Alla inlägg under mars 2013

Av Kerstin - 19 mars 2013 19:35

     Idag söger vi Grattis till den Svarte Springaren som fyller 6 år       

 

 

 

 

 

 

En supergod macka fick det bli till kalaset som varade ca 10 sekunder...min fina kille som vi har kämpat ihop dessa 6 år. Vi har stött och blött om vartannat! Jag är glad att jag fått uppleva dig. Mjuk som en persika på utsidan (ja han är ju mjuk även på insidan för det mesta) fast ibland taggar det till i gammgubben! Han är numera gårdshund och trivs med sin uppgift att få gå promenader, göra en budföring ibland, gå ett spår, hämta grejor, busa med husse och ligga i soffan och mysa! Att fostra lilla yrvädret hör också till fast ibland kan man ju undra om det är uppfostran :)

Jag hoppas vi får lika många år tillsammans framöver!

 

  Ha en bra dag!


Av Kerstin - 12 mars 2013 18:36

Är så himla nöjd med mitt sportlov. Jag har bara gjort det jag velat göra och jag har varit tillsammans med mina hundar hela veckan. Vi har tränat, varit på härliga promenader och slappat. Jag har suttit och skrivit på min uppgift till den kurs jag läser så lite nytta har jag väl gjort  . Vädret har varit ljuvligt och den vackra    har skinit på oss så gott som varje dag.

 

 

 

   

Vi har lagt spår på isen. Det gick jättebra!

 

 

Ramos gillar att hämta och leverera...

 

Vi har tränat lydnad, rally och lite miljö. Saga har varit helt otrolig när vi varit på lydnadskursen. Vi tar ju det fortfarande på lekbasis och tycker det är skitskoj!   Senaste gången när hon jobbade så bra på kursen och alla applåderade åt henne så blev hon så glad att svansen for upp i taket och malligheten tog över!

 

Vi har varit i stan och promenerat och tränat på lite hundmöten. Det ska vi fortsätta med för som det ser ut just nu så är det bara hemma på våran gata som hon skäller på andra hundar....vakten tar väl över antar jag!

 

 

Hela veckan har varit full av vackert väder och det tackar vi för! Vi tackar oxå den person som kört upp ett scooterspår runt stranden så vi kan promenera med ledig hund.

 

 

Vi har provat bryggan och kan konstatera att den är lite skruvad men den finns kvar så vi hoppas att den sjunker ner till sommaren. Den har stått här i massor av år.

 

 

Vi har 2 fågelnördar i den här familjen...kollar korpar!

 

 

Ja och för det mesta får de syn på en...

 

 

Ispromenad, ser ut som vi jumpar men det gör vi inte fast lite läskigt var det...det är 3 dagar sedan vi gick här...

 

 

Lite godis är gott...

 

 

Nu har jag jobbat i 2 dagar och tröttheten har infunnit sig igen. Jag tror just nu att det bara är omställningen. Det är inte bara ledigheten som ändrats även vädret. Fy sjutton det var som en vägg ute idag. Blåsigt som bara den!

 

 

Igårkväll gick jag här med hundarna. Det fanns inte en droppe vatten då...nu börjar det på att vattnas och snart släpper den nog!

 

 

Vi är inte riktigt överens om att gilla vädret idag...

 

Nu sitter vi inne och gosar i lilla stugan igen. Alla är hungriga och ska nu få mat....hoppas på bättre väder i morgon så jag slipper halka omkring på vägen!

 

  Tjingeling och ha det så bra!

 

 

 

 

 

Av Kerstin - 4 mars 2013 19:09

Så har då äntligen det efterlängtade sportlovet kommit och det inte en sekund försent   ja det har verkligen känts som att det varit slut på all inspiration för jobbet och allt annat med den sista tiden! Hjärnan har hela tiden tänkt, äh gör det en annan dag så nu hoppas jag att orken och glädjen kommer tillbaka!

Har haft en underbar start på mitt lov i alla fall. Började med att åka till Stockholm och läsa lite på universitetet. Hann där med en rolig AW och när jag kom hem gick jag på Iggesundsrevyn. Där fick man skratta gott!

Skönt att få sova ut var det i morse men sen så bara längtade vi ut i det fina vädret...stack iväg till skogen och letade upp en härlig plogad skogsbilväg! Åh vad man kan njuta!

 

 

Helt underbart sa Saga...

 

 

På jakt efter bollen, den glömmer hon inte minsann. Vill alltid ha ngt att bära!

 

 

Njuter av sin frihet...

 

 

Bakluckefika...Ramos vill oxå smaka!

Alla hundarna fick naturligtvis komma ut men jag är lite noga med att Ramos o Saga inte ska jaga varandra för han blir så dålig efter den språngmarschen. Det får räcka hemma just nu så man kan ha full koll!

 

 

Husse härmade korpen och då spanades det minsann...

 

Vi fikade och pudlarna fick komma ut och räjsa och då fick Typen ha långlina så han inte skulle få för sig att dra iväg, som han brukar kunna göra! Tog även bilder på dem men på nåt sätt så går de bilderna inte att föra över till bloggplatsen...konstigt!

 

Lite bråttom hade vi idag för lilla mamsen fyllde 84 år. När vi fikat så gick jag och Ramos hemåt och Tompan körde efter som vi brukar göra...Jisses vad vi njöt av promenaden. Helt plötsligt så trodde jag minst att det var ett helt tåg som kom. Hjälp vi fick vända och springa in på en liten parkering...En stor jäkla traktor med världens största plog kom i en hejdundrades fart. (jag var rädd för dem när jag var liten)var så glad att jag hade kopplad hund för jag var inte säker på att han skulle se oss...jo han vinkade på tillbakafärden :)

Vi gick vidare min älskade springare och jag!

 

 

Posar på en snödriva mitt  

 

Hemma så vart det snabbombyte till finare kläder och så gick vi genom skogen. Nu är vi hemma igen så mätta och nöjda!

 

  Tänka att ljuset är här och dagarna blir längre å längre!

 

 

 

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards