Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Ikväll var vi piggelin....

Av Kerstin - 26 maj 2010 21:31

En superlång dag har det varit idag...massor av ungar...träning till examen och så var det planeringsmöte på eftermiddan!

När vi kom hem så åkte jag och Ramos till klubben och tränade  en stund medan Tompan kämpade på med sin körsång!

Idag blev det rejäl träning på hopp,sitt, hopp och framförgående...båda momenten funkade riktigt bra!

Efter träningen gick vi över på agilitybanan och där gjorde jag en kort bana med hinder, tunnel, däcket och A-hindret! Gisses vad kul vi hade...detta passade även Ramos!


Ramos pustar ut efter ett intensivt träningspass!


Nu ska jag pusta ut efter ett frenetiskt letande efter Tompans plånbok...han hittade den på läroverket...tappade den när han var där och sjöng!


   Må så gott! 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 maj 2010 00:41

Vad kul med lite träning :) Och framförallt när det går bra.
Framförgående är inte så lätt. Har tyvärr fuskat med det men upptäckt man har väldigt mycke nytta av ett bra framförgående tills man ska lära in framåtsändandet.

Sköt om er.
Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Lise-Lott

Lise-Lott

27 maj 2010 07:04

Hej
Så duktig du är med dina hundar Kerstin.Och när man läser så verkar ni ha kul i hop också.
Tompan är han också musiklärare? Tänk vilken gåva att kunna sjunga och spela.
Blir stugan i helgen för er kan jag tänka mig.
Ha de gott nu.
Kraaaaaaaaam

http://lukas.dinstudio.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

27 maj 2010 11:44

Ser att Hero har tagit på sig sommarkostymen..eller rättare sagt tagit av sig stora vinterrufset ;)
Skön träning ni haft. Agility hade säkert passat dig och Ramos finfint :)
Ha det gott!!

http://www.busgolden.se

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

28 maj 2010 07:56

Näpp, det gick inte att återuppliva datorn men hoppas att visst innehåll, ffa bilderna, kan räddas:-(. Här händer det massor med roliga saker kan jag läsa mig till:-). Så fin han blev lilla Hero! Fannie genomgick en make-over häromdagen med effileringssaxen så nu ser hon jätterolig ut men vissa "hål" här och där men skönt för henne som simmar så mycket. Önskar er en skön och trevlig helg!

http://goldenhits.blogg.se

 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

28 maj 2010 09:59

Opps det vara en riktigt fullspäckad dag, tur att det är ett rent nöje att träna hundarna. Hoppas ni får en lugn helg.

http://hem.passagen.se/arragon

 
Lisa

Lisa

28 maj 2010 16:02

Inte mycket kvar av lille krulltott efter ett besök hos frissan ;)
Vilken tur att Tompas plånbok kom till rätta
Längtar till ni kommer söder över igen..
Kram
Lisa

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards