Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Kerstin - 24 oktober 2010 18:11

Ja gissa vad som hände idag vi skulle åka med bilen till en vi känner som skulle kolla varför det läcker ur vår kylare...jahaja efter en stund så ringer Tompan...sätt dig det går inte att köra en meter till med bilen. Det måste bytas kamrem för vattenpumpen läcker vatten på den så det kan paja vilken stund som helst!   vafasen jag höll på att gå i atomer, som att vi inte har nog med utgifter ändå den här månaden! Vi har ju dubbla hyror för jösses, det blr aldrig som man tänkt sig. Om jag varit av annat material så hade jag nog gått i tusen bitar, det var tur ni inte tittade in då!

Jag hämtade Tompan och nu står bilen där den står och måste bärgas till verkstad i morgon...faen vad less jag blir!

Väl hemma så stack vi till skogs med Ramos o Hero, nu kunde inte Cesar följa med eftersom vi nu bara har lilla blå...tre vovvar går inte in i den, tyvärr!

Jag la ett viltspår åt Hero och Tompan la ett personspår år Ramos...medan de låg till sig så gick vi en härlig promenad på en stig in i djupaste skogen...hoppas nallarna sover nu!


  

Lite snö i skogen....


Hopp o skutt, men vad är vad....


    

Hoppa Heropojken.....


När spåren legat ca en timme så åkte vi tillbaka och jag började med Ramos...


  

Hittade spåret på en gång och tjoho så var vi iväg...idag var det en taggad vovve och vi missade första apporten för jag måsta ha koll på hur jag satte fötterna!


  

In i skogen och över en väg, fortfarande samma driv...gick precis över apport 2 men markerade inte!


  

Vi missade apport 3 och nu började jag att misströsta...fasiken hunden spårade helt i spårkärnan med inga tveksamheter men varför är apporten inget värd!

Sista apporten markerade han och då fick han sin belöning.

Det här är så typiskt Ramos att bara skita i att markera, spåret är mera värt! Igår la jag ett täcktspår och då markerade han alla apporter utom en!


  

Framme vid slutet, min vackre springare tar igen sig en stund!  


Så var det då dags för Heros andra viltspår coh det är ju bara för underbart att jobba med den hunden....


  

Snabbt iväg.....spårade lite hit och dit, inte direkt i spårkärnan men ändå åt rätt håll hela tiden.


  

Framme vid slutet och det var så roligt att hitta klöven, lillrompen gick så oj,oj,oj...


  

Den här gången kunde han stolt bära älgklöven tillbaka, fast matte fick hjälpa till ibland!  ...gullsnuppen!


Vi avslutade dagens träning med en rejäl budföring i skogen med Ramos, det är han verkligen duktig på!


Så åkte vi hem på bra humör och när vi kom till stan så stack jag till en bilfirma och kollade in en ny bil...allt dåliga humör tunnas ut när man är i skogen och jobbar med sina älsklingar...tur att vi har er!

Det blev lite tråkigt för Cesar men vi ska kompensera honom en annan dag den här veckan!


Igår var jag med om ngt roligt, jag gick på promenad med tjocka Zigge i koppel...hahaha trodde inte att det skulle gå alls men efter en stund så gav han upp och vi fick en riktigt trevlig stund. Det gjorde att vi nog kommer att ha katterna kvar även det här året, inte så lätt för dem att bli innekatter. Smöret tycker att det går bra för hon ligger och sover i de rum vi är och hundar och katter vänjer sig med varandra!


   Tjingeling! Det var allt härifrån denna vecka!








Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards