Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Kerstin - 8 juli 2011 19:28

Ja då har vi varit på det läger som vi längtat till ett tag. Det har varit innehållsrika dagar. Jag har lärt mig nya saker att hålla på med och det känns som att man fått hur mycket som helst att jobba med i varje moment innan man sätter ihop dom...

Dagarna var uppdelade i 15-minuterspass och varje ekipage kom ut 4 gånger. Det räckte gott och väl i hettan...det var tufft för både hund och förare att orka hålla ihop hela dagarna. Ulrica hade planerat 3 pass/ dag och vi fick ett eget val ett pass, förutom dag 4 då vi fick 2 egna pass.

Dag 1 innehöll

* Presentation

* Fritt följ

* Ställande under gång

* Eget val och då valde jag fria följet igen.

* Platsliggning

Dag 2: innehöll

* Snack om vilka mål man sätter upp

* Inkallning, snabba starter

* Fokus

* Fritt följ

* Eget val, extern belöning

* Platsliggning

* Grillkväll

Dag 3 innehöll:

* Genomgång av dagen och reflektioner av gårdagen

* Hoppet

* Rutan

* Fritt följ

* Eget val, krypet

Dag 4 innehöll:

* Genomgång av dagen och reflektioner av gårdagen

* Apporten

* Eget val/ Ingångar

* Eget Val/ Fjärren

* Avslut med snack om vad vi bör tänka på inför tävling.

Både dag 3 o 4 var det så varmt att vi hoppade över platsliggningen för det hade inneburit kokande hundar och det kändes inte helt ok! Jag är så jättenöjd med kursen ( har säkert glömt något moment) och absolut nöjd med vår boende...

En stuga utan el helt avskild från andra och med en egen sjö att bada i...helt underbart.

Massor av bilder kommer det nu....

  Lunch dag 1....


  Ramos o Hero överlyckliga av att få undersöka det nya stället...


 

Stor rumpa o liten rumpa i lite godislet...

  Min fina springare...

   Skönt att bada...

    Undersökning av vår lilla matkällare...


  Katrin får instruktioner av Ulrica....


  Ta ner handen och stå still...


  Tränar på kontakten...


Får instruktioner...


  Lite vila mellan övningarna....


  Ja på´n då, vem hinner först....  

      

Jag vann...inte! Om ni funderar varför jag har vantar mitt i sommarn så beror det på att jag får exem i händerna om jag håller i kopplet!


När vi kom första dagen så kom våra gubbar och hälsade på...även Cesar då förståss som njöt av att få fara omkring i vattnet.

  Så härligt med vatten...får aldrig nog!


 Kom igen då killen...

  Hoppa i vattnet...

   

Cesar hittar något mysigt...

  ...så mysigt att gräva upp något och att få bli lite skitig...

   Cesar är en skithund...


  Katrin o jag käkar middag i solen...


  Pumpa vatten måsta man göra...gott vatten från en källa.


  Kvällsutsikten...


  Solen sken och vi satt på bryggan och filosoferade...


 Måsar o knottar var det gott om...fast vi såg inte den björn som setts i skogen där vi bodde...   Men en liten gullig padda bodde där...

  Solen höll på att steka oss och jag brände min underläpp så det kändes som att jag varit hos tandläkar`n...är inte riktigt bra än, det gäller att smörja och smörja nu. HAr ju stått på en täckt i strålande sol i 4 dagar...det sliter på en!

Det var som sagt var fyra härliga dagar med en massa roligt att ta med sig hem i bagaget, jag har upptäckt att klickern har fått en annan betydelse och att den betyder mycket i träningen av Ramos...idag har vi dock inte tränat ett dugg, bara promenerat och så har vi varit inne det mesta trots att solen skinit som bara den...behövdes lite vila tror jag, i morgon tar vi nya tag!


Oj idag blev det många bilder igen...


  Ha det fortsatt bra....













Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards