Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Höstbad

Av Kerstin - 5 november 2011 19:51

Ja nu har våra sötisar blivit höstbadade alla 4. Ramos var sist ut och för att genomföra den så fick vi låna en släktings biltvätt. Det var i våras jag kom på det...helt perfekt och den svarte springaren stog och njöt i det varma o sköna vattnet...


Ramos njöt verkligen efter en liten stund...

  

På morgonen stack vi till skogen med alla fyra pojkarna. Ramos fick komma ut och träna lite apporterin, ställande under gång och ställande under inkallning, belöningen blev BOLLEN som är den absolut bästa belöningen...

Hero o Cesar fick vara ute och springa i det fria och bara njuta av varandra...de är så lyckiga tillsammans :)....Lilltypen fick inte springa så mycket lös utan med honom tränar jag inkallning och då vill jag ha sele o lina på.

När alla hundra rastat sig så stack vi iväg och handlade. Sedan var det dags för att låna biltvätten...Snabbt hem och så var det dags för att fira min lilla flicka     endast 27 år   ....Per och Matilda kom ut till oss idag.

Hero han fick ett litet bad igårkväll...jisses vilken tid det tar för en nybörjare...kanske att det går fortare när man blir bekväm med det hela:)


Liten lortgris som älskar att knycka mattes strumpor...


 

Min lilla afghanpäls...



   

Du är fin så här åh...♥

 

Buspojken...


 

Fönad o torkad...men var är du???


   

Här matte jag är världens söto....


Nu väntas middag och sedan ska vi ladda inför morgondagen som ska innehålla både rally och lydnadsträning, sedan ska vi ju gruva oss några timmar innan det är dags för att jobba igen:)


  önskar er en Trevlig lördagkväll:)

 
 
Lena

Lena

5 november 2011 21:13

Tack för grattiset av min lilla 6 åringa Rippe.Ja du har stora och små hundar som ska bada,och du ser fullt utrustad med kläder när du badar Ramos.Det ser ut att gå jättebra.Etype ser för gosig ut där han är fönad och torkad.Vi har samma värme som ni har och jag önskar också det kunde bli kallare,för jag har obadat Cartier än.Allt blir smutsigt,bilen,hundarna.hemmet för att inte tala om kläderna.Dessutom duggar det så allt är fuktigt.
Sköt om er och trevlig helg
Lena och killarna

http://www.cartier.webb.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 november 2011 22:42

Vad praktiskt att få låna en biltvätt för att tvätta hundarna i :) Funkar det med ett sånt där automat program tro med tvätt, vaxning och underreds spolning ;)

Men vilken skillnad på en blöt och torr Etype, vad fluffig han blev.

Lycka till med rally och lydnad i morgon :) Hoppas att ni kan få lite sol då.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Anneli

Anneli

8 november 2011 11:10

Så smart att låna en biltvätt... Han ser verkligen ut att njuta Ramos... Etype är verkligen en skön liten kille... URSÖTA killar har ni <3

Härliga bilder som vanligt roligt att följa er till skogs en dag... Det tackar vi för :)

Kram & ha det allra bäst!

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

10 november 2011 11:50

Hej
Så himla smart att låna biltvätt.
Så fin Etype blev med sin vita härliga päls.
Jag har gjort en hemsida dinstudio.se men jag trivs mycket bättre med 123 minsida som jag tycker är trevligare att jobba med.
Så vi blir kvar där.
Hoppas allt är bra med er alla i Saltviken? Du bjuder alltid på så¨härliga bilder.
Kram Lise-Lott

http://123minsida.se/Mandy

 
Annika

Annika

10 november 2011 18:33

Så nu har jag läst ikapp igen. Ni har så mycket på G och jag förundras över hur mycket du orkar. Man får ju nästan dåligt samvete ;-)
Perfekt att ha en biltvätt och stå och slabba i. Vilken skillnad det är på blöt/torr pudel. Som om det vore två olika raser :-)
Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards