Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Kerstin - 11 augusti 2011 16:10

...japp så är det fast man inte vill tänka på det men snart är den häringa sommarn över.Vi börjar jobba på måndag och veckan efter kommer alla elever. Igår kom ett brev från rektorn så nu är det bara så. Det känns faktiskt i luften idag att det är på gång att byta årstid...det är ju många dagar kvar i augusti men det känns ändå på nått sätt  ja lite trist är det ju....fast det gör inget för nu kommer det att vara mycket lättare att träna hund, svalare och skönare. Snart är huset färdigt och vi kan flytta in på riktigt. För första gången så blir vi kvar här, vi slipper vintra och säga hej då som vi brukar...

Lille Etype har kommit och det ska bli spännande att gå valpis med honom, den börjar 22 augusti. Martin flyttar snart till Stockholm och det blir en utmaning för honom att läsa musik på Kaggeholm. Det är endast jag som åker på jobbet, Tompan har sagt morsning åh goodbye och det kommer att bli skönt för honom. Så det gör inget att det kommer en höst snart!  Vi har haft en underbar sommar som vi ska vara supernöjda med....

En härlig fullmåne är på väg...

  Fotade den i olika tider...


  Natten är numera svart....så det är underbart med en nattlampa då.


Etype har ju kommit hem och det är en sån fantastikst mysig liten pudelkille...hittade hem direkt fast han varit borta i 1 vecka och här endast 2 1/2 vecka tidigare...Storkillarna håller på att vänja sig så sakta men säkert!


  Även Ramos börjar fatta att det är hund och inte en trasselsudd som kommit för att stanna...


Stranden måste undersökas mycket noga...

  Söto....allt måste man klättra på...

  Nu sticker jag försök och ta mig om du kan...

  Jaha husse fångade mig när jag försökte dra...det är tur att det hänger ett litet snöre runt halsen på mig just nu så jag inte sticker till häcklefjäll...världen är underbar! Vi har hantverkare på gården, den lägger tak och det vore ju inte så kul att få ett plåttak i huvet.

  Här har busungen just hunnit först in i Heros lilla bo...lite stolt tror jag att han är för att just han hann först  ....


Ja det är nu snart slut på den här veckan...i morgon ska vi fira födelsedagar så nu laddar vi för en så dag...jag ska även gå upp till lilla huset och packa in några saker i skåpen....snart dax för flytt igen:)


  Tjingeling och Trevlig helg önskar vi er!  

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards