Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Städning o kvällspår...

Av Kerstin - 28 maj 2010 21:48

Det blev gårdagens aktiviteter. Jag "MÅSTA" bara städa igår när jag kom hem och min belöning det blev att fara ut till skogen och lägga spår. Jag la ett varsitt spår till alla tre killarna, det är ju så härligt nu när man kan vara ute sent på kvällarna.

Jag började med att lägga Heros spår och det fick ligga medans jag sedan gick ut Ramos spår....det blev en liggtid på ca 20 minuter.

Det gick så bra...jag höjde svårighetsgraden med att lägga två apporter och det blev toarullar med godis i. Han jobbade med fart men ändå noggrannt...vilken spårhund det är i Hero!

  


  


Hero jobbade med att få loss godiset och det var så gott!


Efter Heros spår tog jag ut Cesar och det var spårning som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla...ingen koll, superfart(jag orkade nästan inte hålla emot), rulla sig i nåt gott för att tll slut hitta den mysräv som var slutapport! 


   

Överlycklig Cesar kommer med sin grej och får belöning! 


  

När jobbet var slutfört så blev det rullning.... ja vilken tokstolle du är du Cesar...det är liksom tjoho hela dagen lång för att vara världens lugnast och coolaste inne! Egentligen helt perfekt!


Så blev det då dags att gå Ramos spår( tävlingsspår)...helt utan markeringar och med tre apporter....det fick bära eller brista! liggtid ca 45 minuter.

Det blev ett helt otroligt spår igen av den gode gossen! Han spårade snabbt men ändå noga, tog alla vinklar och markerade alla tre apporterna!

Yes!!!!! Det kändes så härligt!

Höll mig bitvis ganska nära för att ha kolla på apporterna.....  


  

Belöning i form av kvällsmiddag....


  

Vi tar det lugnt och har det mysigt efter spårandet....


  

Underbara älskande hund....vad jag lär mig mycket av dig!


  

Massor av kontakt.....nyckeln!


Efter några timmar i skogen så åkte vi hem igen och då blev jag naturligtvis så där pigg som jag alltid blir när jag tränar hund....

I morse däremot var jag inte pigg utan DÖÖÖÖÖD....kom försent tom....


När jag kom hem så tvärslocknade både Tompan och jag på soffan några timmar...härligt, härligt men farligt, farligt om man vill fortsätta att kunna funka som människa!

Till slut så kom piggheten tillbaka och då åkte jag ut till klubben för att träna, där träffade vi Katrin och hon hjälpte mig med en budföring med Ramos...

Vi tränade även hoppet som gick skitbra idag...

Passade på att även idag gå över till agilitybanan och köra några hinder....

Hero fick springa och leka med bästisen Jimmy och Cesar fick åka med husse till stugan och vara lös och ledig där!

Vi blev rätt blöt för det kom en rejäl skur men vad gör det....när jag var liten så gick jag alltid ut när det regnade på sommaren, det var mitt bästa väder!


  

Pustar ut efter träning!


  

Härligt grönt och skönt är det nu.....


  

  "ÄR DET INTE KÄRLEK SÄG"......  

  Må Så Gott!!!!!!

 
 
Kjell & Luna

Kjell & Luna

29 maj 2010 08:29

Vilken energi ni har. Tycker att vi gör mycke med Luna, men är bara tvåa i jämförelse med er. Kul att det går bra med alla hundar. Ser jättebra ut, väntar på att få läsa om första tävlingen snart.
Ha en bra helg.



http://hoffeluna.cybersite.nu

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

29 maj 2010 08:30

Härligt! Kul!

http://www.annelishundtjanst.se

 
Marie

Marie

29 maj 2010 09:47

Roligt att det går så bra för er! :-)
Jag såg på Hero redan vid 6-7veckors ålder att han var mer spårhund än sina kullsyskon. Vid ca 8veckors ålder var det jättetydligt vad han ville här i livet, så rätt spårhund till rätt spårperson ;-)
Han ville hellre spåra när vi var utomhus, än att sitta i knä. Inte lika mycket "klängkuse" som de andra, men supergosig då han hade spårat klart ;-)
Kram till er! Marie

http://www.smartchoice.nu

 
Ulla

Ulla

29 maj 2010 16:37

Ni är så duktiga så.

Vi önskar er oxå en fortsatt trevlig helg

http://www.gottigottas.com

 
Annika

Annika

30 maj 2010 13:12

Hej!
Vad mysigt ni har det, du och hundarna. Duktiga spårare och kul är det att hitta den man ska hitta.
ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lena

Lena

30 maj 2010 14:10

Vad duktiga hundar och vad roligt ni har tillsammans.Vi var bara och tittade på Open Show i Umeå då Rippes uppfödare dömde.
Helgen har varit varierande väder,skurar precis som hos er.
Ha en skön Söndag
Lena

http://www.cartier.webb.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

30 maj 2010 20:57

Vilka härliga bilder ,man kan se så fin kontakt mellan hund och ägare.
Ha en bra ny vecka.
Kram

http://lukas.dinstudio.se

 
Helena

Helena

31 maj 2010 13:22

Hallåj!
Va ni e duktiga! Så härligt att läsa om era bravader... Lillkillen ser ju för cool ut i sin nya frilla, Cesar verkar lika galen som alltid och Ramos är världsbäst!
Här bloggas det VÄLDIGT sparsamt just nu, valpungarna tar mycket tid! Osså måste ju hemsidan uppdateras var och varannan dag med nya bilder på de små liven, kika in en sväng!
Sköt om er och ha det gott!
Kramisar från Helena och Pudelfnattarna

http://www.queencobra.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

1 juni 2010 19:42

Härliga spår bilder och så härligt sommar frilla han fick Hero... Japp en aning avis känner jag mig allt... Längtar tills Twixens frilla ryker ;)

I år blir det utställningar sen till hösten tar jag ett beslut om vi vill fortsätta eller ej...

Var till vet igår och fixade betapred ( Kortisontabeltter ), bäst vara redo mot orm nu när det börjar nalkas skogen... Min Sanny blev ormbiten och 1 1/2 år senare gick det inte längre... Han fick massor av skador, så jag är riktigt rädd för för sommaren och skogen...

Som vanligt är det en hel massa underbara bilder... Dom är så talade, det är som om man är där och ser er spåra... Tack för att du visar alla dessa underbara bilder Kerstin!

Kramen till er alla!

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards