Alla inlägg under juni 2012

Av Kerstin - 30 juni 2012 14:12

Vilket regnväder det varit detta dygn...man måsta rädda blommorna annars har de nog regnat sönder...inte ofta det regnar så häftigt. Igårkväll så var det varma sköna regndroppar i ansiktet så då gör det inte så mycket. Vi vaknade tidigt, klockan på ringning och det gillades inte...fick en känsla av att jag skulle jobba åh det vill jag inte än   !

Tompan skulle åka till Stockholm idag ensam utan mig! Dt händer ju inte ofta, jag steg upp upp och skjutsade honom till tåget...alla vofsingarna följde med. Jag tog Saga med mig ut på perrongen för att träna lite mijö, inga problem där inte...tåg, människor, kaniner åh en hund. Cool brud spm kollade in vad som hände! Lite gnälligt blev det när hon såg att hussen satt inne i vagnen och hon inte fick komma in!


 

Min duktiga lillkaka!


Efter att vi sagt hejdå till husse så stack vi till mo och där tränade jag med Ramos lite linförighet och med Saga tränade jag att trampa targetplattan, det funkade bra idag...börjar förstå vad det handlar om. Sedan tog jag fram apporten och den tog hon direkt...ville helst inte släppa den och det tycker jag är positivt!

Tänderna flyger och far och det syns för det är blodspår i pälsarna på vitpudlarna...hittat flera tänder på golvet...bla en kom Typen med i munnen!

När jag varit på mo några timmar så for jag till Christina <3, fin vän som tog en promenad med mig, Ramos o pudlarna...

Väl hemma så sk här städas, nu lyser solen igen och alla är trötta. Även jag är trött, vi får se om det blir en stund på soffan eller om jag ska göra ett ryck!

Snart kommer bästa vänner från Gotland och då ska pudelpojkarna och jag gå på party!


  Ha en skön lördag:) 

Av Kerstin - 28 juni 2012 11:32

Så har det gått en vecka snart igen sen förra inlägget...Tänkte att jag skulle ta och göra ett litet avtryck nu igen då!

Här är allt lugnt, ja så himla lugnt att den här matten gått in i ett komaläge   ...orkeslös med noll energi! Inte likt mig men det kanske inte är så konstigt med det tempo som härjat de senaste veckorna! Ja så var det nog om det!

Allt är bra med den lilla flocken och Elvis är accepterad till fullo, som att han aldrig varit nån annanstans   , snart har han lärt sig alla olater som härjar här i huset!

Ibland gruffar de två brosrsorna men det blir mer o mer sällan och det är ju så lätt att dela på dessa två, det räcker med två händer!


 

Gullsnupparna...


Vi har varit ute i skog och mark och kollat hur den lille är när han är lös och han är så följsam så det är en riktigt duktig kille det här. Vi har fått fjäska lite när det gäller maten men det håller på att bli bra med det med!


 

Så här snygg ser man ut när man varit på skogsmullepromenad...


 

Vi har varit på sökträning och då var de tre svarta hundarna med mig...

En jättehärlig skog med fint blåbärsris men med miljontals knott så man höll på att bli tokig. Vi återvände till brottsplatsen dagen efter och då var det lite bättre på den fronten.

Hero jobbade med hittafiggar och ska börja med lös rulle...jobbar så bra en fröjd för ögat när han kommer skuttandes över tuvorna!

Saga fick tre hittafiggar och lyckan visste inga gränser när hon hittade figgarna i skogen!

Ramos blev det bara hitta med nu och där stannar vi...fast igår så åkte vi ut till skogen, en annan skog och tränade markeringsövningar och då var han så duktig...det ska bara lekas annars får det va!


 

Ramos o Saga premiärspringer i skogen.... (har inte vågat släppa ihop de tidigare ute i det fria, utan de har bara härjat på vår tomt)


 

Allt fungerade så bra och de lekte så fint....


 

Efteråt badade Saga i den lilla sjön...


 

Markeringövningar i trollskogen...


 

Här kommer jag med rullen...


 

Heroputten som älskar saker...idag ska vi till skogs igen! Vi får se om det blir sök eller spår!


Ja det var detta från den lilla havsviken...vart tog solen o värmen vägen det var ju så skönt för en timme sedan! Ja det kanske är lika gott för då kan man ju få tillfälle att kasta sig under täcket en stund igen!


  Hade så bra!!!!!

Av Kerstin - 23 juni 2012 21:56

Den här midsommaren blev en lite annorlunda midsommar det med...   Stack iväg så tidigt vi kunde efter alla morgonbestyr!!

Vårt mål var bästa Helena o Anders i Karlholmsbruk...vi åker dit lite titt som tätt numera och det är alltid lika spännande och trevligt! Verkligen människor att trivas med...sen är det ju så underbart att åka till ett ställe där hunden får stå i fokus:)

Alla våra vovvar fick vara inne och det vart ett härligt gäng som kutade runt...Saga plöjde så att dessvärre ligger hon med feber och är supertrött idag. Vet ej varför men jag avvaktar några dagar eftersom hon äter, leker och busar däremellan. Även jag känner mig så mosig och trött idag...min mage strejkar som bara den, en stor klump känns det som att det är inuti! Hoppas jag är piggare i morgon bara!

Även Ramos var inne stundvis och när han inte var med så fick han vara i hundgården och där låg han alldeles tyst och spissade på omgivningen!

Vi hade oxå ett annat mål och det var att vi skulle hämta hem Elvis som är Etypes kullbror...så nu bor det 2 vitingar här hos oss! Det känns så bra, han är en underbar liten krabat!


 

Elvis...


 

Tunghäng med Saga....


 

Vem är vem?


   

Bäst att nosa från alla håll....


 

Katten på råttan...vem bryr sig!


 

Hero o Saga gillar kampen...


 

Hero vann den....


 

Ramos bakom galler....


 

Ja han trivdes i det gröna...fast myggorna var lite besvärliga!


Efter en massa hundprat, vanligt prat, lek, promenad, åh en massa god mat så tog ju dagen slut och det vart dags för oss att åka hemöver igen och nu har alltså flocken utökats till 5 st med fyra ben....


 

Tre sötingar i bilen...Hero, Elvis o Etype


 

Mycket att bekanta sig med... 


 

Åh mat ville ju alla ha...


 

På midsommarnatten satt vi ute i den småkalla luften med tända ljus och en liten ny dunboll att krama...


 

   Vi önskar alla en fortsatt härlig midsommarhelg!  

Av Kerstin - 21 juni 2012 21:18

   Hipp Hipp Hurra för vår 3-åring idag       



 

Av Kerstin - 19 juni 2012 19:55

Idag var jag på mitt nya jobb och det kändes så roligt att lära känna sina nya arbetskamrater. Vi gjorde oss hemmastadda på fm och åkte på en hemlig tur till Långvind där vi blev bjudna på lunch och fick en guidad tur runt platsen. Det var en gammal farbror som guidade och det var riktigt intressant!


 

Nu är sommaren här....


 

Det var så fint därute, helt plötsligt så började det ju regna förståss...


Ja nu är det inte så många dagar kvar att jobba och det känns inte helt fel att få lägga sig i dvala några veckor nu   ...jag ska då äntligen kunna ägna mig åt mina fyrfotade vänner på heltid!


I söndags så var jag och Saga på lite sökträning och det var skoj att se hur den lilla damen växer i sitt psyke, hon blir modigare och modigare...tycker det är skitkul att det ligger folk i skogen.

Igår var vi på valpis igen och det går bra även där...ja allt känns bara bra!

Efter kursen så stack vi ut till skogen o havet för att låta vovarna vara lite lösa o lediga! Ramos kom ut på en egen promenad med matten en gång till lite senare...


 

Ramos fick leka på stranden medan vi fikade lite kaffe o mackor...en liten godis vill jag ju ha nu då!


Vi åkte vidare på en skogsbilväg och där fick de andra hundarna komma ut och busa en stund....nu blire massor av bilder :)


           

Saga o Hero hade jätteskoj, det är lugnt för det mesta men ibland så far den lille hjälten omkring som en vante men det är bara att hoppa upp igen och då blir han skitförbannad och svarar upp och vill sätta Saga på plats som inte har koll på alla tassar...


Etype fick vara lös först men då gick han ut i vida världen som den stora hund han är...grrrrrrrr, hämtades hem åsså blev det lina igen!


 

Nybadad när vi kom men hittade snabbt en mumsig dypöl...


       

Lilla gulliga du, va med oss nu....


 

Fina skogsblommor...


 

Hero som älskar att springa....


 

På span in mot skogen...undrar när hon kommer att sticka? Aldrig hoppas jag!


 

Det var många tungor som hängde denna kväll....


         

Efter lite vila så var det igång igen och den här omgången blev det rumpkamp eller vad man ska kalla det...


Hemma igen så somnade alla små gullungar tillsammans med matten  

Riktigt mysigt, i alla fall en liten stund...


 

Lilla gullesmöret trivs i sin lilla korg....


Ja idag blev det många bilder hoppas ni står ut med det   ... Nu är det dags att ta ut en liten tjej som just snott husses ena sko!


  Må så gott alla!












Av Kerstin - 16 juni 2012 17:47

I alla fall för barnen, vi lärare jobbar vidare en vecka till men det känns skönt att allt ansvar för gullungarna är över.

Det har varit en tuff vecka med aktiviteter varje kväll...9:ornas middag X 2, öppethuskväll, examen x 2 som toppades med att kuta på stan och hänga rosor på studenterna...efter det fes jag ihop och somnade nästan stående...jag sov ca 16 timmar och 11 timmar av dem var i ett sträck. Jag är ändå rätt pigg idag så det gjorde gott!

Det har varit dåligt med hundaktiviteter den här veckan...startade med att gå på en liten kurs med Saga och där klev jag på tassen så hon blev halt oxå råkade jag klippa i pulpan i samma tass så det blev ett otroligt haltande på den tassen den dagen. Nu är hon bättre men ibland så gnäller hon till och ojjar sig, haltar iväg och lägger sig och vilar...inte lätt att hålla ordning på sina ben!


                                            

Tack alla som peppat mig att fortsätta blogga, det är ju så skoj att läsa andras bloggar och att skriva för att sedan läsa för sin egen skull vad man gjort! Jag kommer kanske att hitta till bloggen i sommar när jag är ledig...man måste ju läsa sina vänners bloggar oxå och inte bara tänka att andra ska läsa min!



                                           


Idag har jag även hittat tillbaka till mina hundar och tagit ut alla på en skogstur...Hero o Saga fick komma ut tillsammans och det gick jättebra i skogen idag...inget världskrig dem emellan...Duktig tjej sa jag då, lilla Bulldozern våran!

Etype fick komma ut med Tompan och han hade fart idag...en dag den här veckan så drog han ifrån husse till en lada...den lilla busen så nu blir det lina o sele igen!

Ramos fick gå med matte och lulla i grusgropen och efter att vi traskat runt i regnet ett tag och skulle träffa hussen vid bilen så trodde matten att nu hade vi blivit övergivna men det visade sig att ett missförstånd uppstått och som tur var så hittade vi hussen o bilen.


I morse så startade vi dagen med en massa hoffebus och det är en nyttig övning för efter det blev det frulle och vila, istället för tvärtom mat o bus!


     


Nu ska vi ta och äta god middag och slappa i soffan, vofsen tuggar kex (ben) och det ska bli skönt med lördagkväll...


 

Min "tackfördehäråren" blomma...Det va dä det öster!


  Tjingeling!  



Av Kerstin - 10 juni 2012 20:27

Oj vad det går lång tid mellan bloggningarna nu, finns liksom ingen riktig tid eller intresse att sitta här nu...vet ej om det är nån som ens läser så det kanske ger sig själv nu...vi får se!

Vi har i alla fall varit ute på en hel del roliga träningar. Vi har lagt spår med alla hundar och även Typen har visat att han är en liten filur som gillar att jobba. Tompan har kämpat med inkallning och det verkar ha gett frukt...duktiga dom!

  Gullisarna som trivs ihop...


Vi har varit på miljöträning, äckliga trappor och höga höjder...

         

Det här blev denne kille så trött av....


Det har varit en stressig vecka och det har blivit köpmat ganska många gånger...inte så bra men tur att det finns!


 

Saga har gått tre spårlektioner (vi ska nu ha uppehåll i 3 veckor). Det sista spåret var ca 200m med en 90 graders vinkel. Den löste hon så bra...


Ramos och jag hittade en träningsplan mitt i stan och det var skoj tyckte vi båda två...vi jobbade med bollen som belöning så han fick springa lite när han var duktig! Bollen är den bästa belöningen...


 


I morse så stack vi iväg tidigt. Vi åkte till Svågadalen för lite sökträning...underbara marker, mysiga hundar och trevliga människor. Det blev en heldag för vår del...

Saga introducerades i söket idag och det gick så bra...hon spårsökte första figgen och blev så glad när hon hittade en köttbulleautomat under en gran...när hon sedan skulle ta andra figgen så hade hon fattat galoppen och vindade, blev ännu gladare när det blev köttbullar än en gång!


 

Underbar miljö och underbart väder...


 

Saga vallade rutan och fick lite vatten innan söket...


 

Vi väntar på att starta...


 

På väg till rutan...


 

Lite spårsök...


 

Första figgen...


 

Vindar och vill iväg...


 

Figge nr 2...åh man får köttbullar igen Mmmmm...gott!


Sedan bara rullade det på, hundar av olika raser och olika långt utbildade...


 

Lilla Oska, valp nr 2...


 

Crazy...


 

Full fart på Youshi...


 

Bollek som belöning med Kippen ...


 

Åsså hade vi Ramos som är som han är...   det var inte hans dag idag nej!


 

Ja springa kan han ju... åh det gillar han åh...men det där med rulle var ingen hit idag så nu får det bli hittaövningar i framtiden, det ska ju vara kul!


Det var även en airdaleterrier och en springerspaniel med men de fastnade inte på plåten...


När vi tränat färdigt så fick våra älsklingar komma ut på en lite spring å bustur innan vi fortsatte till Gröntjärn, där vattnet är grönt...så vackert!


   

Underbar miljö i våra skogar...


 

Det regnade naturligtvis en skvätt...


 

Det ångade om himlen...


 

Tompan var med och vi tackar honom för alla bilderna, skönt att ha en fotograf med...


Om ni tror att de fyrbenta är trött så har ni fel, fel, fel...det är bara vi som går på två ben...nu är det dags att knyta sig! Oj det blev ett långt inlägg, kanske det sista...vi får se!


  Kram alla därute...















Av Kerstin - 1 juni 2012 19:32

Oj vad tiden går undan, det är inte mycket tid att sitta och blogga nu mera...inte för att man inte gör saker men det verkar mest bli upprepningar åh då känns det lite onödigt!

Nu är det bara 3 veckor kvar tills vi slutar jobba och går på en välbehövd semester...

Vi har firat världens underbaraste glädjespridare (Etype), varit på valpis och så har vi börjat spårkurs med Saga. Så jätteduktig hon är denna tjej. Vi har oxå saknat vår fina Cesar som igår skulle ha fyllt 6 år, svårt att fylla han stomrum!

jag har varit på skolresa till Grönan och det var superskoj att vara där med en hel klass underbara 9:or. Vi har åkt på utflykter lite här o där och ibland har vi inte gjort ett dugg...(tiden vart var den?)

Vi har varit och firat sveriges seger i eurovision och det gillade även Dronningen som tog allt med ro.

Saga är nu en stor tjej som vi tycker är helt underbar...vägde idag 19 kg....ojojoj Typen bäst du passar dig du med dina 5 kg.

Typen har idag blivit vaccinerad så nu är det gjort....

Vi längtar efter en lång semester nu för jag känner att mina öron är så trötta att de inte står ut med så mycket ljud till...TINNITUS är bara förnamnet!


Efter vaccinering av Typen idag så stack vi till Hörneudde för lite fredagsmys och det blev en lyckad utflykt med en massa bus och bad. Jag tog en hel del bilder och här kommer dom:


                               


De tre småttingarna fick komma ut tillsammans, sen så fick Ramos komma ut och då blev det en lång promenad, budföring och bollek... Det var så vackert vid havet idag och vattnet kändes inte så kallt, nu längtar jag till att kunna bada i ett drägligt hav.

jag delade på Ramos och de övriga för att det inte skulle bli så vilt för pudlarna, det räcker med en bulldozer och Saga behöver lära sig vilken lek hon får leka med de små hundarna...det funkade riktigt bra!


Mera bilder på Ramos åh nu är det budföring...


   


Bollek....


           


Skönt med ett svalkande bad....


       

Upp på stenen, ja ok om du säger det så...


Nu ska vi njuta av vår fredagskväll, alla sötisar ligger nu utslagna och är så trötta...oj kollar just på Tv:n och ser att i norr får man skotta snö! Hoppas det kommer värme och en massa mys nu!


 

Avslutar med att skänka en tanke till vår fina Cesar som igår skulle ha fyllt 6 år, han fick sluta sitt liv alldeles för tidigt och vi saknar honom i massor!



  Önskar er alla en Trevlig Helg!   

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards