Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Kerstin - 16 oktober 2010 20:49

Idag har vi faktiskt haft ännu en superduper dag...vi har hunnit med massor av saker att göra. Började morgonen med att vakna och kände mig så pigg...med tanke på hur jag mådde igår så är det helt otroligt. Jag gick faktiskt hem tidigare för att jag frös, snoret rann och så hade jag världens huvudvärk...la mig tidigt och tänkte, nu är det min tur!

Medan Tompan fixade frulle så tog jag ut alla killarna på sina morgonrundor. Efter frukost så blev det lite städning....


   

Det var lika bra att hålla sig undan...



Efter förmiddagskaffet så åkte vi ner på stan för Tompan skulle till apoteket. Hero och jag tog en promenad runt Hudiksvalls oas Lillfjärden. Det var så spännande för lillgubben att kolla in alla fåglar och alla människor vi mötte.


  

En av Lillfjärdens alla fåglar...


  

Hero hoppa inte i nu...


  

Hudiksvalls oas....


  


Därefter stack vidare till stugan och fixade med båten och i morgon ska den upp...det var is i viken...så det är nog dags för det nu!


  

Otroligt vackert idag....


  

Isigt värre...


  

På altanen stog det två killar och bara skrek...men vi då...vi vill oxå åka båt! Sorry grabbar det blev inget idag inte....


Tompan körde båten på plats och efter det stack vi vidare till skogs...hittade ett nytt smultronställe idag igen. Det är helt otroligt att det finns nya ställen tt njuta av så gott som varje vecka!


Jag la ett spår till Ramos och medan det låg till sig så fick Hero ett direktspår som han fixade hur bra som helst och sedan fick Cesar komma ut och vara lös i skogen...


  

  Cesar   

    

Min vackra gosse...


Hero och Cesar var ute tillsammans och efter det så fick Ramos komma ut ensam...i skogen så körde vi en rejäl budföring mella träd och stenar...superkillen var så duktig! Vi gömde oss lite här och där och han fick leta efter oss.


När alla hundar blivit ordentligt rastade så åkte Tompan och jag till en liten skogssjö för att fika. Jag älskar verkligen vårt landskap som innehåller så vacker natur.


  

Tänk att hitta en sån sjö mitt i skogen...


När vi fikat färdigt så gick jag Ramos spår och som vanligt var det en taggad kille som spårade jättebra och markerade alla apporter idag, den sista lite för slarvigt men spårningen var klockren!


  

Ramos tog upp spåret och det var en enorm fart idag....


Väl hemma så blev det bad för den minsta killen som far fram i skog och mark...han blir så trasslig i pälsen och jag blir tokig på pudelpälsen...vill gärna ha den kvar men vet inte om jag kan ha den kvar för det blir så mycket tovor...det är inte riktigt rättvist mot Hero att han ska måsta stå till svars för att jag vill ha honom långhårig...han skulle behöva en sportfrisyr...HJÄLP TIPS????


Nu sitter jag här och summerar ännu en toppendag i den härliga hösten!


   Önskar er alla en härlig fortsatt helg!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards