Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Kerstin - 21 oktober 2010 20:42

Idag har jag hunnit med att träna alla mina hundar i något moment. När jag tog ut Ramos på lunchen åkte vi till Mo skola och tränade lite lydnad för första gången på 10 veckor...tänkte att nu får vi väl börja om men det funkade riktigt bra. Ramos var fokuserad och hade inte glömt!

Det här tränade vi:

  Linförighet.... Mycket följsam

  Inkallning...vi gjorde tre stycken tjyvade på andra men klarade tredje

  Läggande under gång...lägger sig men det går s_a_k_t_a!

  Ställande under gång...funkade jättebra...


Belönade med boll idag och det märktes att det var en arbetssugen vovve och matte.

Avslutade med en platsliggning där han fick ligga och ha lite störning av förbipasserande bilar osv...

Igår gick vi en stadsrunda och tränade oss att gå där det är mycket folk och lite av varje och tänk att Ramos bajsade på exakt samma plats som när han var liten...vi var alltså "hemma på mammas gata" igår och det kändes helt ok! det ska bli skönt att slippa alla långa backar här på k-Berg...


  



På eftermiddan så träffade jag Christina som la ut två viltspår åt mig...sån lyx...bara komma och gå dem! Tack För att vi fick vara med!


  

Hero gjorde sin debut som viltspårare idag......men så häftig den hunden är...inga rädslor, lite krökning av svansen men inte mycket! Tyvärr så var ju klöven lite för stor men han försökte hjälpa till att bära tillbaka den, höll i en lös bit! Ja man blir bara glad av den gossen....


                                              


Så till Cesars spår då....skulle det bli en repris...när han kände lukten av viltspår så försökte han fly men jag stog kvar så till slut tog han spåret men han spårade på sidan, inte rätt i spårkärnan. När han kom fram till klöven höll han på att smäll av igen. Han ville fly men jag satte mig och tog i klöven och till slut vågade han nosa på den och då fick han godis...till slut gick han fram och nosade, ville ha godis för han nosade och tittade på mig...matte var är belöningen! Det ska bli kul att lägga flera spår och se hur utvecklingen blir! Jag hoppas det kan bli något för den gode Cesar!


    


Nu har vi hämtat hem katterna och det hoppas jag de tycker är skönt för nu blir det till att vara inne ett tag igen.... haha snart ska 7 individer samsas i en tvårummare...det ska bli spännande att se om vi kan klara av!

Vi försökte  stänga av vattnet i stugan idag men si det gick inte för skruven bara snurrade och snurrade....vi får stänga av det på riktigt nu för det ska ju bli vintervatten i stugan och då måste ledningarna grävas djupare.


Jaha så var det snart helg igen och allt vad den innebär, vi fortsätter att köra grejor för nästa helg så flyttar vi i etapp ETT!!!!


   Önskar er en Trevlig helg!!!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards