Alla inlägg under februari 2015

Av Kerstin - 26 februari 2015 14:53

Snart snart är det slut på februari och det innebär att sportlovet är här...Inte helt tokigt att det kommer nu för man är ganska slut! Det är mycket att hålla reda på både hemma och på jobbet. Det bästa nu är att våren är i antågande. Man har kunna suttit ute och fika i helgen och det är ljust när man åker och ljust när man kommer hem.

 

Vi har hunnit med att träna på några roliga ställen och det känns som att vi kommer tillbaka på banan igen!

 

 

Vi har köpt nya skaklar så nu ska vi köra in lilla damen...

 

Vi har fortsatt att träna på nosework (som är jättekul). Vi har varit på sökträning på ett spännande ställe och vi har tränat lydnad på ett annat superroligt ställe. Nu väntar vi bara på barmark så att vi kan vara i skogen!

 

Pudlar har badats i alla fall 2 av 3 så nu du lilla träsktroll ska du in i badet så du blir lika fin som de vita killarna..

 

 

Sol sol underbara sol...

 

 

Ramos myser vid elden...

 

 

I see fire...

 

 

Ramos lär in och tränar på Nosework...

 

    

Busjänta...

 

   

Fikapaus ute...

 

Parkinsonrapport!

Igår var arbetsterapeut och sjukgymnas hem till oss och vi kommer nu att få vissa saker handikappanpassat! Larm ska skaffas och lite andra grejor!

 

Nu önskar vi alla skön helg och så välkomnar vi mars månad

 

 

   Tjingeling.... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Kerstin - 14 februari 2015 22:03

Ja det är tre stora saker som cirkulerar i min hjärna just nu. Det är tre livsavgörande saker som ständigt gnager i mitt liv just nu...

1. Hur fasen ska vi få medicinen att funka så att det inte blir fler piruetter ute på stan, eller att det ligger en "smeagol" på golvet som jag omöjligt kan hjälpa upp, herregud vart tog värdigheten till livet vägen. Vi kämpar vidare genom att sänka den så att den berörde ska slippa detta...jag står ju ändå hjälplös på sidan. Vissa stunder glömmer vi allt och tänker att vi är odödliga och klarar oss genom alla stormar       

2. Hundträning som jag lovat mig själv och mina fyrfotade att aldrig sluta med...men vad faen ska jag träna mitt i natten???? ja det går ju på sommarn när det är ljust ute och inte mörkt och superisigt!

Nu har vi ju tränat 3 ggr denna vecka och det känns underbart!

Hundmöten...ja med lilla bitchen som inte möter ngn hemma på vår gata har fått för mycket voff i sig! men på kurs då ska man ju sköta sig till 100% så det var ju bra....


Sen det här... NOSEWORK.....we like! Nu förstår man hur en hoffenäsa funkar   

      

Vi har även tränat Bruks...och den dan blev det både ris och    ros    ...mestadels ros förståss...mina finaste hoffar som jag älskar så otroligt mycket!


 

Vi önskar alla en underbar "ALLLA HJÄRTANS DAG".....

         


Vill med de nedersta bilderna visa att vi bor i ett paradis, lätt att glömma när man blir nedstämd...


3. Javisst nu kom vi till jobba mindre och det ska jag minsann göra en månad från och med imorgon....


  Fåglarna har tak över huvet...Kram och Tjingeling   


Av Kerstin - 4 februari 2015 18:37

Ja det ska bli namnet på min nya blogg  för det känns som att det behövs en ventil utåt nu! Vad hjälplös man blir när man inte kan göra något när den man lever med tynar bort mer och mer. Att den man lever med inte klarar av saker som förut gått som en dans att den personen inte klarar mer än att ta sig från punkt ett till två och knappt det! Egentligen vet jag inte om jag vill skriva om det här så jag ska ta mig en funderare en och två gånger...

 

Det här är ju min hundblogg och här händer det just inget! Massor med snö, alldeles för mycket och nu längtar man som  aldrig förr efter sol och vår    så jäkla superless på detta fram och tillbaka...inte is på havet är det så man fått en stor apellplan. Ur led är tiden! Vi gör inget, det finns ingenstans att gå och den 3.e förkylningen har drabbat mig på kort tid! Gnäll gnäll gnäll...


 

Fast hundarna tycker det är skoj så det är ju i alla fall en bra sak! På torsdag ska Saga och jag börja med nosework och det ska bli spännande för oss!

Pudlarna är det full fart på bakom sina lurviga pälsar för den här matten har varit en riktig slöfock med det åh! Men när det är gjort så är det underbart!


Sagaflickan har fyll tre år och det är bara att konstatera att tiden svishar iväg! 


 

Vi har haft superhärliga dagar men de är ju lätta att glömma...


 

Fullt ösen på den härliga tomte är det ju i alla fall...


Glädjen har uppstått när man hör tjattret från sin lyckliga mamma som vid 86-års ålder sålt huset och flyttat in i en superfin lägenhet...Alldeles ny    så nu kan de sitta där vid fönstret och se snön falla och inte behöver de skotta eller ens bry sig! Så värdigt på nåt sätt!

Ja allt blir nog bra här åh...


  Tjingeling alla!


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards