Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Hoffeträff

Av Kerstin - 10 april 2011 19:24

Så var det då dags för oss att åka på den efterlängtade Hoffeträffen i Gävle. det blev en superrolig dag med många hoffar och många roliga människor....


Den här helgen har bestått av hundträning alla dagar...började på fredagem att träna lydnad med Ramos, jag var så trött efter veckan att jag höll på att gå i bitar. Vad skulle jag göra för att inte somna i soffan kl 17...vi skulle ju upp kl.5 och då kan man inte sova middag kvällen före...

Jag stack iväg och tränade och då blev jag så där pigg igen...hem för att käka, packa, lite "så ska det låta"...sen sömn!


Vaknade vid 1/2 6 och då fick vi bråttom, typiskt att man sov som en gris den dan man skulle upp...det blev en räserfart ner till Gävle och vi var där prick 8, när det började....

Det var först frukost, presentation och planering av dagen....min grupp drog till skogen för spår.


 I karavan till skogen.... 

Det är ju ett tag sedan vi spårade i skogen men jag beslöt att lägga ett apellspår för att testa av killen...


 Underbara Ramos väntar på att få komma ut och jobba.... 

Hahahaha det blev en liten cirkusuppvisning, av clowner ( åtminstonde en)kan man gott påstå! Jag fastnade i en snödriva när jag skulle släppa på och Ramos stack iväg...jag kved väl lite för mycket för han trodde att det var lek på gång...han hoppade och skuttade och så blev det lite kamp i linan...när jag väl kom upp ur snön och Ramos lugnat sig så kom han iväg...tog en apport, vinklade men sen var det kört igen! Vi selade av och gick tillbaka till bilen....

Vi avslutade detta pass med att går ut ett direktspår, en slutapport så att det fick sluta gott!


Ramos o jag på väg...det var lite knökigt med all snö.....


Det var fikapaus...god morotskaka å kaffe....

   

Tillbaka till klubben där det vankades god paj innan träningspass två startade...lydnad.

Alla hundar på planen samtidigt. Instruktören visade Hoppet, linförighet, framförgående, apprtering och rutan...det blev en strålande dag och nu blev man ännu mera taggad.


 Instruktioner i grupp...


 

Först ut på hoppet....


 

Ramos kan hoppet...vi tränade uthopp och man skulle kasta bollen precis i starten men det är ju meningen att man ska kasta bollen så den finns där när hunden landar....hahaha kast med liten boll är inte den här mattens största bedrift precis...den studsade tillbaka till starten varje kast...träffade hindret så Ramos stog och tittade på mig men vart tog den vägen!


Ja den här gången träffade jag inte i alla fall plankorna med bollen men den kom ju alldeles för sent! Lite mera action vill vi ha....trallala! 

Ramos han fick mycket beröm, det är matte som måste skärpa till sig!


Ibland fick man hjälpa till...


Det gäller att visa hur man ska göra, hur ska de annars veta....

  Duktig kille...


Nämen nu matte kan vi väl leka istället....   



Så blev det dags för linförigheten och den funkar bra tycker jag....


 


   

Det gäller att inte tjata ut det bara....


Så var det dags för apporteing...


 


Apporteringen funkade bra.... 


  Nu Nu ska vi träna på att få till en bra ingång och att sätta sig fot.....bra tips fick jag!



Två syskon som hellre vill busa...ja är man inte mera än 9 månader så är det förståeligt...de var så duktiga!   


Det var Hoffar så långt ögat kunde nå....underbart!


Efter en massa träning så var vi bra möra i både kropp och knopp....Då blev det en kort frågestund innan det serverades Tacos till middag. Vi stack hem mätta, nöjda och belåtna och vi var hemma ca 21. Då hämtade vi Cesar som varit hos Christina och haft en lång härlig utedag....


Vi somnade ovaggade och sov hela natten....allihopa!


Jag hoppas att det blir fler såna här träffar....


Idag har vi varit till stugan och Cesar o Hero har haft det härligt i sin hage...Ramos och jag har tränat sök på em. Vi var till asfaltsverket, tre figgar, lös rulle. Det gick jättebra! Jag måste träna på att inte kvittra så mycket....bara vara passiv tills han levererat...det får bli en läxa att fundera på!


Ja det blev ett långt inlägg idag men det har varit en jätterolig helg...jag tycker att lydnad och sök är den roligaste träningen man kan hålla på med. Jag ska backa lite i spåret så vi kommer på rätt köl där igen!


Så börjar en ny vecka...


  Tjingeling och ha det så bra!








 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 april 2011 22:37

Vilken härlig helg du haft full med träning :) Måste vara kanon kul att åka på läger där alla har samma ras. Var det din kennel som ordnade den eller var det bara ett hoffe läger.

Ni verkar ha en hel del snö än hos er :( Här är det inte mycke kvar alls nu :) Men blött är det på många ställen :)

Ha det så bra du och vovvarna :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Annika

Annika

11 april 2011 07:33

Så roligt ni har haft det i helgen! Underbara inspirerande bilder. Inte är man trött när man tränat hund.....då piggnar man till. Ja det där med hastighet i belöning är en svår konst *hihihi*
Ha en bra vecka
Kram
ps. kevin tackar för gratulationerna

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lise-LottL

Lise-LottL

11 april 2011 09:02

Hej
Himla vilken rolig helg ni har haft.Alltid kul att träffa andra hundägare också.
Kan försrå att du är trött efter en veckas jobb på skolan.
Ha de gott nu
Kram

http://lukas.dinstudio.sestudio.se

 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

11 april 2011 09:33

Vilken underbar hoffedag ni verkar ha haft. Jag tänkte just hur ni hade spårat med tanke på den knöliga snön som inte har velat ge med sig, och så läste jag om dina bravader i snön (med ett fniss) och såg Ramos tokryck framför mig när matte var så himla rolig. :o)

Jag blev nästan lite träningssugen när jag läste om din dag, men jag har inga att träna med sedan jag flyttade hem till Dalarna, så det blir aldrig av. Det är ju urtråkigt att göra det själv. Så... vi fortsätter nog att vara skogsmullar och soffpotatisar tills vidare.

:)

http://www.dalahundar.se

 
Kjell & Luna

Kjell & Luna

12 april 2011 16:39

Härligt med träningsläger, och bara hoffar till på köpet. Bra väder hade ni också, det är inte fel. Kul att det går bra för er och att ni tränar mycke, då kommer resultaten krypande. Här har vi kommit igång med bra träning på appellplanen som äntligen har torkat upp, som man har längtat. Ska iväg i kväll och efter träningen har vi medlämmsmöte.
Ha de bra.

http://hoffeluna.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards