Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Spår och jordgubbar....

Av Kerstin - 6 juni 2010 20:31

I helgen har vi varit i stugan och det har varit avslappnande för själ och kropp....

Det var inte så där supervarmt för det blåste nordvästan...

Men på lördagem...fick vi lite lä och käkade jordgubbar med plättar och grädde till, så smaskigt!

  

Vi satt på altanen och njöt...ja nu är den här snart, fast inte riktigt än!

Här borta bor grannens Jojje, en schäfer som är stor...han kom flygandes genom häcken när vi var på promenad igår...tur jag hade Cesar som bara stog alldeles stilla...jag lyfte upp Hero...han gjorde om det tre gånger innan de lyckdes få honom att stanna...tur att det inte var Ramos som var med. Jag tror inte att Jojje är speciellt farlig med det var otäckt ändå!!!! Varför har man sina hundar lösa när de inte är säkra????  


  

Ja nu har jag dig....ger mig, ger mig!!!!!


 Cesar livsnjutaren!  Ramos nöjd efter dagens träningspass...apporten och läggandet...vi kommer att behöva jobba mera på de momenten! Framför fattar han bättre och bättre! 

På kvällen åkte vi till skogen och körde lite uppletande och Ramos plockade fem saker av sex...jätteskoj!

Den sista grejen fick Hero hämta och det gjorde han lätt...fattade på en gång vad det var frågan om...men när han hittat den så stack han iväg och vägrade komma in med den...Nu ska vi träna med koppel och klicker ett tag så det inte blir så nåt mera! Busungen....

  

Hero har hittat en kotte och den var så mumsig att snaska på... ingen annan ville ha den heller...

På torsdagkvällen la jag ett långt spår åt Ramos med fyra apporter, det gick så bra han hittade alla men markerade tre... Jag var så nöjd!

Idag har vi varit på spårkurs och det var ett spår som var ca 500 meter, det gick så suveränt bra igen, markerade tre apporter och gick rakt över en! Det är hur kul som helst!



Vi var i en gammal skog men en härlig bäck som rinner mitt i...... 


Cesar o Hero var hemma och de gick en härlig skogspromenad med husse istället.

Nu har jag just varit i stugan och hämtat min bil som av ngn anledning hade fått ljusen påslagna och därför inte ville starta i morse... Gissa om det var svårt att hitta batteriet på "citran"....men herregud vem letar under sätet?!?!? 


Så då är det bara 5 dagar kvar med elever....ska ta och göra en liten frågesport inför sista rycket!!!!

   Go´natt och sov gott!

 
 
Carolin

Carolin

6 juni 2010 22:59

hej hej! Världens bästa malle var det:) För världens bästa hund är så svårt och välja mellan trion.. Äntligen har jag slutat skolan och det är fridens nu:)
Blir det någon semester för er??
//Carro

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Annika

Annika

7 juni 2010 09:07

Härligt med jordgubbar. Blir riktigt sugen =) Snart är dom här på riktigt och man kan frossa.
Usch det är otäckt när hundarna kommer farande så där. "Farliga" eller ej. Man vet ju aldrig hur det ska gå. Har man då tre med sig eller två...huja!!
Förstår att du räknar ner nu. Snart är det SOMMARLOV! HÄRLIGT!
Susar ni söderöver så tveka inte en sekund att susa hit :-) Det är ju bara ett stenkast från tex Ödeshög ;-))
Ha det gott
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anneli & twix

Anneli & twix

7 juni 2010 09:40

Ja, det är skönt att komma bort en stund... Så himla gott det såg ut med grädde och jordgubbar... Jordgubbar är verkligen sommar, vi fick tag i härlig goda i lördags som gick fort att äta upp :)

Vad roligt att det gick så klockrent med spåret och att dom markerar pinnarna... Jag ska ut i skogen här fram över med Twixen och lägga hans första spår, det ska bli riktigt spännande att se hur han fixar det ( och hur jag fixar att gå det )... Jag tror dock att han fixar det galant, han har mest nosen nere i backen när han är ute...

Jag gillar eran nya ( nakenhund ) Kan tänka mig att det är skönt med en brukspudel :)


En fin dag och vecka önskar vi er! Kramisar i massor till er alla

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

7 juni 2010 20:53

Wow det så gott ut med jordgubbar,tur att det bara är en vecka kvar sen finns dom att köpa och om en månad kan jag nog plocka dom från eget land.Visst är det jobbigt när det kommer lösa hundar springande och husse/matte inte håller koll på dom, det är bara tur en sån gång att det inte händer något.

http://hem.passagen.se/arragon

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 juni 2010 22:29

Vad mumsigt det ser ut med jordgubbar, måste nog ta och köpa ett gäng jag med :)

Vad duktig du är med träningen med dina grabbar. Här är det lite segt just nu :( Dottern tar studenten på lördag så det finns tyvärr en massa att göra som inte har med hund att göra, städa tex:( Så vi får ta nya tag efter helgen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Lena

Lena

8 juni 2010 23:08

Här frestas det med jordgubbar...ohhh vad gott.
Vill också sitta på din altan och se ut över vattnet.Vad härligt ni har det.Avunds är jag.
Ja knotten är jobbiga men tur att dom sticker till fönstren när man kommer in.Hundarna får vara inne när det är som värst.Men inne i tältet var det ganska skönt.Det tyckte även pojkarna mina.
Sköt om er
Lena

http://www.cartier.webb.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

9 juni 2010 10:16

Hej
Härligt gott med jordgubbar och grädde.Så fint ni har det och skönt vid stugan.
Ja jobbigt med lösa hundar ,men den kanske smet eller kom loss från tomten på något vis.
Jag brukar ju också släppa mina hundar,fast då är vi iskogen.
Ha de bra nu.
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

9 juni 2010 21:25

Vad jag blir sugen på jordgubbar när jag läser din blogg.....

http://www.annelishundtjanst.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards