Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Bad, fest och träningshelg

Av Kerstin - 18 november 2012 19:07

Så har den här helgen sett ut och fort har den ju gått som vanligt!

Som vanligt har det varit hur mycket jobb som helst under veckan, det blir mest promenader med hundarna då. In i svarta natten och det är lite kymigt men det är bara på med pannlampa och traska iväg!

I fredags när jag kom hem så packade vi matsäck och med mörkret som största fiende så drog vi iväg till ett ställe där vi tänkte släppa hundarna, tyvärr så var det stället upptaget av andra som tänkt likadant: Men det finns ju många ställen att vara på.

Jag tog ut Ramos och skuttade iväg på stenarna in i mörkret, oj vad han njöt för fullt av det härliga underlaget....snabbt fick vi vända för att hinna tillbaka innan det blev mörkt. Tog ut Saga för en promenad på vägen men hon drog iväg där vi hade gått. Hon kom ju tillbaka som tur var, vi stog vid vägen och väntade.

Fikade gjorde vi när vi kom hem...hahahaha typiskt oss!


 

Ja mörkt hann det bli...


 

Springaren spissar och har full koll på vad som händer...


Klev upp tidigt på lördan för att sticka iväg på lite räddningssök igen, det är så strålande skoj och Saga bara älskar det här!

Hon fick 4 figgar, 2 i helt mörker och där tog hon rakaste vägen upp på ett bord, ner och sniff där var hon. En figge satt bakom en skiva och det var den svåraste...men hon löste det!

 

Sista figgen låg i ruinen och hon jobbade på så bra och hittade det hon sökte... (Foto: Christina jonsson)


När jag kom hem så var det dags att bada en pudel...Elvis tur och det tar ju sin lilla tid när det är jag som håller på!


  Han blev i alla fall ren...


Efter det trevliga dagen så var vi bjudna på Laxfast hos våra kära grannar...Mmmmmm så himla gott! De fick upp en lax på 6 kg i somras och den mumsade vi på!


 

Lillskruttan med hela sitt killgäng som bara älskar sin dronning   


Idag blev det Sagas tur att bada och det blir ju lite blötare runt omkring när det ska badas en sån stor hund...men lillgumman fixade det så bra!

På eftermiddan idag så var det dags för lydnadsträning igen och idag tränade vi inomhus. Det är bra att träna på lite olika ställen. Vi tränar inte så ofta inomhus...

Idga blev det:

   Apport

   Extern belöning

  Fot, vänstersväng

  Hantering och lite ringspring


Vi avslutade med platsliggning och det gick oxå bra, hon halvreste sig en gång och det var för att jag stoppade handen i fickan och tänkte belöna henne, då ville hon att det skulle gå snabbare, tror jag!


  Japp det var denna helg...snart så!


 
 
Annika

Annika

19 november 2012 15:45

Det är en mörk tid just nu...mörkt på morgonen och sen eftermiddag. Då är det fint med pannlampa. På tal om det måste jag nog se till att skaffa mig en fast vi inte går på de allra mörkaste ställena. Ni är så duktiga med ert sök. Roligt att ha något som hundarna älskar att göra. Här har vi varit alldeles för lata i höst känner jag. Får nog ta och rycka upp mig. Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards