Alla inlägg under september 2012

Av Kerstin - 22 september 2012 18:30

.... var det detta som var livet!! Ja gissa vad dagarna går fort nu måndag/fredag hela tiden   ...

 

 

Inne och myser istället...

 

Idag är det en riktig höstdag av värsta sorten man orkar inget och det är ingen ide att försöka göra nåt heller. Vi hade tänkt städa men för sjutton, det blir ju ändå skitigt bara man tittar ut och har man 5X4 tassar som ska springa runt så blir det skitigt...bara att gilla läget...Oki vi städar en annan dag istället!

Vi har haft en riktig slappardag men hundarna ska ju ut och jag tänkte att jag skulle ta en Lååååång prommis i regnet men den "Svarte springaren" kollade in mig med bedjande ögon...Näe matte inte idag! Så vi vände och gick hem igen. Trots att det bara blev en kortis så vart vi dyngsura!

Här i vårt hus har vi en trestämd pudelkör som sjunger, gnyr, ylar om vart annat. Ja den lilla Dronningen löper...min fina lilla gulliga bäbisflicka ska nu bli stora damen! En vecka har hon hållt på och hon klarar det så bra! Inget blod nånstans!!! Men hur länge löper de och hur vet jag att det slutat...Jag kan inte det här!

 

Inte underligt Saga att pudlarna skriker när du sitter på detta viset...

 

Jag supertrivs fortfarande på mitt nya jobb...superbra arbetskamrater och elever...igår var vi på AW på en engelsk pub   jätteskoj. Vi var nästan 20 pers och det blev ett bra drag där en stund!

Mera mera snart är det nästa gång...

 

Vi var ivär på brukshundklubben en sväng igår och jag har nu börjat köra hoppet på låg höjd, budföring, fot, ligg och godishantering. Katrine och jag träffade en snabbis och hon gjorde tandvisning och kollade igenom henne. Det ska gå lättare nästa gång vi ställer henne :)

 

Pudlarna ser inte klok ut så jäkla skitiga eftersom det är ett sånt skitväder...herregud 2 av dem är i alla fall ganska nybadade...

 

 

Fina Heropojken men ack så jobbig just nu...

 

 

Sommaren har sagt sitt och kvar blir alla minnen...

 

  Trevlig lördag o söndag!!!!

 

 

Av Kerstin - 18 september 2012 20:01

Vilken otroligt rolig helg vi haft...RM för Hovawart på Ludvika Brukshundklubb....så spännande för oss nybörjare. Nu är vi ju inte riktigt några nybörjare för Ramos är ju snart 6 år men det var första gången vi åkte på ett RM. Ja nu var det nog inte sista gången!

Efter att ha jobbat på fredan så stack vi iväg till Ludvika i ett regn och ruskväder...stannade på lillICA i Trönö för att handla lite frukost. Jag tror hela byn var där för oj vad med folk! Sedan vidare till Max i Bollnäs för att käka middag...sen blev det tegelsten på gaspedalen mot Gubbo i smedjebacken. Lätt som en plätt sa nån...hahaha ja att hitta till det fina huset i Gubbo var ju ingen konst och det var tur att vi startade där så vi kunde hitta nyckeln på gömstället och det var ju tur för annars hade vi nog fortfarande letat...  

Sedan bar det iväg ut i dalaskogarna och nu blev det problem...fick ringa min livlina Ammi och hon fick försöka lotsa oss fram. Det var lättare sagt än gjort...till slut stannade jag och frågade ett par om vägen och då hittade vi fram!

Väl framme så kramade vi om Catrine; Therese och Margrethe...nu hade det blivit mörkt!

Vi kikade på lite lydnad, rastade hundarna och snackade en stund. Ja nu blev det dags att åka hem och jag frågade om vägen igen...nu dkulle vi åka åt ett annat håll...snacka om att åka vilse...ringa livlinan Ammi som lotsade oss på rätt köl igen...Jisses att det ska vara så krångligt!


 

Så kom vi till det mysiga 1800-talshuset vi hyrt!


  

Fina röda trädgårdsmöbeln...


Sen började nästa lilla stollighet, då var jag på väg att ge upp och åka hem igen... Tompan ska ta och göra eld i spisen och vad händer...


  

 Jo det ryker in så man kan bli tokig och inte går det att öppna fönstren heller...Då får vi ringa en annan livlina, nämligen den som äger huset och ursäkta men det ryker in.. - "Ja så kan det bli släng i lite tändvätska, så att det blir en poff"...jahaja Tack tack sa vi men struntade i tändvätskan. Hasselafantomen Tompan fixade allt till slut och vi kunde sova utan syrgas!


Vi begränsade oss så det skulle bli så lite som möjligt att städa. Det fanns 4 stora fina sovrum men hundarna och jag sov i köket, jag på golvet, Ramos på soffan och Saga under bordet! Åh gisses vad gott vi sov  


   

 

Lilla Elvis fick följa med...


Pigga och glada vaknade vi dagen efter och då utforskade vi området...


 

Stallet...


 

Saga fick syn på hästarna i hagen...


 

Spännande att kolla in de stora fyrbenta...


 

Varmt och gossigt...


 

Vi fikade mot vedboden...


 

Ramos o Saga framför dörren...


 

Söta goa Elvis, jisses vilken lång tunga...


Sedan bar det iväg till klubben igen och då hade vi tänkt titta på Margrethe som skulle tävla bruks men då missade vi lydnaden som vi trodde skulle vara på em...vi missade inte hofferäjset så det ska vi vara med på nästa år! Ser redan fram emot det!


 

Catrine, Therese Tompan å jag fikade tillsammans...


Efter en lång dag i gassande sol, underbart vackra hundar, roliga människor så var det dags att åka tillbaka till huset. Nu blev det en pizza och alphapet och tidig säng för hälsingarna. Jag hade frossa och var helt slut fast vi bara umgåtts...


 

Jag då husse...vill ha!


Doggarna tuggade ben.. 

   

Vem käkade upp ditt då?????


Sov gott hela natten igen och så var det dags för utställningen då...Vi glömmer den så länge, återkommer! Vet att jag har en supersnygg hund i alla fall...


   

Vi ska ringträna till nästa gång jag och min vackra hoffetjej...


 

Så här stolt och glad blev Margrethe när hon vann med Sagas brorsa Anton...


 

Anton väntar på att få komma in i ringen...  


Vi åkte hem efter halva dagen så nöjda så nöjda...som sagt återkommer nästa år och då blir det i Vårgårda tror jag! Det var så jätteskoj att träffa en massa fina hundar och deras ägare. Många Fb vänner och andra vänner som man fick tillfälle att prata med på riktigt!

 

När vi kom hem kom det dripp dropp på golvet och vi kan bara konstatera att Saga börjat löpa 7 1/2 månad gammal och jag känner mig som att jag börjat i ettan! 



        Må så gott därute!




Av Kerstin - 9 september 2012 09:34

Men oj vad tiden går fort nu är vi inne i september månad och det bara rullar på...är knappt inne här på bloggen och har nästan glömt mitt lösenord! Skärpning på mig   ... Har väl inget att skriva om känns det som!

Jag fortsätter att stortrivas på mitt jobb och ibland har man svårt att hålla sig för skratt...en elev spelar superhögt på gitarren, jag är där och sänker volymen gång på gång. Till slut så spänner grabben ögonen i mig och utbrister:- "Va är du för musiklärare egentligen som inte tål ljud? Det måste vara för att du är så GAMMAL"!!!! Hahahaha så sant så sant, man blir klokare med tiden!

Den här helgen har varit helt undebar, fint väder och massor av mys...på fredan så hittade jag ett ställe på tomten som har sol rätt länge på kvällen, jag satt där och hade det mysigt medan hoffarna betade som 2 kossor!


 

Våran fina lilla strand...


 

Mina betande kossor...


Igår var vi ute i skogen och lät alla hundarna jobba. Saga fick ett skogsspår med 3 saker och flera vinklar. Det var full fart och hon blev rejält trött! Ramos spår la jag på en täkt och han jobbade så jäkla bra i hård motvind ( det skulle egentligen vara Sagas men det blåste så hårt att jag bytte) Han markerade grejorna men nästa gång ska jag lägga sorkar tror jag för det lockar nog honom mest!

Pudelpojkarna kom ut på en nyslagen äng och rejsade med varandra och med en hel del bollar...apropå pudelpojkar så ligger de lågt i kurs just nu för de markerar i vartenda gathörn och det värsta är att man inte hinner med att se det. Helt plötsligt så jahaja där hade nån pissat! Men va fasen Saga har inte börjat löpa än...så nu ryker det nog några kulor snart!

Igår efter spåren drog vi till stan för att inhandla lite godis, strumpor och annat smått å gott på Hudiksvalls stora marknad. Massor av stånd, karuseller och människor!

 

ja nu sätter man ju sig inte i nåt sånt här någe mera men det är många små som gärna gör det...


Väl hemma igen så kom finfrämmande från Gotland och käkade kräftor med oss...nu har de åkt hem igen så nu får vi nog vänta ända till våren innan vi ses igen!!!!


I veckan kom de varor vi beställt ifrån Ikea hem och då fick vi många hjälpredor...

 


 

Ja vi hade 5 små hjälpisar...gissa om det tog tid!


 

Skruttafian blir så glad när man kommer hem...


 

Jaja inte så glad behöver du bli...     



 


Annars de här veckorna så har Saga och jag startat lydnadkurs, idag ska vi börja sökkurs och det ser vi framemot...vi har haft återträff med det härliga sökgänget jag var på läger med och det var så skoj att träffa alla igen!

Nu ska vi lägga oss en sväng igen för att bli superpigga och taggade inför em...vi är alla lita loja idag efter gårdagens partaj!!!!


Nästa helg då ser vi fram emot en mysig och spännande helg i Ludvika....


  Må så gott och ta hand om varandra!!!!





Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards