Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Rolig träning

Av Kerstin - 5 januari 2013 18:32

Nu har jag tränat hund i 4 dagar på rad...åh vad livet leker   

2 dagar med lydnad och 2 dagar med sökträning för Sagaflickan o matten...jippie vilken trött liten vovve man får, ja en trött och nöjd matte med förståss! Det är ju det här jag vill syssla med helst av allt!

Igår tränade vi ute på en skottad stor plan. Det blev budföring, sök bakom snöhögar och markeringsövningar som avslutning.

I morse packade vi väskan och gav oss iväg ganska tidigt, ja i alla fall för att vara jag och mina hundar...det var bara Saga som fick haka på. Hon är en såm otroligt fin och mjuk tjej som är lyhörd för vad man vill. Hon är precis som jag önskade!!!

Idag var det räddningssök och Saga gick som 2.a hund. Tre hittaövningar och hon hittade sina figgar men det var lite okoncentrerat idag. Hon gick inte ända fram utan vände och försökte hitta andra vägar...det kan hända att jag ropade tillbaka lite för tidigt att hon löst det själv...svårt att veta. Hon kanske hade lite svårt med att hålla ihop eftersom hon var lite trött efter gårdagen!

När alla hundarna sökt färdigt så blev det markeringsövningar men de stog vi över. Vi avslutade träffen med att träna skott och då lekte jag med henne och varken Saga eller jag märkte att det sköts!

Hemma hade jag en jobbtörstig kille och då blev det hans tur att komma ut och få lite jobb


 

Vi gick ner i våran skog och där gömde sig husse några gånger och det gillas av den Svarte...


 

En helt underbar dag....


Så sover då de fina gott ett tag efter utfört jobb. Jag har hunnit städa en garderob som har stått på tur hela hösten men nu är det gjort!

Tompan har lagat god middag och det är så otroligt härligt att få gå till dukat bord varje dag...vilken LYX!!!!


 

Men ooooooooooops var är tallriken...


Nu är det bara 1 1/2 dygn kvar innan det är dags att börja jobba igen...hua alltid lika jobbigt varje gång!


 

Sagoskatten njuter i solen :))))))


  Må solen vara med eder :)

 
 
Christina

Christina

5 januari 2013 19:42

Visst var det en härlig dag i sökets tecken. Det var nog inte bara Saga som var lite ringrostig. Walle var som en kalv på grönbete. Tror att han njöt av att träna sök ute. Det har ju blivit lite mycket inomhusträning den senaste tiden. Fast det är ju bra det med när det är skitväder!
Hoppas vi ses snart igen!

http://www.mawerickstars.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards