Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

I spårskogen

Av Kerstin - 18 augusti 2011 21:58

Så går då den här första arbetsveckan mot sitt slut...det har gått bra att jobba, trot eller ej  . Det är mycket att förbereda och mycket att planera så här i starten...man är ju lite ringrostig:)

Jag har ägnat mig åt vovvarna när jag kommit hem och det är en munter skara man möter...då vill alla ha just min uppmärksamhet...lilla Etype är en liten vilde det ska ni ha klart för er...jäklar anåda vad det går undan...Hero var inte ens hälften så vild och tuff   och framförallt en liten retsticka...Hero har fullt upp att ta hand om den lilla vilden och ibland så tröttnar han och då kommer tänderna fram...Etype flyger upp och ner i soffan, Ramos lekinviterar den lille och gör sig lika lite han med (tror han i alla fall).

Det har blivit olika lydnadspass med Ramos den här veckan, vi försöker träna på lite konstiga platser...det är nyttigt för ibland är ju denne stora gosse totalt popporoppo i huvet och då skulle man vilja krypa in i hjärnkontoret och kolla vem det är som styr däruppe...måste vara en orm!

  Idag har det regnat men på eftermiddan så klarnade det upp och då blev det så här vackert på himlen...

På kvällen tog jag alla pojkarna med mig (även Tompan) och stack till spårskogen. Jag la spår till alla med olika längd och olika föremål.


Etype spår nr:1


Idag fick Etype gå sitt första spår, det blev ett kort direktspår med favoritleksaken i slutet...fattade inte riktigt i början men till slut så var vi framme och då blev det jätteskoj!


Nosen i backen...

  Lukta på nån god doft...

  Bus med leksak...weeeeeeeeeeiiiiiii vad skoj :)

  Bar stolt den lila bläckfisken tillbaka till husse...


Ramos spår nr:2

  Enkel skog men många vinklar och olika svårigheter...markerade alla apporter men plockar de inte eller släpper efter att ha tagit upp dem. (undrar vad vi kollar in).


Cesar spår nr:3


  Cesar är så ivrig att jag knappt orkar hålla honom...hans spårteknik är lite virrig men han är skitduktig att plocka apporterna, tänka om man kunde ta lite ifrån Ramos och lite ifrån Cesar, vilken bra spårhund det skulle bli...


 Cesar blir så lycklig av att spåra så det rullas som bara den efter att han hittat en apport...

  Lycklig och glad hund...


Hero Spår nr:4 


  Ja här har vi vår spårstjärna i den här flocken. Här är killen som spårar snabbt noggrannt och med världens glädje...ja man blir bara så glad av denne lille pudelpojke!!!!


 Leksaken hittad...Jippi jag är bäst...vi ska nu börja med träapporter igen. Spåret var långt och lite småkrångligt!!!!


JA det var jätteskoj att komma ut med alla killarna och det går rätt fort att spåra med 4 hundar. Det blir inga kmspår men det får bli lite krångligare spår istället.

Ikväll blev det sen middag...vi åt i vårt nya hus men sedan är vi förpassad ner i träsket igen...idag skulle vi egentligen fått badrummet klart men vad händer...rörmokaren var sjuk...de kan väl inte bli sjuka!!!!!!!! Hoppas på morgondagen istället. Börjar känna mig som en seriefigur som går runt med en flugsvärm runt huvet:)

Vimsig är ju bara förnamnet just nu. Tappade bort mina skor, var ut och letade äverallt även  på klubben men inga skor...hittade de sedan i en flyttkartong. Jobbnycklarna hamnade i en kakburk, vi som inte ens har några kakor   ... 


Så här är livet i det lilla huset i Saltviken...helt vimsigt men det blir väl bättre snart får jag hoppas.


  Bakom regnbågen finns det en skatt...

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 augusti 2011 22:59

Blir full upp i spårskogen med så många hundar :) Fördelen är väl att om man planerar bra så blir det inte så mycke "dötid" utan man kan få allt att flyta på rätt bra :) Ända är väl att du får inte nån vila men det borde inte ta längre tid än att lägga ett spår som ska ha en liggtid på ca 90 min.

Bra att första jobbar veckan gått bra :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Ingela

19 augusti 2011 07:30

Med fyra hundar att spåra med så går du mes andra ord 8 spår? Mycket motion blir det! :)

 
Annika

Annika

19 augusti 2011 09:08

Duktiga killar med en superduktig matte!!!!! Hur orkar du? :-) På samma dag med fyra stycken krävs det ett otrolige engagemang av dig.
Hoppas att ni snart får ordning helt så det inte snurrar så mycket för dig. Alla dom där stjärnorna i ditt huvud ser jobbiga ut ;-)
Önskar er en trevlig helg!
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Helena

Helena

19 augusti 2011 23:20

Ojojoj,
vad ni är duktiga!!! Helt underbart att du hinner med allt... Jag är så glad att E-Type kom till er - han skulle inte kunna ha fått det bättre <3
Imorgon flyttar lilla Brun till Göteborg... Tiden går fort när man har roligt!
Pussa vitnäsan från mig!
Kramisar

http://www.queencobra.se

 
Kjell & Luna

Kjell & Luna

20 augusti 2011 08:03

Vi fick inte se någon bild på den femte pojkens spår,(fniss). Vilken energi ni har, hundarna har ju superhusse och matte. Här händer det inte så mycke, förutom att vi tränar på som vanligt. Har tittat i tävlingskaländern lite, får se om det blir något framöver.
Ha de jättebra hela flocken.

http://hoffeluna.cybersite.nu

 
Kattis & Nemo & lilla Wilma

Kattis & Nemo & lilla Wilma

20 augusti 2011 22:45

Hej! Vad ni tränar å står i. Duktig du är att träna alla vovvar. Vi tränar på, skönt att det är höst i luften tycker jag. Hundarna har varit så sega av värmen men nu har de vaknat till liv ;)
Ha det bra!

http://www.nemo.bloggagratis.se

 
Marie JB

Marie JB

23 augusti 2011 11:46

Spårstjärnan i gänget, duktiga lille Hero :D
Ha det så bra! Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards