Alla inlägg den 19 december 2009

Av Kerstin - 19 december 2009 20:03

En riktig slappardag har det varit idag...korta promenader i kylan.

I morse var det helt ljuvligt ute. Kyligt, strålande sol och så knarrade det under skorna...

 

Jag tog tre rundor i morse men det blev bara en kort runt huset med Hero som fryser om han är ute för länge...lilla fryskorven

 

 

  

 

 

Cesar fick en liten längre runda men han fryser oxå eftersom han har så dåligt med underull!

   

Ramos däremot fryser inte så han fick den längsta rundan...har även tränat på två olika moment inomhus. Jag håller på att lära honom att slicka sig på nosen. Kommandot blir mmmmm...det tar sig. Han blev jättetrött...

Jag tränade oxå bakdelskontroll och där är han med på noterna nu...det har jag tagit ifrån ett tips av Carro och hennes blogg!

Ikväll har vi varit och grattat Tompans bror och det var mysigt att få träffa dem, det var ett tag sedan!

Hero fick följa med dit! 

Nu ska vi slappa men först en kvällsrunda med vovvsen!

 

   Ha en bra lördagkväll!

 

 

Av Kerstin - 19 december 2009 00:22

JULLOv....vad kan man mer begära....

Dagen har varit stressig som vanligt och att bestämma sig har tydligen blivit en svaghet hos mig...men va fan det är ju min styrka...vad är det som händer?

Hundrace i 22 graders kyla är inte så bra...det har bara därför blivit korta perioder...tog en tur till hörne idag i snöyran.

 

I love snow....  

Ramos o Cesar fortsätter som ett kärlekspar i sin lek...är så glad att de har varandra det är äkta vänskap dem emellan,men det är Cesar    som är bossen...älsklingarna mina!

Hero han är supertuff och det är så skönt att han platsar i vår flock!

Just nu ligger alla killar och vilar...

Jullovet är här och det kom inte en dag försent...jag har tackat nej till ett jobb jag så gärna ville ha men det funkar inte att byta i halvtid...får söka andra jobb i stället! Känner mig hedrad att jag fick det jobb jag sökte...stressigt har det varit!

Nu tar vi tag i andra bitar...julmat, städa och klappar...

Vår julafton blir i alla fall lugn hoppas jag!

 

 

Kram och Tass på er...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards