Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Slagsmål för sista gången ??????

Av Kerstin - 27 november 2011 18:06

Den här helgen har jag varit barnvakt åt syrrans härliga ungar...de är stora så det var nog mera som ett sällskap än att vakta dem!

Jag stack hem för att hämta hela denna flock för en liten skogstur. Det började så bra med att jag och Ramos gick åt det ena hållet och Tompan åt det andra hållet. När vi möttes så lekte Ramos med Hero en stund och jag tänkte att jag ska testa om det funkar för killarna igen...tyvärr så gick det inte alls. Cesar attackerade Ramos efter att Ramos gjort en liten tuff lekinvit. Han satte tänderna i honom minst 4 omgångar, han högg o högg o högg...jag delade dem efter ca 1 minut. Oj vilka skador det blev...Ramos framben hängde som en vante och vi ringde till veterinären som hade jour...Det blev en em på kliniken med röntgen och dränering. Nu är det vila o antibiotika som gäller. Ramos har verkligen ont, han stöder inte på benet utan det hänger i luften. Ibland så vilar han på handleden?!?! och den är svälld som bara den. Tre stora hål blev det! Han har haft feber men den verkar ha gått ner nu. På tisdag ska vi tillbaka för att ta bort dräneringen och kolla upp hur han mår! Det var jättenära en led och det vill man ju inte att det ska bli något skit i den!


 

Så mysigt och fint ute till havs....


 

Så här går det när man inte kan hålla tassarna i styr....


Cesar har verkligen inget tålamod alls nuförtiden och vi måste verkligen ta en ordentlig funderare hur vi ska göra med och för honom....det vart en jättejobbig lördagkväll!!!!


Idag har det då blivit 1:a Advent och det är en mysig dag, den första snön har fallit och det blir så fint ute. Vi har varit till Broder och druckit lite adventskaffe...


Första gången en liten gosse ser snön och oj vilken räjs det blev...


   

Jaga snöbollar är superkul....


   

Tompans egna lilla fågelbordskonstruktion och där är många småfåglar som finner lyckan...


Jag är trött både mentalt som kroppsligt, det tar så på ens krafter...vi ska nu se till att detta aldrig mera händer:)))


  

En svart springare tar igen sig efter helgens vedermödor...



   Trevlig advent till er alla....



 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 november 2011 20:21

Usch vad jobbigt med hundslagsmål :( Måste vara ännu jobbigare när det händer inom flocken, dom umgås ju jämnt. Är ju inte lätt att hålla dom ifrån varandra heller.
Förstår ni har det tufft nu. Men du skrev ju förut att du undrar hur det var med Cesar. Jag hade förut en schäfertik som var 2 år äldre än Vinja. Tyvärr så var hon sjuk från och till nästan hela sitt korta liv. Dom 2 rök ihop helt plötsligt för ca 3 år sen helt utan anledning, men jag tror att det berodde p att Samira inte mådde bra. Hundarna fick inte så stora skador men jag blev biten i bägge händerna och sjukskriven sammanlagt i 3 månader.
Samira tror jag inte alls fattade vad som hänt efteråt för hon var precis som vanligt, men Vinja tyckte hon var jätte läbbig.

Eftersom jag inte vet vad som utlöste det hela och inte visste om det skulle hända då jag inte var hemma, så blev tyvärr Samira avlivad nästa dag. Fast samtidigt tror jag att det som hände var ett rop på hjälp för att hon faktiskt inte mådde bra. Hon hade även gått på smärtstillande länge men mådde ändå dåligt väldigt ofta :(

Hoppas att det löser sig med din gosse och du kan hitta vad som inte är bra med honom.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

27 november 2011 21:24

Hej
Men så tråkigt med slagsmål.Sigma och Mandy var i slagsmål för ett tag sedan ,men jag lyckas nog stoppa det i tid,men Sigma har sår kvar i huvudet som visst aldrig läker.
Men kanske Cesar inte mår bra,du skrev ju något om det.
Hoppas allt ordnar upp sig till det bästa för er alla.
Hoppas ni i alla fall har haft en mysig advent.
Kram

http://123minsida.se/Mandy

 
Annika

Annika

28 november 2011 09:45

Stackars Ramos!! Jobbigt när nån inte mår bra och det gör ju varken Cesar eller Ramos just nu. Förstår vilket svårt dilemma ni är i. Men en hund som inte mår bra och som inte heller kan bli bättre av behandling har ju inget gott hundliv. Ni kommer bara att vara nervösa hela tiden att det ska hända igen och Cesar som möjligen har ont vill vara ifred för påhopp av leksugna kompisar. Får ni något bra råd av veterinären?
Tänker på er och skickar massor med styrkekramar till ER
och en massa nospussar till de fyrbenta
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Annika

Annika

28 november 2011 09:52

Men allt jag skrev...som bortblåst. Storm här också ;-)
Stackars Ramos...och stackars Cesar och.....STACKARS ER! Känner med er allihopa. Inga lätta beslut men...vad har man att välja på om man inte kan bota/behandla till drägligt liv som funkar för ALLA! :-( Är ju i samma sits fast mina inte rykt ihop....än.
Tänker på er.
Kramar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Ingen bild

Ingela

28 november 2011 23:00

Usch då, jobbigt fysisk att sära på två så stora hundar. Och psykiskt är det ännu värre. Mina två började mopsa mot varandra då den ena alltid toppred den andra tills den kuvade en dag sa ifrån. Nu är de bästa vänner och jag ser direkt om den ena blir osäker och går då in och bryter dem. Hoppas att du hittar en lösning för det finns. Visst tycker man att de i flocken ska kunna leka men talar de olika språk kan det vara svårt.
Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards