Alla inlägg under januari 2014

Av Kerstin - 26 januari 2014 12:17

Riktigt tråkigt väder och man känner sig lite blase' :-(
Igår hade vi en toppendag med träning på isen...
Vi fikade ute i isvindar men det funkar om man bara är rätt klädd
Skaklarna kom fram och vi ska träna med det även idag. Kanske en liten gran ska hon få dra idag.

På eftermiddagen gick vi till grannen och umgicks med kissemissarna och passade på att ta oss ett dopp B-) så mysigt! Man blev så avslappnad och skönt trött!

Härlig vinter när solen är framme men idag lyser den med sin frånvaro...

Fikastolarna står och väntar...

Härliga vackra tulpaner...

Massor av godis har vi riktigt vräkt i oss i helgen som snart är slut!

Mysfredag..


<3 Ha det bra därute

Av Kerstin - 22 januari 2014 16:02

Helt abrupt stack vi iväg till kära lilla faster. En vändning i en gammal människas liv. Vi har fixat med olika saker så att det ska kunna funka vidare ett tag!
Vi har fixat en katt till ett pensionat...

Lilla duktiga kissen satt i mitt knä utan ett ljud.

Vi bodde på ett fantastiskt ställe...återkommer gärna :-)

God mat och Goa syskon...tack mamma!

Syrran å jag delade på bröllopssviten...


Ha det bra å Kramizar!!

Av Kerstin - 18 januari 2014 15:04

Idag har vi tagit fram sele och skaklar för att bli vän med pulkan lite senare. Jag måste påstå att det gick bra!
I början tyckte Saga att det var lite besvärande att få en massa strunt på sig men endast för en kort stund.
Vi jobbade en stund...

Matte vad är det här...

Än är det ingen is att lita på och jag har igen blivit påmind om att lita på min hund :-)
Jag plurrade men inte hon!

Hade!!!!

Av Kerstin - 11 januari 2014 11:38

Så underbart att vakna och se att det är ett ljus därute...
Först sovmorgon, sen ut ut ut... Gullisarna kastar sig ut och bara njuter.
Idag ska det bli lite aktiviteter både inne och ute.
* julen ska ut
* klor ska klippas
* tassar vårdas
* pudlar friseras
* spår åt storhundarna
Ja det kanske är dags att sätta igång då så det blir något gjort!

Gullisarna blev i alla fall superlyckliga...

Kan en morgon starta bättre.... Nu vilar de lunch innan vi ska ut och göra det vi tänkt!

Själv har jag ont i halsen å är skitsur för det :)


Ha en bra dag!!!!!

Av Kerstin - 6 januari 2014 15:47

Idag har vi varit på räddningssök med några trofasta träningsvänner. Den här typen av sök gillar min tjej bäst av allt. Hon lyfter sig själv så otroligt mycket :)

Först vandring i miljön innan man fick börja jobba. Figgarna gillade hon så mycket att hon började gnälla innan hon riktigt löst uppgiften. Ivrig att få komma fram...mattes duktiga tjej!

Hemma är det skönt att vila i soffan...

Precis så här trött känner jag mig åh fast jag får inte plats...

Ramos pappa var en snygg blondin....

Ha det så bra därute...

Av Kerstin - 2 januari 2014 19:51

Det nya året startar med en förkylning...ont i halsen å inte så mycket ork!
Jag har inte hunnit träna så mycket mer än lite lydnad på gården...idag gick jag en runda med hundarna men oj vad halt och trist det är. Som tur var jag ute och tränade lite sök på Nyårsafton och då jobbade min dronning riktigt fint...bra jobbat av figgarna...det känns som att hon blir mer motiverad när vi kört räddningssök men det är väl bara att inte ge sig. Det var sökgänget ifrån lägret i somras som hade en återträff!

Min lilla tjej väntar på att börja jobba...

På nyårsafton kollade vi på skärgårdsdoktorn som spelades in utanför vårt hus på våran is...

Stor dramatik...

Vi hade en mysig kväll...

Gott Nytt År och god fortsättning på det nya året som bara kan bli ett bättre år med mindre stress :)

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Skapa flashcards