Alla inlägg den 4 april 2010

Av Kerstin - 4 april 2010 21:10

Vilken tur att det är så härligt ute när man är ledig...det kommer att man bara tackar naturen för allt den ger!

Igår började jag dagen med att ta promenader med alla killarna och efter att jag vilat 1 1/2 timme så for vi ut till vår kära natur.

Det var lite mulet först när vi kom fram och vi tänkte lägga ett spår åt Cesar så att han skulle få en uppgift och det fick han på något sätt ändå!

Tompan gick iväg och la spåret med lite godis på backen här o där...Cesar fattade hinten att något var i görningen.

Det var ingen ide att tro att jag skulle orka hålla honom så det var bara att släppa iväg honom och han stack som ett skott!

  

Men låt mig dra nu....


   Spänd förväntan......


Han vindade in husse och drog iväg, så det blev ett jobb ändå för han vände och tog en annan riktning precis där husse gått!

Hero fick komma ut efter en stund och då blev det leka mellan dem...han i sin tur sprang som en skållad råtta efter Cesar men väntade in mig. Jag försöker att träna på inkallning jämt när vi är ute nu och jag tycker att det funkar de flesta gångerna!


        

Det var världens fart på den lille kottkillen...han försökte sätta igång Cesar med att ta en kotte och springa runt runt men det struntade han i....


Däremot när det kom ett gosedjur in i bilden då blev det något helt annat...

    

Kom och ta mig om du kan och ge attan i nallen!


Helt plötsligt blev det soligt och fint....Tompan och jag tog fram våra stolar och drack vårt medhavda kaffe...så mysigt och gott!


Efter att de fått vara ute en bra stund så fick de gå in i bilen igen och då fick Ramos komma ut och på honom hade vi lina för att vara på den säkra sidan...det är ju förbud på att släppa lös sina vänner nu där det finns vilt och då kan man ju fundera vart det inte finns vilt...ja överallt där det finns skog finns det ju vilt!


  

Körde en bra genomförd budföring samt lite apportering, stanna sitt kvar och det klarade han hur bra som helst för det var korpar som skrek och han stack inte efter....

Vi tog en lång promenad och det var så härligt att bara vara med en hund, det är så skönt att bara kunna ägna en hund all sin energi.....


 

Ramos måste ha varit skogsarbetare i sitt förra liv....


   


Fin nybadad och nyborstad vovve...ja det gjorde jag oxå....borstade igenom de två stora...


När vi kom hem så gick jag ner till källaren och började rensa vårt förråd och nu går det lite enklare att komma in där igen...i morgon ska jag göra lika med vår tvättstuga!


Idag har det varit en underbar dag igen...vi åkte till stugan och hälsade på kära mor och det var mysigt att vara där och dricka lite kaffe och småprata!


   Ha nu en fortsatt trevlig söndagkväll!



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards