Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Midsommar 2012

Av Kerstin - 23 juni 2012 21:56

Den här midsommaren blev en lite annorlunda midsommar det med...   Stack iväg så tidigt vi kunde efter alla morgonbestyr!!

Vårt mål var bästa Helena o Anders i Karlholmsbruk...vi åker dit lite titt som tätt numera och det är alltid lika spännande och trevligt! Verkligen människor att trivas med...sen är det ju så underbart att åka till ett ställe där hunden får stå i fokus:)

Alla våra vovvar fick vara inne och det vart ett härligt gäng som kutade runt...Saga plöjde så att dessvärre ligger hon med feber och är supertrött idag. Vet ej varför men jag avvaktar några dagar eftersom hon äter, leker och busar däremellan. Även jag känner mig så mosig och trött idag...min mage strejkar som bara den, en stor klump känns det som att det är inuti! Hoppas jag är piggare i morgon bara!

Även Ramos var inne stundvis och när han inte var med så fick han vara i hundgården och där låg han alldeles tyst och spissade på omgivningen!

Vi hade oxå ett annat mål och det var att vi skulle hämta hem Elvis som är Etypes kullbror...så nu bor det 2 vitingar här hos oss! Det känns så bra, han är en underbar liten krabat!


 

Elvis...


 

Tunghäng med Saga....


 

Vem är vem?


   

Bäst att nosa från alla håll....


 

Katten på råttan...vem bryr sig!


 

Hero o Saga gillar kampen...


 

Hero vann den....


 

Ramos bakom galler....


 

Ja han trivdes i det gröna...fast myggorna var lite besvärliga!


Efter en massa hundprat, vanligt prat, lek, promenad, åh en massa god mat så tog ju dagen slut och det vart dags för oss att åka hemöver igen och nu har alltså flocken utökats till 5 st med fyra ben....


 

Tre sötingar i bilen...Hero, Elvis o Etype


 

Mycket att bekanta sig med... 


 

Åh mat ville ju alla ha...


 

På midsommarnatten satt vi ute i den småkalla luften med tända ljus och en liten ny dunboll att krama...


 

   Vi önskar alla en fortsatt härlig midsommarhelg!  

 
 
Annika

Annika

24 juni 2012 09:33

GRATTIS till lille Elvis och lycka till med honom. Vilket härligt gäng ni har nu. Han kommer att få en toppentillvaro i Saltvik och jag beundrar din ork. Du är fantastisk!!!
Nu ska jag ta mitt "lilla" gäng och ge mig ut en sväng. Det är mulet här och vi kanske hinner ta en sväng INNAN regnet kommer.
Önskar er en fortsatt skön midsommarhelg
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Helena

Helena

24 juni 2012 12:06

Ååååhhhh,
sitter minsann här med tårarna trillandes nerför kinderna.... Han är för go' och jag vet att han kan inte få ett bättre hem än hos er <3 Jag är jätteglad att det blev så här, eftersom jag inte kunde ha honom kvar här hemma när han kom tillbaka till oss hastigt och lustigt!
Ni förgyllde verkligen vår midsommarafton och vi sa att detta kunde man ju gärna göra till en ny tradition :)
Kramar i massor <3

http://www.queencobra.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 juni 2012 23:02

Men oj då, hela huset fullt av hundar nu ser jag :) Kanske dags att bygga ut lite till snart så ni får plats ;)
Lycka till med eran nya familjemedlem :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Patricia

26 juni 2012 08:22

Tjenare,

Hur e det me lilltjejen???? Hoppas det blivit bra igen, skumt e det :-(

e det så tro att det går två pudlar på en stor hund så behöver ni ju fylla på det svarta kvoten oxå :-)

Bara att njuta av livet som vi sagt ;-) sen e de upp till er om ni vill ha 1 eller 14 fast 14 kanske e lite att ta i då måste ni ju bygga ut huset och kanske lite problem me bilåkandet ;-)

Ha en toppen dag, här är det blå himmel idag och jag har möjlighet att njuta av den, kan inte bli bättre tisdag.

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards