Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Valborgsmässoafton...

Av Kerstin - 29 april 2010 22:47

ja det ska vi fira i morgon om det nu är någe att fira...tycker inte det är speciellt kul med alla dessa smällare och raketer...våra fyrbenta är inte speciellt rädda men det är så onödigt tycker jag!

Idag har jag tränat lydnad med Ramos...Jag var så trött när jag åkte iväg, somnade i soffan på jobbet när jag väntade på Tompan.

Hur det var så blev jag i alla fall jättepigg av all positiv energi Ramos gav mig, idag bara älskade han att träna.

Vi åkte till Brukshundsklubben och jag körde hoppet, linförighet, budföring, apporten och några markeringsövningar...det var så härligt att träna där igen!

Katrin var oxå där med sina sötnosar...

Hero och Jimmie fick en stund tillsammans på den stora planen...oj vad kul de hade!



 



 


Jag tog ut Ramos i två omgångar och när vi for hem så var jag pigg men han var trött...precis som det ska vara!


Nu är det natta som väntar igen!


   Ha en skön Valborgsmässoafton/ 1 maj...Kramar!  

 
 
Lise-Lott

Lise-Lott

30 april 2010 08:53

Hej
Oj så duktig du är med dina hundar.
Härligt att se bilder på Hero och kompisen.
Vi Önskar er en Trevlig Valborg och en 1 MAJ
Kram

http://lukas.dinstudio.se

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

30 april 2010 19:40

Hmmmmmm, du ligger minsann inte på latsidan.....så sant som du skriver, man blir otroligt pigg och peppad när man tränar och har roligt tillsammans med de fyrbenta:-)! Här har vi en grå-trist-regnig Valborgsmässoafton men ganska så varmt och björkarna har slagit ut med små musöron.
Tack snälla för grattishälsningen på Wiktors födelsedag! Han är så urläcker den grabben, glimten i ögat och alltid på ett glatt humör!
Nu skall vi grilla och njuta av vår ledighet! Önskar er alla en trevlig och skön helg!

http://goldenhits.blogg.se

 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

30 april 2010 23:01

Åh vad du är aktiv fast du är trött, hur bär du dej åt? Kul att det funkar bra med övningarna. Vi har just varit och tittat på majbrasan och jag blir lika irriterad varje gång på dessa smällare, hur kan man tillåta det? Tur att vi hade ätit en god middag innan.....

http://hem.passagen.se/arragon

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

1 maj 2010 16:06

Härligt att tröttheten vände till något positivt... Snacka om att man blir pigg och laddad då träningen går bra... Hoppas att ni hade en fin valborg...

Vilka livsglädjande bilder på Hero & Jimmie :)

En fin 1 maj och fortsatt helg! Kram från oss

http://pottipotti.bloggplatsen.se

 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

1 maj 2010 17:27

Man blir ju som ett barn på nytt när man äntligen kan få till sina roliga hundaktiviteter efter helsickessnön som bombarderade oss alldeles för länge. Visst, jag hade inga problem med ATT det var snö, utan mera mängden av den. :D

Hoppas att ni får en fortsatt härlig helg!

http://blog.dalahundar.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

1 maj 2010 18:42

Vi har det skönt och slipper smällarna på valborg. Ytterst få som smäller hos oss. Dock är det även lite synd att det är lika dåligt med mysiga majbrasor :(
Underbart att läsa att ni har så roligt på träningen du och Ramos :)

http://www.busgolden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards