Alla inlägg den 21 november 2011

Av Kerstin - 21 november 2011 18:58

En hel vecka har gått sedan jag bloggade sist, det hinns inte riktigt med och sen händer det inte så mycket speciellt heller...jag skriver just nu en hel del massa omdömen istället!

I tisdags så var vi på årlig kontroll till vetten med Cesar eftersom han har stått på Cortisonbehandling sen han var 9 månader. Vi tycker att han mått bra, lite tjurig ibland men inget att ta upp. han har fart ute och han har ett lugn inne, han är lydig, kan vara lös ute och kommer alltid när man ropar...han är trofast!

Igår kom vi på att vi ska torka tassarna på hundarna men det vill inte Cesar, hann morrar åt både mig o husse. Tommy torkar ändå och Cesar morrar på. Idag likadant, man får inte röra honom mer än på huvet annars åker svansen in mellan benen och ett doft morr hörs inifrån...jag vill inte bli hundbiten igen, så nu åker munkorg på och så måste vi ju ta reda på vad som felas...har han ont nånstans? Syns inte när han går eller springer, när han jobbar, äter som han ska, sover lika som förr...inget är annorlunda men något är det!!! kan det vara så att det gått i hjärnan på honom...vi vet ju att han inte kanske kommer att bli sådär jättegammal men vi vill ha honom kvar ett tag till men inte med en hund som tänker bitas, om det nu är det han tänker! MYSKO ÄR DET I ALLA FALL!!!!


    

Fina goa Cesar...måtte det vara nåt som går över....


Hero och jag har avslutat rallykursen och det var en mycket duktig kille som jobbade med en liten struligare matte, han gjorde som han blev tillsagd att göra...lillgubben:))


 

Alla skyltarna...


I torsdagskväll så skulle jag bada Etype men kände att jag blev tvärsjuk, som att trycka på en knapp, mycket riktigt, jätteförkyld i flera dagar har jag varit. Det har inneburit endast promenader för de fyrbenta. Har inte orkat mera...idag tog jag därför och åkte till skogen. Jag la två viltspår, ett till Ramos o ett till Hero...duktiga killar som spårade snabbt och noga!



  

I fjol den här tiden...


Tompan och jag tog med Cesar till skogen där vi skulle völja julgran, vi hittade en och jag hoppas den finns kvar när vi ska hämta den...för att vara på den säkra sidan så märkte jag ut en annan gran som var bredvid!!!!

Ramos o jag har varit på lydnadsträning en kortis...vi kom, vi jobbade, vi åkte hem...direkt i säng när vi kom hem å sov!


Snart är det ju Advent...och jag har tjuvstartat. Har satt upp två nya stjärnor och en ny adventsljusstake...Ikväll myser jag och vovvarna medans Tompan är på kör!


 

Härlig morgonpromenad....


  Ha en härlig vecka!!!!!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards