Alla inlägg den 2 december 2009

Av Kerstin - 2 december 2009 18:25

  Skickar här en ros till alla er som på något sätt Grattat oss till utställningen...Tack!

Idag är det 2:a December och det känns som att vintern är på väg för idag var det -5 grader ute. Hellre det än plusgrader och regn!

Igår var vi till syrran och uppvaktade henne och Fanny som lyckats födas på samma dag som sin mamma....  dubbelkalas alltså!

Där käkade jag årets första lussebulle... Mmmmmm ...jättegoda hembakta!   

Min mage har varit paj i några dagar och vet ej om det är ngn slags magsjuka eller om det är stressen som infunnit sig...är lite bättre idag som tur är....ojojoj nu måste jag rädda mina täckbyxor för pudelpirayan drar ut stoppningen, hur lyckades han med det?????

Åter till bloggen..... 

  

I morse när jag for till jobbet så var det en underbar fullmåne...älskar verkligen månar....det var likadant när vi for hem....

  

Kolsvart som det är så är det härligt med en naturlig lampa.....


Inatt var det stökigt här hemma, katter som strular och ska in och ut, telefon som ringer helt fel tid och en lite plutt som ligger och har problem med ngn typ av hosta...ungefär som att man förssöker kväva en hostatack! Jag vaknar och tycker att Hero är alldeles slapp så då vaknar hönsmamman i en . På med lyset  hjälp han är död...livlös kropp hänger på min arm en 10-dels sekund, sen börjar tassarna veva....det håller på ca en timme så vi går upp, dricker vatten och jag kollar att han är igång igen.

Det blir lugnt och vi somnar om...en gång till hör jag detta ljud men sen sover han till morgon... DET HÄR ÄR SOM ATT HA EN BÄBIS....  


Nu ska jag gå och laga middag så den inte behöver bli allt för sen!


  Hade Bäst!!!!!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards