Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Dagarna som kom och gick...

Av Kerstin - 22 september 2012 18:30

.... var det detta som var livet!! Ja gissa vad dagarna går fort nu måndag/fredag hela tiden   ...

 

 

Inne och myser istället...

 

Idag är det en riktig höstdag av värsta sorten man orkar inget och det är ingen ide att försöka göra nåt heller. Vi hade tänkt städa men för sjutton, det blir ju ändå skitigt bara man tittar ut och har man 5X4 tassar som ska springa runt så blir det skitigt...bara att gilla läget...Oki vi städar en annan dag istället!

Vi har haft en riktig slappardag men hundarna ska ju ut och jag tänkte att jag skulle ta en Lååååång prommis i regnet men den "Svarte springaren" kollade in mig med bedjande ögon...Näe matte inte idag! Så vi vände och gick hem igen. Trots att det bara blev en kortis så vart vi dyngsura!

Här i vårt hus har vi en trestämd pudelkör som sjunger, gnyr, ylar om vart annat. Ja den lilla Dronningen löper...min fina lilla gulliga bäbisflicka ska nu bli stora damen! En vecka har hon hållt på och hon klarar det så bra! Inget blod nånstans!!! Men hur länge löper de och hur vet jag att det slutat...Jag kan inte det här!

 

Inte underligt Saga att pudlarna skriker när du sitter på detta viset...

 

Jag supertrivs fortfarande på mitt nya jobb...superbra arbetskamrater och elever...igår var vi på AW på en engelsk pub   jätteskoj. Vi var nästan 20 pers och det blev ett bra drag där en stund!

Mera mera snart är det nästa gång...

 

Vi var ivär på brukshundklubben en sväng igår och jag har nu börjat köra hoppet på låg höjd, budföring, fot, ligg och godishantering. Katrine och jag träffade en snabbis och hon gjorde tandvisning och kollade igenom henne. Det ska gå lättare nästa gång vi ställer henne :)

 

Pudlarna ser inte klok ut så jäkla skitiga eftersom det är ett sånt skitväder...herregud 2 av dem är i alla fall ganska nybadade...

 

 

Fina Heropojken men ack så jobbig just nu...

 

 

Sommaren har sagt sitt och kvar blir alla minnen...

 

  Trevlig lördag o söndag!!!!

 

 

 
 
Christina

Christina

22 september 2012 21:00

Tikar brukar löpa ca 21 dagar iaf gör mina det. Hoppas att pudelkören tystnar snart ;)
Ni kan väl höra av er till mig också när/om ni tränar nåt!
Ha det bra!

http://www.mawerickstars.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

22 september 2012 23:29

Usch för dåligt väder och så många skitiga tassar :( Vad spännande att hon börjat löpa, hur gammal är hon nu?

Ja dom brukar löpa ca 21 dygn men jag skulle även passa henne en vecka efter hon har slutat löpa för det finns vissa tikar som ställer upp sig även då.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Lisa o flickorna

Lisa o flickorna

28 september 2012 09:01

Hej! Länge sen jag var här - men nu har jag kollat in alla fina och roliga bilder! Jättekul!

http://www.jim-lisa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards