Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Livet efter studenten och examen...

Av Kerstin - 12 juni 2010 00:41

...ja den börjar snart, i morgon är det balen och så ska vi jobba nästa vecka men sen så är det SOMMARLEDIGHET!

Vi åkte igår ut till Rävelsudden för att vofsen skulle bada, vi hade varit på 9:ans middag och var rätt trötta...åkte direkt efter!

Allt var så vackert och hundarna och vi bara njöt...


Hundarna badade och de hade det så härligt....


     

Cesar letade stenar som vanligt.....


  

Stenar och annat smått och gott....


Ramos drog iväg till skogen en stund och stannade kvar där för länge, det visade sig att han funnit något gott...

Jag kopplade honom och gick därifrån. Då sticker Cesar dit och Ramos drog efter och jag tappade honom...Han sticker till högen med ngt gott som visar sig vara ett lass med gammal Tonfisksallad. Ett stort slagsmål utbryter och jag var säker ett tag på att de skulle döda varandra...Ramos höll på att kväva Cesar och Cesar bet Ramos så att det knakade...jag skrek rakt ut att de höll på att döda varandra...Jag fick till slut gå emellan och fick mig några slängar av slagsmålet! det hela slutade med att Cesar ruskade sig och en haltande Ramos. De fick bada när vi kom hem och efter det var det lugnt igen....Ojojoj den här gången var det nära!



Man kan ju undra varför man lämnar allt och inte kastar i papperskorgen när det står en sån alldeles bredvid!


I morgon ska jag lägga in lite bilder ifrån studenten men nu är det sängen som väntar!   

Natti natti!   

 
 
Christina

Christina

12 juni 2010 08:04

Ja viss finns det dumma människor! Tur att allt gick väl även denna gång. Krya på sig till Ramos och en mörbultad matte!
Ses!

http://www.mawerickstars.se

 
Annika

Annika

12 juni 2010 09:35

Ojojoj...vad gör man inte för att få ha tonfisksalladen för sig själv. Dummisar som kastar sånt ute. Här ligger också en hel del vid grillplatserna som hundarna tuggar i sig. Som tur är har de inte rykt ihop om det,,,än *peppar,peppar* Det kunde ju gått illa. hur är det med dig? Hur mörbultad blev du? Stackars Kerstin! Krya på sig alla mörbultade.
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

12 juni 2010 10:36

Åh vad härligt med semester snart. Själv ska jag jobba tre veckor till, men sedan är jag ledig i fem veckor *så skönt*. Otroligt vackra bilder på solnedgångarna. Ni verkar inte haft lika mycket regn som vi har :o)
Ha en trevlig helg!

http://www.dalahundar.se

 
Marie

Marie

12 juni 2010 15:13

Jag kan inte fatta att det ska vara så svårt för vissa att ta reda på efter sig ute i naturen (överallt förresten). Tur i oturen att det inte blev värre skador än lite hälta och mörbult, då de lätt kan få "tunnelseende" när de slåss och ta fel. Läskigt är det, man blir både arg och rädd samtidigt!
Nej, tacka vet jag dessa 4-6kg hundar som bara är att suga tag i och dra isär lätt som en plätt, de få ggr de tänker slåss. Oftast handlar det om något ätbart och oftast strax innan löp, då de verkar ha nån "humörsvängning" på G. Kanske som PMS åt en annan, då man kan känna sig så lättretlig och som Hulken x10 när det är som värst :-))

Jag och lille Jonny har mestadels legat i 4-5dagar i förkylning och feber, tror nästan att jag har åkt på UVI också. Dricker nu en massa sura drycker och hoppas att det blir bättre, annars blir det sjukhuset på måndag :-(
Missade Jolines skolavslutning igår, trist, men hade liksom inget val, då jag knappt orkade sitta upp. Idag har jag iallafall tagit en sväng med dammsugaren, men jag svettades som en griiis. Ska ta en välbehövlig dusch nu, vilket ska bli så skönt!

Sköt om er och bara mys i helgen!
Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

12 juni 2010 15:37

Tur att det gick så bra som det gick när de rök i hop. Sen att Ramos har sådan spärr som gör att han inte tar till tänderna. Helt otroligt!
Kortet lägs ner, ser ut som om solen kommer i från stenarna. Häftigt.

http://www.annelishundtjanst.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards