Alla inlägg den 11 november 2012

Av Kerstin - 11 november 2012 20:47

Nu har jag jobbat en vecka och haft helg...jisses vad fort det går! Den här helgen har i alla fall varit strålande...massor av hundträning och så har vi umgåtts med goda vänner, firat Fars dag och bara njutit av att vara ledig!

Den mesta tiden i ens liv går åt till att vara på jobbet och fundera ut bra lektioner, skriva omdömen och ha kontakt med alla möjliga instanser. jag gillar mitt jobb men ogillar det andra så nu känner jag att det är dags att byta...men vad ska jag göra då????? Stora funderingar pågår i min hjärna just nu!

Som tur är så vill jag inte byta bort mitt hemmaliv...det är så skönt när fredan kommer...ni fattar nog min känsla! Bara älskar att vara hemma med gubbe och alla dogs...utan att behöva tänka på jobb och annat...men när söndan kommer då sätter det igång igen!

Den här helgen har varit superduper...på fredageftermiddag så var goda vänner här och vi tränade lite sök med våra hundar och efter söket så käkade vi en god fisksoppa och löste världens problem   ...

Lördagmorgon kom och vi klev upp tidigt för att sticka iväg på lydnadsträning...min underbara tjej jobbade så bra med de moment vi tränade...apporten, hoppet, inkallning och budföring. Startade med fot men hon var inte på hugget där utan hon ville mest nosa så vi tar det en annan dag...  Avslutade med platsliggning och den gjorde hon skitbra!

Idag har vi varit iväg på räddningssök och den här tjejen ylar medan vi väntar på vår tur, så kul tycker hon att det är...underbara hund, hon behöver inte mig, bara ibland:) Kollar att jag är med förståss! vi ska träna in lydnaden där lite senare, vill att hon ska känna glädjen över jobbet först ( så tänker jag )!!!!

Vi var 16 hundar idag men det flöt på så bra...skitkul träning!

 

ja man får ju sitta på konstiga ställen....


Vi har firat Matildas födelsedag och det gjorde vi hos mormor...



 

Jag fick det fina smycket av Matilda.....


Den här veckan har varit jobbig eftersom mitt ena öra strejkat...i fredags så fick jag ordning på det efter att ha hällt olivolja i örat (doctors order) i en vecka...tjoho nu hör jag så bra jag bara kan!

 

Kittlar dödsskönt i örat....


 

Lilla smöret är vårt brosmycke...


  Ja en liten uppdatering vi ses och hörs

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards