Alla inlägg den 3 november 2012

Av Kerstin - 3 november 2012 18:47

Åh vad skönt detta höstlov varit...helt otroligt så trött man kan vara...men nu är det bara en dag kvar   men det får väl gå det åh!

I början på veckan var jag till Stockholm med jobbet och det var ju skoj!

Jag jobbade lite hemma på onsdan så då hände det inte så mycket mer än att vi röjde på tomtenoch umgicks med de fyrbenta...sov länge förståss!

På torsdan så hade vi bestämt oss för att åka till skogen och naturligtvis så valde vi vårt kära Hornsland. Kom inte iväg så tidigt och så var det lite dåligt väder men tycker ändå att vi fick en bra dag, hade tänkt lägga spår men det hann bli för mörkt så vi tränade lite sökövningar istället...

     

Ramos förste hund ut och han bara älskar att springa efter bollar så ja det kom massor av bollar i byte mot en annan förståss...


 

Ramos å jag har en rolig lek...inkallning mellan mattes ben!


Sen blev det markeringsövningar...


         

Ja de gamla takterna höll i sig...


 

Sen kom min racerdrottning ut...


 

Husse var en duktig figurant...åh Saga var en duktig sökhund :)


 

Kissa bör man...


 

Efter söket så tog Saga och jag en liten promenad på några km medan husse tog ut pudelpojkarna, det var ett evigt vindande så jag var glad att jag tog långlina på!


 

En frisk bäck att dricka ur....


 

En härlig sten att hoppa upp och en ännu härligare tunga, sötfisan    


Vi hade ju fika med och gick ner till havet för att dricka lite kaffe och njuta av det vackra och blåsiga...


      

Saga njöt av havets vågor och vinden...


 

Husse fick minsann försvara sin matsäck...


 

Undrar om den håller att sitta på ???? Det gjorde den ju...husse satt på den :)


 

Lillgubben Hero fick följa med...


 

Stor å liten rumpa springer ner till havet...


 

Upp på stenen...


     

Ja hemma blev det full fart på pudelpojkarna som numera är mer gråa än vita...wäääääääää nu väntar det en massa pudelbad, vi går och gömmer oss för varandra:)


 

Två lortgrisar...ja ibland blir man satt bakom lås och bom:)

(De är nu nybadade båda två)


Igår blev det inte så mycket gjort förutom att julslingan blev uppsatt i granen, tomtemarschallen tändes, alla blomkrukor tömdes och ställdes undan och en ETYPE blev badad och klippt...Phu sen var alla krafter slut! Men gullig blev han vår lilla lammunge:)


Idag klev vi upp tidigt och stack iväg på lite miljösök och jag kan bara säga att Saga bara levererar och jag är bara så nöjd med min lilla Hoffeflicka som idag fyller 9 månader. Säker i miljön och superglad när hon hittade figgarna...hon var före mig hela tiden! Ramos gillar inte LURK som bor i källaren men han lyckades genomföra 3 figgar och gå igenom en äcklig bunker med massor av lock men där var det stopp...Läskigt och äckligt, nu är han hemma igen och nöjd, sover som en stock! Lillfisen mattes 


Ja det är bara ett dygn kvar nu och det gäller att njuta va den sista kvällen i frihet...



  Ha en trevlig kväll...


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards