Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Hundsläpp...

Av Kerstin - 26 augusti 2010 22:10

Vi åkte ut till havs igårkväll och släppte ut alla tre gossarna, de kutade och njöt av att få sträcka ut, det var ett tag sedan.

Det var meningen att jag skulle åka ut och fotografera vackra svampar men om man har hundar som har ätit flugsvamp så är det inte så bra ide att lägga någon vikt vi detta när de är med! jag hann fota en och vips var Hero där och kollade nyfiket vad jag pysslade med!

Det var inte så bra väder men det var helt underbart...

                        Bilder       

 

  

Himlen på väg ut.....

 

  

Ramos hade full koll på var matte o husse var.....

 

  

Cesar hittade något gott att äta hoppas det inte var svamp....

 

  

Efter en stund kom man fram fram till ett underbart hav....

 

  

Det blåste rejält....

 

  

Himlen var så vacker...regnet hängde i luften....

 

  

Cesar hittade en rejäl pinne som han låg och gnagde på...

 

  

Även lillputte gnagde sta´.......

 

  

Cesar o Ramos drog iväg och jagade några trutar, dumskallarna trodde att de skulle hinna ikapp...

 

Vi var ute en bra stund och for hem när det började mörkna.

 

Alla blåa pippisar är egentligen vita, vitkindade gäss som stannat för att bet.

 

Idag när jag öppnade mitt lönekuvert så fattades det 2000 kronor  men vad    whats this....det är nästan alla som har ferielön som drabbats, något har gått fel men gissa att man var upprörd innan man fick reda på vad det berodde på...nu får man tillbaka pengarna på nästa lön men vaddå det är ju nu man behöver pengarna kan jag tycka!

 

Snart helg och då blir det lyskväll med kräftor, vi ska ha en liten Urkultkväll....tända massor med ljus och sjunga... hoppas det inte regnar utan att det blir så där nattsvart och härligt!  

 

 Don´t worry be happy! 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 augusti 2010 23:55

Vilka massa fina kort du fått :) Det är häftigt med läckra natur bilder.

Ja fota inte giftiga svampar om vovvarna äter dom :( Låter inte som någon bra ide.

Men då vilka puckon som gett ut för lite lön, förstår att du blev arg. Inte kul behöva vänta till nästa lön inte :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Annika

Annika

27 augusti 2010 18:58

Så härligt att få rusa runt och hitta pinnar att gnaga på. Ett himmelrike för fyrbenta. Dom där flugsvamparna är snygga att se på men....inte smaka!!!!!
Den som inte kan se till att rätt lön kommer på rätt dag och till rätt person är INTE rätt person att ha hand om sånt där. Man blir ju gaaaalen.
Man kanske skulle börja gå till jobbet fel dag, jobba för lite och på fel ställe.....och rätta till det nästa månad! Grrrrr. Man behöver ju sin lön när det är dags att betala räkningar. Ni kunde ju få ränta på det också.
Ha en riktigt härlig helg
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lena

Lena

30 augusti 2010 16:04

Hej Kerstin.Såg att mitt inlägg i bloggen var borta,men tur jag får meddelande på g-mail vem som skrivit hos oss.
Härligt att vara ute och killarna får springa av sig.Nä det finns egentligen inget dåligt väder.Vi har varit ute i 3 timmar både igår när det regnade,och idag med solsken.Mina killar blev less av att roa sig själva,för jag band nya papperssnitslar runt träden,istället för plastsnitslar fästa i klädnypor.Hade inte tid att leka med dom....hihih utan dom fick vara lediga och lösa.
Kommer ihåg från Näverkvarn dom vitkindade gässen som är "väl" fridlysta.Där nere skitade gässen ner marken runt båtklubben,campingen och lekparkerna där barnen var och lekte,och komunen kunde inget göra.
Tråkigt att jobba och inte få rätt för det man gör.Håller med Annika att vänteersättning skulle väl komma tillhanda.
Sköt om er och njut av vädret
Lena Cartier & Rippe

http://www.cartier.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards