Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Skönt att vara hemma en hel dag!

Av Kerstin - 28 januari 2012 20:00

Det är inte många dagar som jag inte åker nånstans och låter bilen vila men idag blev det en sån dag. Verkligen skönt för man är ju på språng så gott som jämt!

Egentligen skulle jag varit på sök idag men vi ställde in den, jag var inte så pigg igårkväll och trodde att jag skulle bli förkyld men som tur var så vände det! Vi skulle oxå ses kl 9 och då tyckte jag att det var lika bra att lämna "walk over" .

Istället har jag ägnat mig åt att bada och klippa vårt lilla vita ullknytte...åh ni vet vad jag tycker om detta och jag kan ju lova att bilder på Typen kommer det inte att finnas förrän pälsen vuxit ut...ser inte klok ut! Fast han är ju lika go förståss!


 

Mysstund i soffan jamen visst....


Vi har varit ute i omgångar idag...Ramos o jag var på isen och körde lite lek och så tränade vi på kommandot ligg och stanna...skönt att kunna vara på isen, det känns som att man fått en stor trädgård, som min granne uttryckte det!

Korta sparkturer blir det lite då o då och Ramos är så haj på att springa bredvid, skönt så jag slipper köra över hans tassar. Även Hero gillade sparken men han hade stor respekt för sparken...där vill man ju inte köra på för då blir det väl inget kvar av hans små ben, nej hua!


 

Det blev inget bra kort för det hade börjat mörkna....


Annars i veckan har jag jobbat på som vanligt och på torsdan så var vi till Gävle sjukhus...när vi åkte härifrån så började vår citroen att fladdra som att vi åkte på en såpad väg. Vi måsta åka hem och byta bil så vi blev rejält sinkade men hellre det än att inte komma fram. Det tog ju en stund för vi var ju rejält lastade!


I morgon håller vi tummar o tassar för att springarens ben håller för vi ska börja lydnadskurs igen (vet ej vilken i ordningen men en massa är det). På onsdag ska vi gå på rally Hero o jag igen, det ska bli kul!


 

Så har vi hittat ett till ställe att mysa på då, men hellre här än i tumlaren, tvättstället eller mitt på bordet (helst på duken)...


  Ha en härlig lördagkväll...morden i midsummer blire här!!!!

 
 
Christina

Christina

29 januari 2012 09:27

Vilken tur att du inte blev sjuk. Visst är det skönt att vara hemma en hel dag också.
Tyvärr var det så att om jag skulle kunna träna överhuvudtaget så hade det varit kl 09:00 :(
Ha det bra!

http://www.mawerickstars.se

Kerstin

29 januari 2012 18:21

Jag blev glad att jag inte blev sjuk, den varan har vi nog av:) jag vet att du bara kunde kl 9.00 så det var därför jag larmade dagen före, hade inte varit så sjysst att ringa om ni redan var på väg! Det gårflera tåg!!!! ha det bra...Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards