Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Härligt helgväder

Av Kerstin - 20 januari 2013 14:16

Vilken vecka det varit...ny snö har kommit på gott och ont, gillas idag men ogillades av oss 2-benta för några dagar sedan! Det har varit riktigt rejält kallt och varmt om vart annat. Bilen har varit på verkstan så nu går den förhoppningsvis ett år till. Räkningen har inte kommit än men dyker väl upp som en glad överraskning snart....bläääää!!! Gnäll gnäll gnäll...KLART!

Det har blivit lite dåligt med träning den här veckan fast förra söndan så var vi på räddningsträning och då njöt jag av att jobba med min duktiga lilla tjej. KLockren och orädd, den här helgen stog vi över för vi vart bjudna på fest och så kändes det skönt att bara vara hemma en hel helg...

Tokfian har varit galen denna vecka med att jaga bilar och det kändes inte alls så kul när man står där och bilarna svissjar förbi och ju mera arg man blir desto roligare är det.

Nej man får ta det lugnt, ta upp en tub skinkost och bara få henne att fatta att skinkosten är godare än en hård bil! Om jag inte kommer ihåg fel så tror jag att Ramos inte gillade bilar i den här åldern heller men han bryr sig inte om det idag så då läre väl hon oxå sluta...HOPPAS JAG DÅ! Det finns en hel del att jobba med just nu, lite ouppfostrad känns det som att hon är...vill verkligen testa sina gränser så nu gäller det att ha en plan för det!

Vi har jobbat inne med klicker och tränat på:

* Bakdelskontroll Hon förflyttar sig med bakdelen medan hon har frambenen på en pall, riktigt duktig nu!

* Dutta nosen mot en targetpinne I början så tog hon pinnen i munnen men nu kommer det en mjuk nos emot

* Tassen Börjar fatta att hon ska lyfta på tassen (höger tass)

* Vänstersväng med kontakt Börjar fatta det är svårast för matten

Efter ett sånt pass så är hon trött och nöjd en stund. Men det roligaste är ju ändå att vara ute och härja med Ramos.

 

Här laddas det inför en duell...vem ska vinna  ?????

 

 

Beror på vilket humör Ramos är på...

 

 

Hahahaha just nu är det Saga som leder....

 

 

Jamen nu ville jag ha alla sakerna samtidigt....

 

 

Inte så skönt att få en massa snö i skorna...

 

 

Busjänta....

 

 

Vintern är ju så jäkla vacker att man dånar så idag är vi vänner...jag vänder kappan efter vinden där!

 

 

Idag har vi fikat ute i den härliga vintersolen och då bara älskar man vintern. Saga och jag har varit på isen och det var så mycket folk utepå idag...friluftsfrämjandet åkte långfärdsskridskor. Som 2 prickar därute men vi höll oss vid kanten som en säkerhet :)

 

 

Det är bara någon vecka sedan det var öppet vatten....

 

 

Åh så här ser det ut idag...

 

 

Nyfiken, det kan ju finnas nåt gott eller kul här åh....

 

Nu ska jag ta och göra något vettigt...städa bör man, ja det är dags för det nu IGEN!!!! Önskar alla en trevlig ny vecka, snart är det vår!

 

 

  Sköt om er  

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Annika

Annika

21 januari 2013 10:17

Vilka fantastiska vinterbilder på naturen och på sötnosarna. Inte "dör" dom av en dags vila när husse och matte slöar. Det finns tre här som är bevis på det ;-) Nu ska jag också sätta igång igen...och jag längtar! Finns väl inget bättre än lite hundträning. Åtminstone då det går bra. Vi håller väl mest på att träna att kunna vara passiv och inte gå igång på ALLT! :-) När det är på plats tror jag att jag får en fantastisk och duktig apportör.
Jag längtar verkligen norrut. Föreslog Micke att vi kanske skulle flytta men han verkade inte nappa på förslaget, Konstig typ va? :-)
Vi ses dock alldeles säkert vid vårt mötesställe i sommar igen. :-)
Ha en fin vecka
Kram

http://http:/www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

22 januari 2013 17:32

Oj, jaga bilar är ingen vidare lek för lillfian..Hoppas det går över som för Ramos. För han jagar de väl inte längre?
Varför går tiden alltid så fort mellan städdagarna men mycket långsammare mellan rolighets-dagarna?? Tycker jämt man sitter och tittar på päls och dammtussar under säng/soffa och funderar om det verkligen var så länge sedan man städade. Och nu blev jag sugen på semla också efter din bild. Men om jag städar vore man väl värd en extra god semla?! ;)
Kramar

http://busgolden.se

 
Mia

Mia

24 januari 2013 15:47

Hej!
vi hade en kanon helg jätte mysigt. Jag tycker absolut vi ska försöka få ihop en träff i sommar. Det låter kul. vad ni är duktiga på er träning , vi har inte alls gjort så mycket. måste ta mig i kragen. tack för grattiset jag var riktigt stolt över henne.
ha det så bra i vinterkylan.
Kram Mia& Cassie

http://www.hoffetjejer.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards