Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Lite hundträning

Av Kerstin - 2 januari 2013 19:38

Väcktes i morse av en brölande hund som inte tänkte finna sig i att inte gör något denna dag...ja det var bara att pallra sig upp och ta ut de stora på lite rastning. De fick mat och så somnade vi om en kort stund. Ramos ja han är ju foglig och gillar läget de flesta gångerna men den lilla Dronningen ville verkligen hitta på nåt! ganska förståeligt faktiskt eftersom helgerna satt stopp för det! När vi vaknade andra gången så hade det börjat snöa igen och det var så mörkt ute så man trodde att solen slocknat.

Vi gick ut en omgång till och då gick vi ner och lekte på isen...taggad hund och jag är glad att jag hade leksaker med mig för annars hade nog mina armar blivit leksak!

 

Vi var ute till vi blev dyngblöta Saga och jag...

In och fikade en sväng men inte var min lilla Dronning nöjd för det inte. Vi packade in alla hundarna i bilen och stack till stan för lite hundträning och då minsann då kom den fram en liten stund, den underbara varma lampan vi inte kan vara utan!


 

Helt underbart att få se dig...


 

Saga njuter och busar....


 

På väg in till stan måste jag stanna och fota...


När vi kom in till stan så tog jag först in Saga och körde igenom fotkommandot, höger och vänstesväng, apporten, starter, bakdelskontroll, läggande osv...


 

Husse som störning, syns inte alla va....


 

Ligg...


 

Ok då om du tjatar så....


 

Bakdelskontroll...

ja nu gjorde vi ju inte alla moment i ett kör utan hon fick komma in 2 ggr istället och nu sover hon gott ska ni veta!


Ramospojken fick oxå komma in och han är så duktig så, kommer ihåg mycket bra vad vi en gång lärt in.

 

Ja nu kan du sätta dig med apporten min gosse...


 

Åsså kan jag dansa... (snurr till vänster )


 

Inga problem med läggandet här inte...


 

SötElvis fick oxå komma in en stund åh då var det full fart, så skönt så....


Nu sussar alla dogsen i sina vrår och jag ska sätta mig i soffan och softa en stund innan det blir dags för kvällsrundan!


  Tjingeling!!!!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards