Alla inlägg under maj 2010

Av Kerstin - 14 maj 2010 13:23

Fy bubblan vad trist det är ute nu...vi åker emellan stan och stugan och kan väl inte riktigt bestämma oss för var vi ska vara....kallt och blött i stugan, varmt och torrt hemma i stan men...

Igår var vi hemma och städade och det var i alla fell en positiv sak...det har inte varit prio ett kan man säga ett tag!

Vi åkte ut och tränade hundmöten och det verkar som att Ramos svarar upp på den behandling vi utför! Vi gick i går och mötte en annan hanhund och han sa inget utan tittade på mig...det kändes som att vi erövrade hela världen faktiskt! Nu ska vi jobba vidare på flera ställen och hoppas att det befästs överallt! Har fått in ett nytt ord som han reagerar på direkt...älsklingen min! Jag måste läsa honom tidigare än jag gjort så det tar på både honom och mig!

  

Grått och trist ute men inne är det solsken...vi fixar det här!

Nu ska jag åka ut och lägga några spår i duggregnet!

   Ha nu en Trevlig Helg allihopa därute!

Av Kerstin - 13 maj 2010 08:29

God morgon världen   ...nu har vi vaknat till en ny härlig dag....hoppas på ett strålande väder och just nu ser det så härligt ut! De har lovat regn men jag hoppas att de ljuger   ...Igår var jag så irriterad på denna blogg. Satt och tänkte skriva men det var helt omöjligt att komma in. Det är ofta så på den här bloggen.

Det verkar som att det är många som vill in vissa tider och så brakar det helt enkelt!

Vi får se hur det blir fortsättningsvis... Jaja nog tjatat om det!

Igår efter att vi varit ute så somnade vi framför Tv:n i en varsin soffa...klockan tre vaknade jag och gick ner och somnade om.

Precis så här känner man sig när man vaknar på fel ställe.....   som tur var har man lätt att somna om!

Nu ska jag äta frukost men först ska vofsen ut på en kissrunda!

  

Ha en bra dag!

Av Kerstin - 9 maj 2010 20:16

Ledig det har vi verkligen känt oss i helgen... vi har gjort massor av roliga saker... Fast det var inte så roligt att hitta de här snuskbollarna på hundarna inte...2 på Ramos och den stora på Cesar...usch och blä....

  


På lördan så var jag och Hero på kurs och då gick vi igenom koppelträning och det kan ju behövas för det är inte ofta vi tränar det inte...Hero fattade vinken direkt och det är skönt för jag kommer ihåg i höstas när man bara klev på honom...tur de växer!


  

Efter kursen åkte vi till stugan, vi grillade och satt ute på vår altan till klockan 9, det var så skönt !


Det hände en sak för Hero och han blev rädd och satt i mattes knä hela kvällen...ett galler ramlade rakt på honom så nu vågar han inte vara ute i hundhagen utan sin "mamma"...vi får jobba bort den rädslan!

    


För att Hero skulle få nåt annat att tänka på så gick vi till stranden pch hoppade på stenarna....där försvann alla rädslor!

     


Efter en stund så fick vi besök av en liten kär vän ...


   


Det är underbart att se hur en katt och en hund kelar med varandra... 


Vi var där en lång stund innan vi gick hem till de andra och när vi kom tillbaka så var det en mammas knähund igen...tror att han var lite trött oxå( tänk att han kan bli det) för han hade ju varit igång hela dan!



Saltvik vårt smultronställe...vi kommer att flytta ut tidigt i vår vi ska inte ha nån soaree och inte ska vi på nå nån skolresa heller. Det enda som återstår nu är examen och så ska ju Martin ta studenten....



Hero blickar ifrån vår brygga ut över nybyggnationen i viken....  


Skrakarna i viken håller på och bilda familj, trutarna och tärnorna har anlänt...tänk att tärnorna åker ända till Afrika och vänder!  Idag blev det pälsvård på samtliga hundar och det kom även fram en sax till Hero, han är bra tovig nu så tyvärr blir det nog ingen utställning för honom i sommar, vill att han ska vara med och jobba i skogen när vi är där och det fastnar så mycket på honom hela tiden... 


Jag har tränat med Ramos idag och så la jag ett tävlingsspår på en täckt åt honom igår eftermiddag. Det gick jättebra.... 

Idag tränade vi lydnad och det vart en sån där jättelyckad träning för oss igen...jag blir så lycklig när jag märker att poletten börjat trilla ner på riktigt och då menar jag både hos Ramos och mig! Jag älskar att träna hund....snart ska jag börja med Hero oxå....Cesar och jag går inte ihop till hundra procent utan där är det husse som gäller...de tränar att vara nära och gå fot ute i skog och mark och det är de riktigt duktiga på....däremot spår o sök med Cesar det funkar oss emellan....


Sitta fint det går bra....

  Smöret myser och tycker om att ligga i stugan och ta det lugnt så när det dundrar in tre vildar så går hon gärna ut.....


    




Cesars strategiska plats...under bordet!


  Jahaja då är det dags att börja förbereda sig för ännu en arbetsdag...den här veckan blir kort, endast tre dagar sen blir det stugan igen!

 Ha en bra vecka!

Av Kerstin - 7 maj 2010 20:49

JA så var då internet igång igen och det känns så bra! Inget kul att inte kunna gå in och kolla sin mail eller uppa sin blogg när man vill!

Den här veckan har verkligen inneburit överraskningar, glädje, mod men oxå tillbakagång till ruta ett...


  

Överraskningen stog min underbare son för som sjöng på avslutningaskonserten så alla höll på att tappa hakan....förutom att han spelar gitarr som en gud med JimmyHendrix stuk!

         

Glädjen var ju total när man har hundar som gör precis som man vill....det har varit en underbar träningsvecka.

Jag har varit så modig som vågat raka min lilla gulleplutt....

Tillbaka till ruta ett är vi verkligen nu med Ramosgubben när vi möter andra hundar i området...totalt urflippad, går ej att nås och det blev sämre när vi kastrerade honom...på lördag ska jag få expertishjälp för nu är jag skitless...

 


 

Min underbara springare som man inte blir riktigt klok på ibland....  


  


Idag efter jobbet åkte vi ut till fästingland och kollade in om de vaknat eller inte...hoppas de sover över den här sommaren...


      

Ramos o Cesar hade fullt räjs på stranden...Ramos får ha sele o lina så att det inte blir ngt strul med den lillaste och den storaste, det var väldigt lugnt!


Min lilla pluttenutte tyckte att dånet från havets vågor var läskiga så han gömde sig säkert mellan mattes ben.... 


   

Cesar gräver och flyttar sten och vill gärna vara ifred men vem kan motstå en söt liten trasselsudd egentligen!



     Törstig det blir man efter en dag på stranden... 

I morgon ska jag och Hero åka på kurstillfällr 2 och det ska bli kul...hoppas det inte blir lika kallt som förra lördan!



Nu ska jag se på Frost och gå ut på sista rundan...hoppas de inte skjuter en massa smällare ikväll som de gjorde igår...när vi komifrån konserten så hade Cesar bajsat på golvet i hallen och det undrar jag vad det berodde på...


   Ha en skön Helg!

Av Kerstin - 6 maj 2010 15:18

Vi har fortfarande inget internet och jag sitter på jobbet och väntar på att Tompan ska jobba färdigt. Därför passar jag på att skriva lite i bloggen....

Igår tog vi alla hundar med ut på en jobbrunda i skogen. Jag la ett lite längre spår med tre apporter åt Ramos, det var nästan bara torra kvistar på backen och jag trodde att han inte skulle hitta apporterna men det gjorde han jättelätt. jag hade glömt var de var....spåret låg ca en timme.

Medan vi väntade på det så gick jag ett direktspår med Hero...nu lite längre och med en vinkel i 90 grader, det gick hur lätt som helst förutom att han blev bajsnödig!  Han fortsatte efter nödandet att spåra och då hittade han sin leksak som låg utlagd! Efter spåret körde vi lite sökträning och han fick leta husse tre gånger i skogen...så jätteduktig och så lycklig när det fanns en husse bakom tallarna!

Cesar fick jobba även han, det är en så otroligt bra arbetshund...vi började med ett uppletande och han levererade sina tre grejor så otroligt bra...han kunde i höstas göra en avstickare och tycka att grejen var hans men inte igår inte...KUL!

Han fick även söka husse i skogen och det var en överlycklig hund som vindade in sin figge. Det ska köpas en tjänstetäcke ( eller heter det tecken, nu blev jag osäker) till honom nu, igår fick han ha Ramos!

Allt avslutades med att Ramos fick ett uppletande och även han var på hugget rejält...kom in med sina saker, levererade och satt lugnt och väntade på belöning och nästa skick!

Det känns som att vi är mera sams än osams nu för tiden!!!!

Ikväll ska jag gå och titta på Martins slutkonsert igen...hoppas internet funkar snart så jag kan lägga in lite bilder!

Kommer att läsa ikapp på allas bloggar när vårt internet åter funkar...nu ska vi åka hem!

   ha det så bra, vi synes!

Av Kerstin - 5 maj 2010 11:24

Ja så illa är det hos oss nu har vi upptäckt...något har gått fel men jag hoppas det ordnar upp sig fort!

Vi har inte gjort så mycket med hundarna i några dagar mer än skogspromenader men ikväll ska jag åka och lägga lite spår.....det är en så härlig avkoppling när man jobbat för fulla hus hela dan!

Igår var jag på musikesteternas slutkonsert och än en gång fick man vara stolt förälder...jag har en son  överraskar mig varje gång...Det var så bra, alla var så duktiga och har utvecklats enormt de här tre åren! GRATTIS ALLA o LYCKA TILL I LIVET! Kommer att se den även på torsdagkväll!

Innan jag åkte på konserten så var jag till Katrin och jag frissade Heros nos o tassar, Katrin hjälpte mig. Jag är nöjd med tanke på att jag aldrig prövat själv förut! Det blev åt fel håll på ett ställe så där ser han lite naken ut...men vadå det växer ju ut!

Hero o Jimmie fick avsluta med att busa runt i deras trädgård! De är så söta de två!

Här kommer några bilder på de härliga måsarna i stugan som inte kom med i det förra inlägget för datorn eller bloggplatsen hängde sig....

   

Måsar för mig innebär frihet och att man ska dela med sig av sig själv till andra...det gör nämligen måsar, de äter aldrig ensamma.....även om det bara är en brödsmula och så delar de på föräldraskapet oxå...Det är häftiga fåglar i sin rätta miljö....Havet!


Ha en bra onsdag! 

Av Kerstin - 2 maj 2010 17:50

...det har vi haft i stugan i helgen och det är så tyst och skönt därute. Ingen TV utan vi lyssnade faktiskt på radion. Det händer inte så ofta det inte!

Började gårdagen med att åka på unghundskurs med lillkillen och han var så duktig han... som vanligt minst!

Jag blev så frössen av att stå ute i två timmar att jag for hem och sov medan Tompan for ner till stan och demonstrerade...efter det blev det stugan...vi kom fram sent men det gjorde inget för det är ju ljust på kvällarna nuförtiden...som ni märkt!

    

Vi käkade i vårt härligaste rum....


  

Ramos hade koll på att inte grannarna skulle bete sig på nåt sätt...knäpplapp säger jag bara....vov vov!

    

Sen så hade han även koll på maten, det kunde ju hända om han tittade med sina vackraste ögon så skulle han fått något gott...attans det blev nitlott!


  

Min mumsgubbe minsann....


Cesar har en annan strategi...ligger tyst under bordet tills det ramlar ner nåt gott...gullpluppen!

    


Idag har det blåst minst kuling men vi har haft lä hos oss...vi har varit ute hela dagen och nu snarkar alla hundar faktiskt!

Det blev  lite olika aktiviteter för de idag....


Med Ramos tränade jag lydnad på vår plan och det funkade även där! 


Lilla Hero han fick följa mig till grannen och se levande fiskar idag och det var härligt det...

Simpor och abborrar är det gott om....

 

Hero kommer inte att bli någon badkruka det kan jag lova.... 


Så mysigt att få vara i vattnet och kolla in fiskarna som Örjan kastade i....

    

Passa dig nu så du inte fastnar i näten......

Hero fick även ett litet spår och det var han så duktig på även idag...hittade sin favvonalle i slutet!


JA då hade de svarta hundarna fått en hel del aktiviter och vad är det Cesar älskar mest av allt...jo vatten, vatten bara vanligt vatten!


Kolla in gullgrisen...som bara kastade sig i... hade Lina på honom utifall han skulle få för sig att simma efter en fågel. Det är inte så varmt i vår havsvik inte....


  


  


  


  


Ja vi har haft en otroligt skön dag och det blev premiärdopp för vissa....nu ska vi deklarera och sedan ska jag bara gå sista rundan med vovven innan nattsömnen återstår!

   Ha det gott!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards