Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Snart midsommar...

Av Kerstin - 23 juni 2010 23:18

Härligt, härligt att det snart är midsommar men var är värmen....det är inte så där genomvarmt ännu...fast ska man träna hund så spelar det ju inte så stor roll faktiskt!

Idag har jag och Ramos tränat lydnad på klubben och då var det varmt...R blev ganska trött och tyckte det var skönt att ligga och titta på de andra. Vi träffade Monica, katrin och Christina och M bjöd på en underbar blåbärspaj...åh det är så härligt med sommar!

  

Vi mumsade och åt en stund innan vi gick ut på plan...Jag tränade framförgående, linförighet och läggande under gång! Alla moment funkade bra!!!

Innan var jag och Hero till Katrin, hon hjälpte mig att gör ett-åringen snygg igen...nu ser man att det är en supersnygg pudelkille!


  

Hero och Jimmy fick busa i skogen och det är nog den bästa presenten man kan ge den killen...de bara skriker av lycka när de anar att det är dags!


  

Viken där vi bor är så underbart rogivande...man kan sitta där i timmar om man vill och bara upptäcka nya underbara saker hela tiden...


    

Fast i nästa stund kan det skifta väder och det blir hur mycket dimma som helst...charmen med att bo vid havet!!!


  

Igår köpte jag ett par nya dansskor....hahaha...snygga va....gissa vad det är????


I helgen blir det lugnt som vanligt, lite grillat och så ska jag, trot eller ej, träna hund både på midsommarafton och på söndan...midsommardagen tar vi ledigt har jag bestämt!


Nu ska vi gå sista hundrundan och sen blir det natta...blir snart hämtad kan jag tycka...är världens mest trötta människa när klockan ringer för vakna!


  Hero tackar för alla Grattishälsningar!


  

              Vi önskar er alla en Trevlig midsommar!  






 
 
Annika

Annika

24 juni 2010 18:09

Snygga dansskor!!! :-)) Egen design? Vad härligt han har det Hero, fritt race med kompisen i storskogen.
Blåbärspajen ser hur god ut som helst. Det är nog min favoritpaj. *sugen*
Önskar er en glad midsommar och värmen..är här om du vill ha lite ska jag skicka lite till er ;-)
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Christina

Christina

24 juni 2010 19:04

Tack för igår och Trevlig Midsommar!

http://www.mawerickstars.se

 
Helena, Gizmo & Eija

Helena, Gizmo & Eija

24 juni 2010 22:00

Idag har vi haft minst 24 grader i skuggan. Första riktigt riktiga sommardagen och kvällen. 28 grader var det på altanen ikväll, och den är inte helt inglasad. Den är inglasad åt ett håll bara. Helt ljuvligt!

Jag vill önska er en riktigt fin och härlig midsommar med tvåbenta och fyrbenta vänner. Ha det jättehärligt!

http://www.dalahundar.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 juni 2010 10:13

Halloy i stugan.

Vinja och jag tittar bara in för att önska er en skön och trevlig midsommar med bra väder och mycke god mat.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Victoria & Enzo

25 juni 2010 15:27

Tittar in med ett försenat grattis till brorsan på ettårsdagen! Jag fick en tårta av hundkex och leverpastej, mums sörru, skulle man gärna ha varje dag men det tycker inte matte.
Vi önskar er en trevlig midsommar!
Kram

 
Inger & Arragon

Inger & Arragon

26 juni 2010 20:45

Grattis i efterskott till Hero, det var nog en bra present som du gav honom. Förstår att det är rogivande att sitta och titta i eran vik, blir lite avis. Hoppas ni har haft en bra midsommarhelg.

http://hem.passagen.se/arragon

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

26 juni 2010 21:01

Har visst missat att Hero haft sin första födelsedag.. Grattis i efterskott killen!
Åh, den pajen ser jättegod ut, och var det oxå antar jag. Trevlig fortsättning på midsommarhelgen! Kram från oss!

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

27 juni 2010 20:16

Mums vilken god blåbärstårta :) Måste kolla hur det ligger till med blåbären i vår skog. Blev himla sugen på blåbärskakor i mängder.
Förstår att ni kan tillbringa timmar vid viken. Inget slår en utsikt över havet.
Ha det gott!

http://www.busgolden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards