Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Kerstin - 18 augusti 2012 22:35

Nu ska jag ta och skriva lite om det sökläger jag var på förra veckan. Det har inte hunnits med för jag har börjat jobba och varit så trött när jag kommit hem.


Vi packade in oss i bilen och stack iväg till Ora scoutgård på onsdag eftermiddag...massor av saker med. Jag tog hoffarna med mig och när vi kom fram så boade vi in oss i ett av rummen där:)

  


Massor med bra - att -  ha - saker...


 

Vi bäddade och Saga testade alla sängarna...efteråt var det genomgång av hur dagarna skulle se ut och vilka tider som gällde.


Dag 1


Vi drog iväg till skogen i en lång karavan...


 

Lilla fröken var lite låg första sök passet, tyckte det var läskigt i skogen men blev glad när hon hittade en figge...det var ju mycket nytt men hon växte för varje gång. ivrig att komma till nästa!

Efter en god lunchmacka så var det dags för sökpass nr 2 och då gick det lättare för lilltjejen...


Dag 2


 

Varje dag startades med en mycket god frukost...


 

Här ställdes det upp stolar att sitta och fika när man inte var vid rutan...


 

Förväntansfull liten Saga som bara växte för varje gång hon skulle in i rutan...

Nästa pass var det dags för Ramos att ta och det gick så bra för honom att det nästan kom en tår i ögonvrån...mycket duktig hund som jobbade fokuserat!

På kvällen blev det god middag igen och bad med de fyrbenta...


 

När man jobbat så blir man trött...

Det blev tidiga mornar och tidiga kvällar, man orkar inte så mycket när man varit i skogen en hel dag.


Dag 3.


Den här morgonen åkte vi den längsta sträckan, upp till Ängebo och en underbar skog. Bilder från lägret, rutan som ska trampas och Saga som verkligen gillade läget...


           

 

Här käkade vi supergod lunch...det blev lite vila innan det vard ags för nästa ställe och då bar det iväg genom skogen bumpi, dumpi, dump...


Nu var det dags för Ramos att komma ut igen...Ja han kan verkligen övveraska:)))) han jobbade på bra i rutan men det var dålig vind och han försökte plocka ner vimplar istället då han inte hittade någon på en gång. Han gjorde massor av tomslag och han blev rejält trött. Han hittade alla figgarna och han var så lydig i skogen mellan skicken men matten fick jobba hårt däremellan...det är därför jag älskar den här hunden så enormt mycket!


           

  

 

     

mattes duktiga kille var rejält trött efteråt...


 

Mitt i skogen hittade man denna vackra plats...


Nöjda trötta så for vi tillbaka till ora för lite vila innan vi hade en superrolig grillfest med massor av god mat..


 

Det var massor av duktiga kockar med så vi vart väldigt bortskämda vi alla...

På kvällen hade vi superskoj, massor av musik och skratt...har redan bokat in nästa år igen...så jäkla kul!


Dag 4


Den fjärde dagen var vi på stället och hade rutan utanför knuten och den dan vart det bara ett sökpass men markeringsövningar på em...jag åkte hem lite tidigare för jag hade främmande hemma...

Saga fick det passet och hon hade verkligen lyft sig. Härligt att se att hon snart börjar fatta vad det är hon ska göra...lilla söta tjejen!


Den här veckan har jag börjat jobba på mitt nya ställe och jag trivs jättebra...Saga o ramos har varit in till vetten och blivit kräkta efter att de tömt pudlarnas mathink..de såg ut som två tunnor! Roligare saker kan man göra för det man får över när alla nödvändiga räkningar betalats!

I morgon ska vi åka till Kaggeholm med Martin igen och till veckan kommer nya elever...jag får 400 nya namna att lära in...Hahaha hur det nu ska gå?????


 Sov gott alla see you!







Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards