Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Äntligen lite skogssök

Av Kerstin - 13 november 2011 18:22

Helgen har gått jättesnabbt men varit hur intressant som helst:) Jag har fått nytt/ gammalt tänk uppdaterat och jag ska smida nya planer...kanske lite nya ideer i jobbet....vi får se!!!!

Hundhelgen har oxå varit rolig. Idag stack både Tompan o jag iväg på lite sök med brudarna...jag tog ut alla hundarna.  Etype gick med och vallade rutan....Ramos gick som hund nr 2 och han var på sitt sätt duktig, han lyssnade efter mig och där blev jag än en gång påmind om att hålla käften när jag jobbar med min hund:))))) han var duktig och det var skitkul att vara i skogen igen! Älgjakten är väl över nu hoppas jag!

Även Cesar fick komma ut och han fattade på en gång vad han skulle göra...kom in med apporten och stack sen ut på påvis...den stollen måste ju rulla när han gjort ett jobb, blir så lycklig...lite självbelöning så där!!!!

Hero sista hund ut...han fick fyra hittaövningar som han fixade galant...lite förvånad över att hitta husse i skogen, bakom en gran!!!!


  

Cesar jobbade så bra...in med lös rulle:))))


 

Ut på påvis o en massa gotteligottgott....


      

Hero gör sig klar....


Hemma så har rivningen av gamla stugan börjat och det är inte en bara enkel uppgift. Allt ska sorteras och köras till tippen. Det visade sig oxå att det är två lager med bräder på stugan så det blev en jäkla massa bräder. Vi kan skymta havet lite mera ifrån vårt hus nu...


   

  Här är det blå rummet kvar...


  

Blå rummet borta och vi ser havet....


Så här ser det ut inifrån....


Hoppas nu att snön håller sig borta ett tag till så alltihopa kommer undan....


  Önskar er alla en Trevlig vecka:))))) 

 
 
Lisa-olsi

Lisa-olsi

13 november 2011 19:52

Så fint det kommer att bli,
vilken mysig utsikt :)
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

http://olsi.blogg.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

20 november 2011 18:04

Hej
Kul med nya planer på jobbet spännande.
Nej älgjakten slutar i Januari i alla fall här hemma hos oss.
Men dom är ju inte ute hela tiden jägarna.
Bra att ni tog bort det gamla huset så ni ser sjön.
Ha en bra vecka nu .
Kramis.

http://123minsida.se/Mandy

 
Lena

Lena

21 november 2011 13:04

Vad trevligt boende ni byggt och fixat till.Vatten och skog,ja vad kan man mer begära.Ni och hundarna ser ut att trivas i skogen.Visst är det skönt när det bivit kallare ute.Vi har inte heller fått någon snö lite tråkigt,men nu ska jag bära in adventsbågarna så det är klart till helgen.Har jobb med husets avlopp så kommunen ska komma och spola det tomt på vatten.
Ha en skön vecka

http://www.cartier.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards