till dessa bilder...


       

Det var inte bara att hitta den som ligger som en ostkrok i ett rör, svart dessutom men till slut så fick han sitt bästa godis!

                                                ***Tack för de fina bilderna ***  


I morse vaknade vi tidigt och stack ut till skogen, letade reda på en härligt lång skogsväg och Ramos fick springa och njuta av alla goda skogsdofter, vara lös och ledig!

Småskruttarna fick komma ut först en stund och det är så roligt att se hur olika de är, Hero springer som en galning fram o... tillbaka medan Etype spårar och undersöker så noga så noga! ett tag försvann han ner i ett stort älgspår, endast rumpen syntes! Det fick bli lina på honom idag eftersom han blir totalt döv och bara går...tror ibland att han har inbyggda hörselproppar :) Men de ska vi bli av med nu...i morgon startar vi en liten kurs för små odågor som han  .... 


     

Vi hade Choklad o smörgås med och det var så härligt att vara i skogen igen istället för att jobba på isen! vi havskatter längtar till skogs!

När vi kom hem tog Ramos o jag en powernap men si det hjälpte inte för springaren var inte alls på humör när vi skulle träna lydnad på eftermiddan. Han var supertrög och det visade sig att han ömmade i båda frambenen, min stackars älskde springare  ...nu har jag bestämt mig, du får gå i pension och bara ha en massa skoj istället!


Igår lördagkväll efter söket så hade min gubbe fixat jättegod middag och vi mös framför Tv:n hela kvällen...Hero har blivit av med trosorna och fått en tratt istället, det blev lite bättre för honom tror jag...helt annorlunda med en liten tratthund än en stor!


 

Hero med tratten...


 

Kyckling med fetaost...Mmmmmm jättegott!


 

En till som var sugen....


Önskar er alla en härlig ny vecka...om en vecka ska vi ha sportlov, det ser vi fram emot!


  Tjingeling!

Av Kerstin - 23 februari 2012 20:40

jahaja så var det dags att åka till smådjurskliniken igen och den här gången var det dags för lilla Hero att göra ett besök. Han startade dagen med att vara lös i magen. Det lösa övergick till att bli slemmigt och som pricken över i så droppade det blod ur rumpan...ajajaj vad är det som står på. Tompan ringde till mig och det blev bara värre o värre.

Han skulle till stan och tog med Hero in och när jag hade jobbat färdigt så hämtade jag honom. Han ville inte så gärna vara på backen utan tyckte att jag skulle bära honom...Stel i bakänden var han oxå och när jag kollade under svansen så fanns där ett sår. Då ringde jag till vetten och vi fick komma på en gång!

Han hade sprucken analsäck och det var tur att jag åkte in. Eftersom han har ont i magen så ville de inte behandla honom med medicin som kan ge dålig mage så nu har han fått smärtstillande och så ska han äta dietkost i några dagar. På tisdag nästa vecka ska vi tillbaka för att spola ur och behandla vidare...

Han har hållt på och slickat sig hela tiden och nån liten tratt det hade vi inte hemma. Jag hittade ett par gamla operationstrosor som jag spart av ngn anledning (det var väl till det här då). De har jag nu trätt på honom och det gör att han inte vill röra sig och att Ramos skäms och att Etype gått och lagt sig i ett annat rum...men slickar det gör han inte!

Jag har ingen erfarenhet av det här problemet tidigare men en person sa att det är ett vanligt pudelproblem...är det så? Inte vet jag!! 


 

Tur man spar grejor...hahaha och min gamla sjal gick så bra att knyta fast med!


 

Fy bubblan vad läskigt....


 

Lika bra att gilla läget....stackars lillgubben!


Nu får vi hoppas att det här går över snabbt och att det inte blir nåt tok!!!


  Mattes lilla älskling    

Av Kerstin - 19 februari 2012 17:08

Man kan ju inte få annat en sån dag som denna, oj vad härligt vi haft det! De hade ju lovat snöstorm men den drog snabbt förbi som tur var!

På fredan när jag kom hem efter jobbet så tog vi den vanliga rundan på isen och det händer saker där med   trodde att jag såg i syne men det kom två motorcrossar mitt på havet i full fart! Hjälp att de törs, dagen efter kunde man läsa om att en av de kraschat, hoppas det gick bra! Efter det kom vildmannen och hans hundspann, inte lika snabbt men med bra fart...den svarte var så intresserad!


 

Idag kom de en gång till, hann inte riktigt med men de skymtar bakom grenarna...ser härligt ut!


Igår var väl vädret inte det bästa men vi drog tappert ut på isen (trots min huvudvärk) och jobbade lite, ja hundar ska ju ut vare sig man orkar, vill eller inte vill...men jag älskar ju alla väder!

Vi jobbade med pulkan och det var så bra is, lite vattnig men helt ok, jag fick en trött hund lagom till schlagerfestivalen...men hjälp vad dåligt! Vi såg den tillsammans med bästa grannarna...Tack för en Trevlig Kväll!


Så vaknade man ganska tidigt gick en hundrunda och då var det bara så där underbart ute. Vi käkade frukost och jag gick ut och skottade lite på altanen...årets första fika på altanen är gjord och det droppade i nacken från taket...ahhhhhhhhhh vårskrik!


 

Kaffe o Tompans bullar...


 

Stor o liten leker tillsammans....


 

Att samla sina bästa killar är inte så lätt men till slut gick det....


 

Massor av pussar får man....


 

Igår var det hal is här idag bara vatten, Ramos vadade men då hade jag ingen kamera....


 

Här gick vi igår o idag var det öppet...snyggt konstverk naturen skapar!


 

Det här är vårens budbärare, älskar tulpaner....


 

Så här trött blir man efter en dag i vårens tecken....mumsisgubben!


När vi varit ute med alla hundarna en bra stund så gick vi in och städade huset, finns inget bättre än ett rent hus!

Mina träningskompisar har kört sök i helgen men jag orkade inte ladda om till det, kände mig inte så pigg på fredagkväll, har en förkylning i kroppen. Hoppade även över after work med vänner. Jag blir så trött efter en veckas jobb och jag känner att jag behöver ta det lugnt...alltså inga måsten! Nu känner jag mig utvilad igen och taggar för en ny vecka!


  Tjingeling och ha en bra v.8   

Av Kerstin - 16 februari 2012 20:04

Det har vi nu och det är inte fy skam   . Idag kom jag hem lite extra tidigt och jag hann ut med Ramos innan det blev mörkt! Vi tog en runda runt udden och jag tog med mig kameran. Det var så häftigt att stå och kolla ut på ett stilla vitt hav och samtidigt höra vågorna under en...jag blir mer o mer övertygad om att det här är så rätt!


 

Utsikten är underbar och man blir aldrig less...


 

Vi tränade lite apportering och den svarte var så duktig....


 

Min underbara springare la sig och lät matte fota....


 

Jag tycker helt enkelt att jag har världens vackraste och bästa lekkompis, sen får ni säga vad ni vill...den här hunden har alla sidor och beskrivningen av en hoffe passar så bra...mjuk på utsidan med en hård kärna, alltså som en persika   Denne gosse har idag talat om för grannen att han inte är värd vatten, gubbe med spark...kan det bli värre?!? Inte om man frågar Ramos!


Vi tränade på läxan idag igen och den funkade så bra, vi ska styra upp det lite i helgen.


Etype är en riktig håring, ja man blir alldeles chockad när man kollar in i hans öron,... men hallå nu fattar man ju varför han inte hör!!! Stackarn nu har han örvärk istället, lillbubben. Världens underbaraste hund!


Jag köpte en amaryllis till jul och den stog väl där och plommade lite sådär, tänkte att jag ska inte köpa en till men nu har jag ångrat mig. Den blommar för fullt och är så vacker...


 


 


 

Det får nog bli en sån nästa år åh....


Lika rätt som vår flytt kändes idag, lika fel kändes deti morse när jag upptäckte att jag lämnat handväskan hemma i hallen! Det är inte på plus att behöva vända! Klantskalle nr 1 men åh andra sidan så kom jag ju snabbare hem...slapp ju handla!


Torsdagkväll, snart helg så skönt det ska bli, känns som att vi inte haft en hemmahelg på länge!


  Tjingeling!


Av Kerstin - 12 februari 2012 20:33

Så har det varit den vecka som gått. Jag har knappt tränat nåt...fast kanske att jag tränat lite ändå! Vi har tränat på läxan och det är att Ramos ska springa genom mina ben vid inkallning,,,,det funkar! En boll på andra sidan så fixar han det, det är för att han ska komma in snabbt med apporten senare och sätta sig framför. Vi tränar inte på inkallning! Alltså ett annat kommando!

Vi har oxå kört spark och det är så häftigt att se hur Ramos sträcker ut...hjälp vad det går undan. Det gäller att hålla i sig! Nästa helg ska vi ta och åka till en skogsväg så att vi får några km att åka, hemma åker vi ca 1,7 km....


 

I helgen har vi varit till Stockholm och det var så mysigt att få åka till  vänner mitt i vintern.... Vi åkte tåg och vi fick åka Sj 3000. Ja jäsingen vad det gick undan!


 

Hos de goaste vännerna hade vi det så mysigt, vi käkade gott och bara hade det så lugnt och skönt!


De små gullgrisarna var hos de bästa hundvakter man kan få tag på. Det var Lilltypens debut att vara utan matte o hussen. Ja han har ju varit hos bästa gammelmamman Helena förståss, men det räknas ju inte.Därför var det lite oroligt i början med några misslyckande här o där...lillbusen! Inte så lätt att vara liten!

 

Stor lycka att komma hem till hussen o matten igen!!!!


Här hemma har det varit så härligt väder, grannarna har matat katten och så har de plogat upp isen och fixat en härlig skridskobana...nu kan vi träna på den upplogade isbanan!


      

 Mattes lilla vinterbustroll...Hero 2010                   Mattes duktiga kille.....Hero 2012


  Tjingeling åh ha en bra vecka!




Av Kerstin - 3 februari 2012 18:29

Det har nu snöat så gott som varje dag denna vecka och det mesta de 2 senaste dagarna. Jippi säger vi som älskar snö  , Ska det vara vinter så måste vi ha snö annars kan det lika gärna bli vår på en gång!

Jag har som vanligt jobbat hela dagarna så det var extra skönt att komma hem idag medans det var ljust ute. Jag handlade och gjorde klart allt i stan innan jag for hem. Väl hemma så tog jag ut hundarna i den kalla snön och de bara älskar det!

Etype och Hero fick vara i hagen och där kutades det som bara den, en stund sen måsta de gå in för det blir ju ganska kallt om mage o tassar....

Ramos tog jag ut på isen en stund och där tränade vi några moment men det mesta busade vi...linan fick sitta på. Vill inte att han ska få för sig att sticka till ån, där isen är för osäker än. Inte bra om han sticker till grannens Jojje heller, det är ju vatten emellan annars!


 

Svart hund eller vit....


Turbovovven....


 

Men vi då husse, vi vill oxå ge fåglarna mat....


snöälskarn....  


  

Det är så roligt att springa i snön....


 

Fullt ös efter bollen.... 


 

Älskar snö och älskar bollar....


Full fart ut på isen....  


 

Kommer in med bollen....


Brottningsmatch i snön....  


Vi avslutade med att göra snönglar.... 


Två stycken som inte var så glad av att måsta vara inne...


En härlig dag blev det, i morgon ska vi nog ta och åka till stan för att träna rally och lite på läxan till lydnaden om det inte snöar för mycket eller att det är för kallt!


Ikväll vart det tidigt fredagsmys med tacos och lite folköl, nu ska vi kika på tv och bara njuta av värmen från brasan...kanske det slinker ner en o annan go´bit!


  Det här vädret skulle Cesar ha gillat, tänkte på dig idag min vän!

                                                  
            Trevlig Helg      




Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards