Alla inlägg den 3 april 2010

Av Kerstin - 3 april 2010 08:06

God morgon på er därute...eller kanske Go´morron! vad det nu är för skillnad  ...det är i alla fall en God en vare sig det stavas på det ena eller andra sättet!

Strålande väder, jag har varit ute med alla tre killarna och idag fick de komma ut en och en...just nu är det vila på maten som gäller.

Jag själv ska ta mig en stor kopp te och kanske knyta mig den stunden som vila råder...om det fortsätter så här kanske det kan bli ett spår på ngn framtinad plats!

Igår var det en mycket lång dag och det var bra för jag hann med så mycket tyckte jag.

Började med att sova länge (Tompan tog all hundarna)...tog ut Ramos på lite träning, städade ordentligt, hann med en tur till stugan och konstaterade att det inte går så bra att bo där riktigt än!


Vi tog en promenad med hundarna innan vi for hem för middag....


 

Så här fräscht blir det....fy så snuskigt det ser ut....all snö som blivit tippad i vinter. 


 

Att rulla sig i dynga det är ju ingen nyhet men det kanske är olika på raser....Våra är totalt galna... 


Medans Tompan lagade mat så spottade jag i nävarna och tog den stora bada hundar utmaningen...

Eftersom det var nystädat så fick de inte komma in förrän de gått igenom mattes duschyra....

Det var Cesar som fick börja...

  


  

Oj, oj, oj...rulla sig torr går det....


Det går ganska lugnt till med Cesarpojken men sen.....


  

Ja det gick bra med den "Svarte springaren" oxå men det är kanske lite blötare golv, väggar, tak och så matte förståss som ser ut som hon badat flera timmar! (bildbevis saknas).


  


Efter badet blev det öronrengöring och kloklippning! Så nu är alla tre gossarna påskfina! Allt tog cirkus två timmar men då ingår sanering av badrummet oxå! Det blev ju egentligen två flugor i en smäll...badrummet blev sååååååå rent!


Apropå Påsk så vill jag tacka för alla fina påskkort jag fått... de ligger inlagda på hemsidan under länken hälsningar!


Nu så ska jag knyta mig en stund sen så får vi se vad dagen bjuder på!


   Ha en bra Påskafton!

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards