Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Så var man på jobbet igen...

Av Kerstin - 9 januari 2012 19:06

Det är inte så länge sedan jag kände mig totalt utmattad och sjönk ihop i soffan med en stor gäsp...så skönt med jullov. Hjälp vad fort alla lov går och ju längre man är ledig desto svårare är det att börja jobba  . Jag sov gott hela natten och i morse var det en vargliknande varelse som väckte mig, det blev en liten snoozning sen vart det full fart! Det har gått bra att jobba idag, trodde inte det men det var riktigt roligt! Men nu är jag trött   ....

I helgen har jag varit ute på lite sökträning och det är så väldans roligt och det gav bara mersmak. Det som bekymrar mig är att Ramos haltar forfarande men som den hoffe han är så visar han ingen smärta Ramos var i alla fall väldigt duktig, alla gamla takter satt i och det kändes skönt att han inte glömt!

Igår var vi iväg igen och då var det ett ungdomsgäng som skulle göra något så då for vi till en helt ny motorcrossbana. Vi gick banan ovh rallyHero körde som en riktig cross. Hero är så duktig på inkallning och Etype håller vi på att lära just det där att komma när man ropar...han har inte riktigt tid med att komma när han har nosen i backen!

Ramos tyckte det var skitskoj med banan och han hade lina pluttifall han skulle få något ryck och springa för mycket. Det är inge kul att han fortfarande haltar...jag vill ut och tävla men är tveksam om jag kommer att kunna göra det med Ramos?!?!


 

Nya motorcrossbanan...


 

Hero körde full fart...


 

Upp o ner och fram o tillbaka! Etype tränas för inkallning och fick gå med långlina...


 

Ramos med söta rosa tungan väntar på belöning....


 

Hemma har vi två som gillar att kolla vad grannen har för sig....



Av grannarna fick vi en sån fin orkide till minnet av Cesar och nu heter den här blomman Cesar...


   


  

Annel, Ubbe o Thobias kom med vårkänslor...


Syrran kom med årets första tulpanbukett och den är så vacker... 


I morse var det först jordens vackraste måne som följdes av en helt underbar soluppgång. Den första märkbara kylan men nu är det snö på gång...den välkomnas men hoppas det inte blir som ifjol, lagom är bäst!


  Önskar er alla en skön vecka!!!! 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 januari 2012 10:33

Inte kul att behöva börja jobba efter en lång skön ledighet. Låter super kul med lite sökträning :) Synd bara att Ramos är halt :(
Vad mycke snö ni har, vi har inget alls med det är tack o lov minus grader så man slipper en kladdig vovve när man varit ute :)

Ha en bra dag.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards