Direktlänk till inlägg 13 april 2012

En vecka med Saga

Av Kerstin - 13 april 2012 10:30

Nu har det snart gått en vecka som Saga har varit vår hund och det är stor spänninga varje dag! Det blir många nya saker att utforska och vi rör oss hemmavid än så länge! Det har varit några som kommit och hälsat på och det märks att hon blir tryggare och tryggare för hon går fram och hälsar! När småplupparna skäller ute på nåt spännande så går hon in, än så länge...

Hon älskar att vara ute och hon är mycket lyhörd på vart matten går, ibland så springer hon iväg men stannar för att kolla att vi går åt samma håll för man vet ju inte färdriktningen kan ju ändras...

Vi bumpar på stenarna efter stranden och det är inga problem...igår var vi på vår egen lilla strand och jag får känslan av att det här kommer att bli en badhoffe.

Hon sover hela nätterna och i morse kom hon upp till matte och somnade om där en hel timme...livsnjutare ser det ut som att hon är, kopplar av när hon ska och är aktiv där emellan.

Etype blev ju så kär att han håller på att slå knut på sig själv, det blir lugnare o lugnare på den froten med. Vi får gå in och tala om för honom att det inte är ok hela tiden...ibland så får han gå och koppla av i sovrummet...man får hjälpa honom helt enkelt! Hero han är mera den fostrande typen och än så länge lyder hon honom när han taggar till...

Ramos då...ja han tycker ju att valpar är läskiga innan de fyllt 12 veckor men han accepterar att hon finns bara hon håller sig på sin kant så jag tycker att vi har det lugnt i vår flock trots att en ny individ flyttat in!

 Nu kommer det bilder:


Bus i hundgården med Hero, hon hann inte ikapp. Etype hänger efter för att kolla läget....


     

"Eftersom jag inte hinner ikapp så tar jag dig i tunneln"  


Ok Etype fick oxå lite tid med sin älskling....


På eftremiddan så gick vi ner till stranden och det var så skoj och jag låter bilderna tala för sig själv...


                   

Det var en trött vovve när kvällen kom igen...


På eftermiddan så var vi till Mo och bekantade oss där med miljön...snart börjar vi valpis!


Snart går det här lovet mot sitt slut och det har varit ett härligt lov trots det skitväder som dominerat. Jag vet vart jag ska jobba till hösten och det känns inte så hopplöst längre...nu ser vi fram emot en härlig vår!


Funderar skarpt på vad jag ska kalla min blogg nu när jag inte bara har killar att skriva om...tips tages gärna emot!  


   Blåsippan ute i backarna står och vi önskar er en Trevlig Helg!  


 
 
Annika

Annika

13 april 2012 12:23

Vilken liten stjärna och så duktig :-) Ser ut som hon trivs ypperligt. Vilken liten badbrud. <3 Hur blir det när det löpes med tre killar och en liten fröken? Undrar för jag har fått förfrågan om att vara fodervärd åt en tik men det känns omöjligt med tre killar? Hur har du funderat runt det? Etype testar redan :-)
Lycka till med ditt gäng och vad du ska kalla bloggen för,,,,,det får väl bli nåt med -gänget då. Saltviksgänget?
Skönt att det löst sig till hösten och du vet var du ska vara. Det är viktigt!
Ha det gott
Kramisar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Ingen bild

Kjell & Luna

14 april 2012 07:52

Hej på er alla!
Länge sen jag var in och tittade till er, och ser tillökning, va skoj med en liten hoffetjej, måste in oftare nu för att följa den lilla bruden Saga. Du sköter skrivandet på bloggen så bra med en massa bra bilder,själv har jag inte bloggat sen förra året. Ska på läger med Luna nästa helg, får försöka skriva lite efter det.
Kram

 
Lise-Lott

Lise-Lott

14 april 2012 15:29

Hej
Hon ser ut att vara en tuff tjej lilla Saga och man kan se att hon trivs.
Skönt att ni får sova på nätterna.
Härliga bilder har du på hela ligan.
Kanske du ska kalla bloggen.
Saltviksligan eller ,,,Flocken i Saltvik,,,,Saltviks fyrbenta

Ha nu en god Lördagskväll
Kramis

http://123minsida.se/Mandy

 
Christina

Christina

14 april 2012 20:43

Kul att det funkar bra med Saga i flocken :))
Tycker att bloggen kan heta
Tre killar och Saga
Kram!

http://www.mawerickstars.se

 
Mia

Mia

15 april 2012 15:13

Hej!
vad härligt ni har det. Det går ju jätte bra med henne. Cassie har oxå börjat vänja sig vid oss och kommer när vi ropar.Disa har så smått börjat att acceptera henne. Ha nu en fortsatt trevlig söndag.
Kram Mia Disa& Cassie

http://www.hoffetjejer.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards