Alla inlägg under februari 2013

Av Kerstin - 24 februari 2013 19:21

Hur skönt som helst att dagarna blir längre å längre. Så härligt att ha ljuset med sig både till och från jobbet! Nu har vi haft det härligt några dagar. fast för 3 dagar sen så var det -13 så jag hoppas det inte slår om så rejält igen!


 

Så här såg det ut en morgon på mitt jobb...


Ja dagarna de går och går efter varandra, helgen försvann. Lugn den kommer snart igen och då väntar ett härligt sportlov. Det ska bli så skönt. Jag avslutar jobbperioden med att åka till stockholm för att träffa mina kurskamrater så nu har jag en massa jobb att göra den här veckan igen. Litteratur ska läsas in och uppgifter göras. jag är inte riktigt van vid detta   


Jag har varit skitless på vinten den här veckan åh och kulmen blev nog när jag fick i mörkret trussa runt i ett skid(t)spår...jaha vart tog skotern vägen då? Pricken över i var ju att när jag gick förbi ett hus så ropar en röst...lös hund på gården...jaha koppla den då ropade jag för jag har hund med mig! Då hade den stora hunden stuckit ut genom dörren när han hörde oss komma. Saga tyckte det var obehagligt och försökte skälla bort inkräktaren som morrade doft på ett lejonakigt sätt. Matte kom ut bad om ursäkt att vovven smitigt ut och jag sa oki det gick ju bra. Rysningar efter ryggen om jag hade haft Ramos med mig...Ingen av hannarna tål andra hannar. Men hållordning på hunden då! Det var inte första gången den var på drift!


Vi har nu avslutat vår klickerkurs och det har varit så givande för både matte och hund... Saga har blivit mera lyhörd efter den och vi har hittat sätt att knyta kontakter med!


 

Lillsöta vad go du är...


Jag är inte så intresserad av skidor på Tv så jag drog iväg med Ramos o Saga men kom inte så långt förrän jag trodde att jag hade en månraket i bilen...men vad är detta? Jaha punka och en rejäl dessutom! Mina hjältar Tompan o Örjan kom och la om däcket! så snopet emn där tog den dagen liksom slut!


Idag har vi averkat omgång nr 2 på lydnadskursen och idag jobbade min kicka superbra...Yes vi är på G...förra gången var hon lite för ofokuserad men idag klarade hon av alla moment strålande, ja utifrån hennes nivå förståss- Är så himla nöjd med denna hund!


 

Den här killen är ochså nöjd...


Nu är helgen slut och i morgon väntar en maratondag...börjar 7.30 och slutar 20.00, ja jisses vad de hittar på så nu måste jag börja varva ner eller är det upp????


  Hoppas ni sover gott fast det är fullmånen!








Av Kerstin - 16 februari 2013 19:34

Åh vad jag längtat till denna lördag, så skönt att bara få vara hemma och mysa med gubbe och hundar. Förra helgen var jag i Stockholm på universitetet. Det var oxå skoj men det blev ganska många färre timmar med min familj och det känns! Just nu är det oxveckor tycker jag, längtar så otroligt mycket efter ledighet och den underbara ljusa tiden.

Saga och jag har börjat lydnadskurs och det är bara att inse att vi har en del att  backa på. Hon tittar bara på mig och undrar om jag inte är riktigt klok egentligen...Vad menar du nu! Lillskruttan vi tar det från början!


Idag har det varit ett helt strålande väder. Ja det kändes som vår i kroppen och då måste jag ju in och spendera några kronor. Den här gången blev det lite gardiner och nya saker till badrummet och jag hade sån tur att det var 50 % rea...jippi ibland har man tur.


Startade dagen med sköna promenader och lite träning...


 

Oj vilket glädjefnatt det blev på dessa...


 

Hittade en bra hylla till kaffekoppen...


 

Vi har så mycket snö på altanen så vi knappt ser ut...


 

Tjolahopp ville du nåt?...


 

Ja det här är ett riktigt kärlekspar det...


 

Vår lilla söta vinterhund..ja hon älskar alla väder och vill ju alltid vara ute förståss....


Nu är havet hunnit varit full av tjock is, öppet vatten för att bli igentäppt av isflak igen...nu är det lina på för jag vill inte ha en hund som seglar iväg till Finland :)


Elvis passade på att dra iväg idag på promenaden och då blev det lite extra slag på hjärtat men som tur var så dök han upp...lilla busen!


 

Så här såg det ut för bara nån dag sen...


  Snart är det vår !

Av Kerstin - 4 februari 2013 11:20






Idag säger vi Grattis till världens sötaste och finaste lilla Hoffetjej! Saga fyllde 1 år igår men då låg den här matte in magsjuka och orkade inte kliva ur sängen så vi har firat vår tjej idag istället!


 

Så här liten när vi hämtade henne...   


           ♥♥♥ Hipp Hipp Hurra För Vår Dronning Idag ♥♥♥


         


Så här stor och vacker idag!



   Tänk att nu har vi februari och det blir bara ljusare och ljusare!!!!




Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards